2013. május 10., péntek

Aranykönyv 2012.

Lezárult az idei Aranykönyv szavazás. Nem követtem nyomon az eseményeket, mert eddig minden évben bakikat lőttek a szervezés közben -leginkább azzal, hogy műfajilag nem épp a megfelelő helyre kerültek bizonyos könyvek-, így már kedvem se volt kiakadni ezen. Kicsit olyan ez az egész, mint az Oscar körüli felhajtás. Akkor se igazán azzal foglalkoznak, hogy ki nyert, hanem inkább azzal, hogy ki milyen ruhában, kivel vonult fel a vörös szőnyegen. Kinek szőrös a lába, kinek látszik ki a melle, kié a legszörnyűbb ruha és mindezek mellett eltörpül már a győzelem.
De azért a végeredménnyel jövök most is, mint eddig minden évben.

Szórakoztató irodalom


Gyönyörűen állok ezzel a kategóriával, össz-vissz 4 könyvet olvastam (A német lány, Az ember könyve, Soulles, Vérbe öltözött Anna -szegény Anna, nemecsek lett a listán-) a 20-ból, és 3 van még a várólistámon (A szukkubusz éjszakája, Új nap virrad, Újjászületett szerető).
Örülök annak, hogy Fábián Janka fenn van a hazai listán, de hogy pont A német lánnyal lett második, azt annyira nem értem. (Tudjátok, nekem nem tetszett ez a könyve, szerintem a Virágszál jobb.) És hiányolom Hidasi Juditot róla, miért nincs rajta?!
Annak is örülök, hogy Nalini Singh fenn van a külföldin, mondjuk pont azzal a sorozatával, ami nekem annyira nem fekszik, jobban örültem volna annak, ha az Angyalkarddal (Angyali vadász 4.) kerül fel.

Szépirodalom


Elbujdoshatok már megint, mint minden évben amikor szóba kerülnek ennek a kategóriának a győztesei. Szégyen nem szégyen, én bizony a 20-ból csak 1-et olvastam, de annak örülök, hogy fenn van a külföldi listán (Csodák kora). Illetve még 2 van a várólistámon (Átmeneti üresedés, Felhőatlasz), de sok jót olvastam Galgóczi Dóráról is, vele is próbát fogok majd tenni egyszer.

Ismeretterjesztő 


Itt már csak halkan és zavartan köszörülöm a torkomat *ami amúgy be van gyulladva, így az egész olyan, mintha késsel szurkálnám magamat*. Nem olvastam a listán levő könyvek közül egyet sem, de a hazai győztes érdekel.

Gyermek


Itt is van egy szépség. Gyermekkategória, de ahogy látom, többnyire az ifis könyvek győztek. Nem értem miért nem lehet külön venni a kettőt! *füstölög magában* De ez az egyetlen olyan kategória, aminek a nyerteseivel totál egyet értek! Bár a Tolkien meséit nem olvastam, de Tolkien bácsi tuti megérdemli a győzelmet, Lauráról nem is szólva.

Gasztronómia


Nem szoktam ilyen jellegű könyveket olvasni, még csak képben sem vagyok, hogy mik jelentek meg ebben a műfajban tavaly, így inkább csöndben maradok. De ez a Desszertőrült nem tűnik rossznak így a borítójából kiindulva. ;o)

Klasszikus


Ó igen! Tüskevár, éljen! Szabó Magda, Janikovszky Éva, Tolkien, Coelho! Érdekes, hogy ez a kategória úgy ahogy, de "jól" szokott sikerülni. Az már más kérdés, hogy nem értem mi köze van A tetovált lánynak a klasszikusokhoz.

_________________
Aranykönyv 2009.
Aranykönyv 2010.
Aranykönyv 2011.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése