2013. március 30., szombat

Milly Johnson: Yorkshire puding Klub

Eredeti címe: The Yorkshire
Pudding Club (2007.)
Kiadta: Ulpius-ház Könyvkiadó (2012.)
Oldalszám: 436 (a többi előzetes)
Ára: 3499
Forrás: csere
Értékelésem:
"... meglátta, hogy két legjobb barátnője közül az egyik kificánkol a bugyogójából, és letelepszik az idegen megye domboldalára karcolt, doronggal felvértezett férfi gigantikus tagjára.
- Hels, biztosan eszednél vagy?- kérdezte."


Érdekes a "kapcsolatom" Milly Johnsonnal. Amint megjelent ez a könyve, már tettem is fel a kívánságlistámra. Aztán jött két újabb várható megjelenése is, és gondolkodás nélkül azokat is felpakoltam úgy, hogy még semmit se olvastam tőle. Én mégis előre megszavaztam neki a bizalmamat: kell mind a 3 regényed és kész!
Na jó, a Yorkshire puding Klub már magával a témájával megvett magának. Sőt, inkább először a borítójával. Amin pocakos kismamák vannak, az a könyv jöhet! ;o) Aztán elolvastam a fülszövegét és még biztosabb lettem abban, hogy el kell olvasnom. Hisz kit ne érdekelne egy olyan történet, amiben 3 barátnő egyszerre várja első gyermeküket? (Na jó, helyesbítek inkább: mely anyuka, kismama ne lenne kíváncsi egy ilyen könyvre?)

A történetről röviden: Helen, Elizabeth és Janey, már hosszú évek óta a legjobb barátnők. Ma már a negyvenes éveik felé közelednek (nagyon), de a barátságuk továbbra is töretlen.
Helen rég óta vágyik babára, de eddig nem jártak sikerrel. Végső elkeseredésében elráncigálja a barátnőit egy termékenységi szoborhoz, ami állítólag segíti a nők megfoganását. Kényelmesen elhelyezkedik a falloszon, majd fogja magát a két barátnő és lévén, hogy nem hisznek az egészben, letelepednek mellé. Igen ám, de aztán mind a hárman pozitívat tesztelnek.
Helen a "férfiak álma". Vékony, törékeny, szőke, gyönyörű nő. Részmunkaidős állásban dolgozik és várja a gólya betoppanását. A férje Simon, a megtestesült "férfiasság". Élére vasalt öltöny, fogkrém reklám arcú mosoly, a nők elájulnak a láttára és mások előtt a kezén hordozza a feleségét. Viszont igazából egy rohadt állat [ez csak az én megjegyzésem]. Helen nagyon örül a kisbabának, de Simon nem. Próbálja a felesége életét megkeseríteni, ahogy csak tudja. Vajon Helen meddig fog tűrni?
Janey és George a tök átlagos pár, a tök átlagos életükkel és a tök átlagos szexualitásukkal. Viszont most a nő álma valóra válhat, előléptetik a munkahelyén. Szóval érthető módon, ő még nagyon nem akar anyává válni, a férje viszont nagyon szeretne már gyerkőcöt. Így gonosz tervet eszel ki: kilyukasztja az óvszereket. Aztán amikor kiderül a babavárás, a férfit mardosni kezdi a lelkiismeret, hisz Janey kicsit magába zuhan, hogy vége a karrierjének pont akkor, amikor végre elérte azt, amit évek óta szeretett volna. Vajon el fogja neki mondani George az igazat? Örülni fog Janey végül a babának? És mi lesz az álmával? És a kapcsolatukkal?
Elizabeth volt a szívem csücske és úgy érzem, hogy mintha ő nagyobb figyelmet is kapott volna a történetben. A nagynénje nevelte fel, mert miután az apja kikezdett vele gyerekkorában, hozzá menekült. Érthető módon a nő azóta is nagyon bizalmatlan a férfiakkal. Van egy kapcsolata, de kicsit inkább amolyan "üssük el az időt, mert nincs jobb dolgom" féle. Na de a lényeg, hogy a nő nem ettől a pasitól fog teherbe esni. Akkor hát kitől? Ráadásul felbukkan a színen egy régi szerelme, akit 7 évvel ezelőtt kidobott, amikor végre a pasi szerelmet vallott neki. Jhon most nem hagyja lerázni magát, elhatározza, hogy mindenben támogatni fogja Elizabethet. Vajon mi lesz velük?
És amúgy is, mi lesz a 3 kismamával? Hogyan fogják viselni a várandósságukat? ...

A véleményem:

kép forrása
Örülök, hogy bizalmat szavaztam az írónőnek, mert biza nagyon tetszett a története. Nem volt az a humoros fajta, mint amire számítottam, de mind a három főszereplőnek annyira más volt az élete, a keresztje, hogy egyszerűen nem akartam letenni a könyvet, érdekelt, hogy mi lesz velük. Tudni akartam, hogy végre Helen mikor fogja kidobni a faszkalap férjét? Mit fog csinálni Janey, tényleg búcsút inthet az álmainak? És mi lesz Elizabethel, egyedül fogja felnevelni a gyermekét? És egyáltalán kitől van a kicsi?
Faltam-faltam-faltam, teljesen kikapcsolt és nagyon élveztem az olvasását. Kétségbeesetten konstatáltam mindig amikor egy kicsit sikerült elszakadnom a könyvtől, hogy hű, már csak 200-100-50-10 oldal van hátra, NE! Ne legyen még vége! Annyira szerettem volna még tovább olvasni a történetüket!

Mint ahogy említettem már, Elizabeth volt a kedvencem. Tán az ő élete a legszomorúbb és a legmagányosabb. Aztán jött a szimpátia skálámon Helen, a rohadék férje miatt. Én tuti, hogy már rég kihajítottam volna az ablakon egy kicsit repülni! Janey inkább amolyan semleges szereplő.

A lényeg a lényeg, hogy ez egy nagyon kellemes olvasmány, ajánlom a figyelmetekbe! Bár úgy érzem, hogy leginkább azoknak fog tetszeni, akik voltak már pocakosak, mert az írónő elég jól kitér a terhességi vizsgálatokra, a tünetekre, stb. Néha rendesen visszacsöppentem a múltba és láttam is magamat Gyerkőcömmel a pocakomban. :o)
Nagyon kíváncsi vagyok az írónő további regényeire is, tuti nem fogom kihagyni őket! Már csak abban reménykedek, hogy azok is legalább ilyen jók lesznek. ;o)


Milly Johnson Dél-Yorkshire-ban él két fiával. Amikor várandós volt, akkor kezdett neki a Yorkshire puding Klub megírásának, de sose gondolta volna, hogy egyszer kiadásra fog kerülni.
Ma már 9 megjelent regény írónője. A legutolsó tavaly októberben jelent meg.
Magyarul eddig ez a könyve és a Madarak és méhek olvasható. De hamarosan jön A tavaszi affér is.
Az írónő hivatalos oldala.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése