2010. szeptember 21., kedd

Katie Fforde: Szerelmes levelek

"Laura Horsley élete nagy lehetősége előtt áll. Egy fatális véletlen folytán találkozhat olvasmányai hősével, a híresen tehetséges és híresen magányos íróval, aki ráadásul szemtelenül jóképű is. Az álmodozó Laura reménytelen szerelemmel a szívében és kétségek között őrlődve készül a randevúra, aminek nem kis tétje van. Ki kell rángatnia a remeteként bezárkózott írót otthonából, hogy legyen díszvendége egy fesztiválnak, amihez az írónak se kedve, se energiája. Így Laurának mindent be kell vetni a nemes cél érdekében. De vajon elég-e ez a "minden", és mit is takar pontosan? Kettőjük párharcából ki kerülhet ki győztesen?
Katie Fforde tizennégy bestseller írója, a romantikus női irodalom egyik új csillaga, akinek regényei több országban vezetik a sikerlistát. A Hív Amszterdam és a Száz boldog esküvőm írónőjének új könyve garantáltan humoros és romantikus olvasmány. "



Amikor olvastam, láttam a beharangozókat, hogy jön Katie Fforde új könyve, csak nagyot sóhajtottam látva a borítót. :o) Annyira szép, annyira eltalált. Ugyanúgy hívogatott, mint a Hív Amszterdam-nál, hogy "Niki olvass el!".
Amikor pedig a kezembe vehettem és jobban megnéztem, éreztem, hogy olyan lesz a történet, melyet kiheveredve egy mező kellős közepére lenne jó olvasni.
Tudtam, hogy könnyed, finoman megírt történet lesz és nem csalódtam most sem.
Katie Fforde-nak megvan a bája, a finom, könnyed nőiessége. Tökéletes kikapcsolódás azoknak, akik szeretik a romantikus irodalmat, de nem csöpögősen és az intim részek nem nagyon érdeklik.

Jane Austen bája és Jilly Cooper humora. Olvasható a borítón.
Jane Austen-től természetesen már olvastam regényeket, sőt, az egyik kedvencemet, a Büszkeség és balítéletet is az ő munkásságának köszönhetem.
Viszont Jilly Cooper-ral bajban voltam, ugyanis még csak nem is hallottam róla. Pedig jó pár regénye megjelent magyarul, de még nem futottam össze velük. Így nagyon a humoráról se tudok nyilatkozni. Viszont Austen bája, ... nos igen, azért felfedezhető a történetben. ;o)

Laura 26 éves és egy könyvesboltban dolgozik, mellesleg szűz. (Igen, egy újabb szűz főszereplő, a meleg barátról nem is beszélve.) A munkahelye megszűnőben van, viszont egy nagy lehetőséget kap.
Részt vesz egy könyvfesztivál szervezésében, továbbá az elvonult, magányosan éldegélő, írói válságban szenvedő irodalmi csillagot
(akiért mellesleg Laura rajong) rá kell beszélnie, hogy vegyen részt ezen a fesztiválon. Laura elutazik a férfihoz, és mindent bevet. ;o)
Gondolom írnom sem kell, hogy igen, szerelem a vége. Persze van egy jó kis félreértés, de minden jó, ha a vége jó.


Tetszett a könyvben, hogy egy kis rápillantást kaphattunk, hogy könyves berkekben mi történik a színfalak mögött. Izgalmas volt számomra erről olvasni.
Igazából olyan, mintha a központban nem is a szereplők lennének, hanem a fesztivál szervezése, de nekem ez tetszett. Erről még így sose olvastam. :o)

Ami meg a szereplőket illeti, nem tudtam magam elé képzelni őket. A külsőségek nem voltak olyan részletesen ábrázolva, hogy láthattam volna magam előtt a szereplőket. Inkább amolyan arc nélküli karakterek voltak, és a belső tulajdonságok kerültek előtérbe.


Tartalom: 4
Megjelenés: 2010/2009
Eredeti cím: Love letters (a címet nem értem, mert szerelmes levél nem volt benne)

A könyvet köszönöm az Ulpius-ház Könyvkiadónak.

Az írónőtől olvastam még:
Hív Amszterdam

6 megjegyzés:

  1. Katie Fforde-tól még nem olvastam semmit, mert mindig abba botlom a véleményeknél, hogy jó, de mégsem az igazi, így bár van tőle könyvem, mindig csak addig jutok el, hogy ránézek és egy 'á, nem'-mel tovább keresgélek, hogy mi legyen a következő. Pedig nem kellene, mert például most a te bejegyzésedből érzem, hogy tetszene nekem, még akkor is, ha találnék benne olyat, ami nem jön be. :)

    VálaszTörlés
  2. Ahhoz képest,hogy a könyvfesztivál a gerince a történetnek,elég gyorsan le lett zavarva-ez engem nagyon zavart!!

    A Hív Amszterdam jobban egyben van??Mert az is megvan de még nem olvastam.

    VálaszTörlés
  3. A címet én se értettem, pedig ez az eredeti is. Örülök, hogy Neked is tetszett ;).
    a szereplők külsejéről annyit, hogy Dermot Flynn-nek sötét és göndör haja meg kék szeme van, Laura is göndör hajú és főleg feketében jár. Mit akarsz még? :P ;)

    VálaszTörlés
  4. Mónika: Szerintem tégy vele egy próbát. Szerintem tetszene neked. ;o)

    csenga: Igen, szerintem a Hív Amszterdam kerekebb és valahogy más is. Ott a szereplők is jobban megfogtak engem.

    Fiorella: Nem arra gondoltam milyen színű a hajuk, meg a szemük. Ezek általános dolgok. Hanem arra, hogyha olvasok egy könyvet, akkor látok magam előtt egy szereplőt, akinek pl. bájos az arca, mélyen ülő a szeme, pisze az orra, telt a szája, pirospozsgás az arca, stb. nem pedig csak azt látom, hogy fekete haja és kék szeme van. Szóval összeáll egy teljes alak, nem pedig csak a fontosabb külső tulajdonságok. Erre gondoltam.

    VálaszTörlés
  5. Igazad van, a ruhájukról egy csomó mindent leírt, de az arcukról semmit. Talán arra gondolt, képzeld el olyannak őket, amilyennek akarod, csak támpontokat adott meg hozzá.

    VálaszTörlés
  6. Igen, valószínű. Bár, engem ez nem idegesített, ez is újdonság volt benne. :o)

    VálaszTörlés