2010. szeptember 15., szerda

Susan Elizabeth Phillips

Jodi Picoult után következzen a másik nagy-nagy kedvencem, Susan Elizabeth Phillips.
Eddig 13 könyve jelent meg magyarul (ha jól számoltam, akkor 20-ból) és eddig 7-hez volt szerencsém.
Az írónő szerintem a romantikus női irodalom királynője.
Történetei aranyosak, bájosak, könnyedek, romantikusak, és magáról az együttlétről is finoman ír, nem amolyan durr bele- bumm bele stílusban. Választékosan, finoman. Egyszerűen fantasztikus, én nagyon szeretem a könyveit.
Tény és való, hogy a Latin szerető nem jött be, de a többi kárpótolt a csalódásomért. ;o)

Először a Se veled, se nélküled-et olvastam, ami a Chichago Stars-os széria 2. kötete. (Igen, jól indítottam.) Azonnal megfogott, elvarázsolt. Grace-t, a női főszereplőt azonnal megszerettem. De ez vonatkozik a többi könyvei női főszereplőire is. Lehetetlen nem kedvelni őket. És ugyanígy lehetetlen nem kedvelni a férfi főszereplőket sem, akármilyen fafejűek is. ;o)
A Se veled, se nélküled után folytattam a Csak te kellesz!-szel, ami a Chichago Stars-os széria első kötete.
Majd utána gyorsan befaltam a Várom a párom-at és a Latin szerető-t. Itt egy kis szünet következett, ki kellett hevernem a csalódásomat.
Aztán a könyvtárban megkaptam az Apafogó-t, és újra elkapott a lendület. Utána jött az Édes, mint a méz, majd a Játék az élet. De a sornak itt biztos nem lesz vége. ;o)

Na de akkor az írónőről.
Felhasznált irodalom:
Romantikus Írók Tárháza
wikipédia
Az írónő honlapja

Sikeresen titkolja, hogy hány éves, annyit lehet csak tudni róla, hogy december 11-én született Ohio-ban.
1983-ban jelent meg az első regénye, The Copeland Bride c.-mel, Justine Cole írói álnéven.
1998-ban a New York Times bestseller listájára került a Dream a little dream-mel, ami magyarul Álom, édes álom c.-mel jelent meg és a Chichago Stars-os széria 4. kötete.

RITA díjat kapott 1995-ben a Csak te kellesz!-ért, 1998-ban az Apafogó-ért, 1999-ben az Álom, édes álom-ért, 2001-ben pedig a First Lady-ért, ami magyarul még nem jelent meg.

Könyvei:
The Copeland Bride (1983)
Risen, Glory
(1984)
Glitter Baby
(1987;)- Csillagvirág
Fancy Pants
(1989)
Hot Shot
(1991)- Tűzgolyó kisasszony
Honey Moon
(1993)
It Had To Be You
(1994)- Csak te kellesz!
Heaven, Texas (1995)- Se veled, se nélküled
Kiss an Angel
(1996)- Angyali csók
Nobody's Baby But Mine (1997)- Apafogó
Dream a Little Dream
(1998)- Álom, édes álom
Lady Be Good
(1999)- Játék az élet
First Lady
(2000)
Just Imagine
(2001)
This Heart of Mine
(2001)- Törékeny szív
Breathing Room
(2002)- Latin szerető
Ain't She Sweet?
(2005)- Édes, mint a méz
Match Me if You Can
(2005)- Várom a párom
Natural Born Charmer
(2007)- Született csábító
What I Did for Love
(2009)

2 szériája is van, az egyik az American's Lady's Seria, a Texas könyvek. Ennek első része a Fancy Pants lenne, amit 1989-ben írt. Utána jön a magyarul Játék az élet c.-mel olvasható Lady Be Good. Majd jön a folytatás 2011. januárjában Call me címmel.
A Firts Lady és a What I Did for Love a Call me-hez kapcsolódik.

A másik ilyen szériája a Chichago Stars-os széria, aminek ez a sorrendje:
It Had To Be You- Csak te kellesz!
Heaven, Texas- Se veled, se nélküled
Nobody's Baby But Mine- Apafogó
Dream a Little Dream- Álom, édes álom
This Heart of Mine- Törékeny szív
Match Me if You Can- Várom a párom
Natural Born Charmer- Született csábító
Itt egy amerikai focicsapat tagjainak ill. a valahogy hozzájuk kapcsolódó személyek szerelmi kapcsolatáról ír. Megismerkedés, szerelembe esés, aztán meg a harangok. ;o)

Amit eddig megfigyeltem az eddig olvasott könyvei alapján:
- a női főszereplők a 30-as éveik elején vannak. Többnyire göndör hajuk van, ami vagy vörös, vagy barnás.
- a férfi főszereplő pár évvel idősebb, sportos, fafejű, gazdag.
- többnyire a nőnek esik le hamarabb, hogy beleszeretett a férfiba.
- mindegyik könyvében van egy mellékszál, ami a szereplőkhöz kapcsolódó más nőnek a szerelmi életét mutatja be. Ebben a mellékszálban többnyire a nő hűvös, küzdenie kell érte a férfinak.

Olvasott könyveim tőle:
Édes, mint a méz
Apafogó
Csak te kellesz!
Várom a párom
Latin szerető
Se veled, se nélküled
Játék az élet
Született csábító
Törékeny szív

2 megjegyzés:

  1. Én még egy könyvét sem olvastam, de most hogy már ennyiszer írtál róla, nagy kedvet kaptam hozzá:)

    VálaszTörlés
  2. Ha szereted a kis lájtos romantikus történeteket, akkor tényleg ki e hagyd. Bár, azt nem tudnám megmondani, melyikkel is kezd. :o)

    VálaszTörlés