2017. október 28., szombat

Lucinda Gray: Az ​aranykalitka

Eredeti címe: The Gilded Cage
Kiadta: Menő Könyvek (2017.)
Oldalszám: 272
Forrás: saját
Értékelésem: 2
Még a hazai megjelenése előtt futottam bele ebbe a könyvbe a külföldi blogokon és a borítója alapján azonnal szerelembe estem. Egyszerűen gyönyörű, kivételesen szép szerintem. 2016 májusában az egyik Kitekintőben is igyekeztem felhívni rá a figyelmet.
A fülszövege annyira már nem hozott lázba, de igen, azok közé tartozom akiket a szép borító vásárlásra tud ösztönözni és felkelti az érdeklődésemet a könyv irányába. Így hát beszereztem. ... És nagyot csalódtam.

A történet főszereplője a 16 éves Katherine, aki a bátyjával él Amerikában. A szüleik elhunytak, aztán egy napon furcsa idegen jelenik meg náluk. Kiderül, hogy nagy vagyont és nemesi címet örököltek Angliába, így a testvérpár "hazautazik". Igen ám, de a vagyonnak és a nemesi címnek vannak ám veszélyei is.
Először Katherine bátyját ölik meg, majd a sorban következik más is. Természetesen kezdetben nem hisznek a lánynak, hogy a testvére gyilkosság áldozata lett, de Katherine nem adja fel és küzd az igaza bebizonyításáért. Aztán egyre több furcsaság történik körülötte és rájön, hogy minden csak egy dologért történik: a vagyonért.

"– Az elmúlt hetekben megtanultam, hogy az életben semmi sem biztos, és az élet néha nagyon félelmetes."

Kezdetben egész jól haladtam Az aranykalitka olvasásával, volt benne valami, ami miatt olvastatta magát. De aztán kb. a felénél annyira unalmas és kiszámítható lett, hogy szinte alig-alig haladtam vele. Totál ki lehetett következtetni, hogy melyik szereplő mit fog lépni (így a nagy fordulat számomra inkább nevetséges volt, mint döbbenetes) és hogy igazán mi van a háttérben. Semmilyen meglepetést nem okozott a történet.

Az aranykalitka összességében egy kis semmiség. A külseje szép, a belseje üres. Egy semmi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése