2012. augusztus 21., kedd

Marian Keyes: Van valaki odaát?


Eredeti címe: Anybody Out There (2006.)
Itthon kiadta: Ulpius-ház Könyvkiadó (2008.)
Oldalszám: 635
Ára: 3999
Forrás: saját

Walsh család #3

Spoiler található az alábbi bejegyzésben!

Nem is tudom mióta porosodott már ez a könyv a könyvespolcomon. Ha jól rémlik, tavaly volt egy hiper-szuper akció valamelyik webáruházban és akkor rendeltem meg pár szár Ft-ért, azóta is a "még nem olvasott" részlegen hevert szépen.
Végül a Mit vigyek a nyaralásra? kérdése során addig ec-peceztem, amíg bekerült a 10-es listámra, innentől rátok bíztam a nehezét, válasszatok ki ti 2 könyvet. Ez lett az egyik szerencsés.
Aztán maga a nyaralás alatt még csak belekezdeni se tudtam, de itthon amikor eljött az ideje, a kezembe vettem.

A könyv megrendelésekor nem tudtam, hogy ez a kötet bizony Keyes egyik sorozatának a része, a Walsh családé.
A családról annyit kell tudni, hogy apukának és anyukának 5 felnőtt lánya van, persze mindegyik más és más és az eddig megjelent 3 kötetben egy-egy lány lett a főszereplő. Már volt szerencsém a Görögdinnyéhez és az Angyalokhoz is, most pedig sorra került Claire és Maggie után Anna élete. A kedvencem amúgy Helen, a róla szóló történet szeptember 13-án jelenik meg angolul, The Mystery of Mercy Close címmel. Remélem utána gyorsan megjelenik majd magyarul is. ;o)

Mielőtt nekikezdtem az olvasásának, kicsit utána olvastam a történetnek és belebotlottam egy nagy spoilerbe, hogy ugyanis Anna férje meghalt és lényegében őt fogja siratni a könyvben végig. Aztán elkezdtem az olvasást és valahogy nem állt össze az egész.
Nem halhatott meg, mert egyszerűen nem is gondoltam erre a verzióra. Inkább azt éreztem, hogy külön mentek, a férfi nem jelentkezik, de Anna továbbra is várja vissza őt. Aztán úgy a 160. oldal környékén leesett minden, összeállt a történet és innentől kezdve nagyon nehezen ment az olvasása.
Megszoktam az eddigi Keyes könyvek alapján, hogy humoros történeteket hoz össze az írónő és a Van valaki odaát? valahogy kilóg a sorból. Annyira fájdalmas, elkeseredett, hogy egyszerűen nem tudtam haladni vele, mert folyamatosan letettem. Anna fájdalma letaglózott, akaratlanul is a helyébe képzeltem magamat. Annyi fájdalom volt benne, hogy egyszerűen nem akartam olvasni, szabadulni szerettem volna tőle.


forrás: weheartit.com
Anna a nemtudomhanyadik lánytestvér az 5 közül. Szép, sikeres, álomállása van és boldognak kéne lennie, mert szerelmes.
A történet viszont ott veszi kezdetét, hogy otthon lábadozik a szülei házában. Nem derül ki, hogy mi történt vele, de tele van sebekkel.
Miközben gyógyulgat, egyre jobban húzza a szíve haza, ráadásul egyre jobban hiányzik neki a szerelme, Aidan is. Végül fogja magát, hazautazik, visszatér dolgozni és innentől furcsa fordulatot vesz minden. 
E-mailekkel bombázza a férfit, de válaszok nem érkeznek és folyamatosan visszaemlékszik a közös múltjukra, egyre közeledve a magyarázathoz. Aztán robban a bomba és kiderül, hogy Aidan tényleg meghalt, de Anna még nincs kész az elengedésére.
forrás: weheartit.com
Lényegében minden percben várja, hogy visszatérjen hozzá, jelt adjon neki, hogy ott van mellette.
Aztán persze szerepel még egy jó barátnő, a kicsit bolondos család -Helenről nem is beszélve, aki nem semmi csaj, anyuka meg pláne-, egy szellemidéző vagymiafene. És egy titok, amit Aiden nem tudott elmondani a feleségének. ... 

"... csak beszélni szeretnék vele. Csak ennyi. Nem birom elviselni a gondolatot, hogy egy borzalmas helyen van bezárva, és nem tud kapcsolatba lépni velem. Hol lehet? Hova ment?..."

Az egész könyv amolyan segélykiáltás a mennybe. Szól egy kicsit arról, hogyan lehet egy ilyen veszteséget átvészelni, túl lépni rajta, de leginkább Anna fájdalma van a középpontban. Az egyik percben még ott volt a férje mellette, boldogok voltak, szerelmesek, hétköznapi csacsiságokról beszélgettek, majd a következőben jön a nagy krakk és minden darabokra hullik. Véresen, haldokolva találja maga mellett.

Kiborított, lehangolt és azt kell mondanom, hogy igen, rettentő szomorú, de sajnálatos módon nagyon untatott is. Elég lett volna 300 oldalban összefoglalni az egészet, nem pedig 600-ban. És valahogy nem értem, miért ilyen lett? Miért ilyen szomorú történet mellett döntött Keyes?
_____________________________
Görögdinnye | Angyalok | Van valaki odaát?The Mystery of Mercy Close (angolul: szep. 13.)

Kinek ajánlom a figyelmébe?: annak, aki olvasta már a sorozat valamelyik részét és tetszett neki. Annak, aki kíváncsi arra, hogyan birkózik meg egy fiatal nő az élet egyik legnagyobb fájdalmával: a párunk elveszítésével.
A sorozat nem folytatásos, de vannak utalások az előző részekben történtekre a kötetekben.

Ezzel elolvastam a Csökkentsd a várólistádat 2012. harmadik könyvét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése