2015. december 13., vasárnap

Dorothy Blog Award

Díjat kaptam Anditól, amit még egyszer köszönök! :o) Kicsit változtattam a szabályokon, de ha valaki az eredeti szabályok szerint szeretné tovább adni a díjat, Andi blogján megtalálja.

Szabályok

1. Köszönd meg a díjat és tedd ki, hogy kitől kaptad!
2. Írj egy rövid kis szöszt az illető blogjáról!
3. Írj 12 dolgot a saját blogodról!
4. Válaszolj 12 kérdésre!
5. Tegyél fel 12 kérdést!
6. Küldd tovább a díjat azoknak, akiknek szeretnéd!

Andi könyves blogjáról:

Mint ahogy a bejegyzés elején már írtam, Anditól kaptam a díjat. A blogját nem olyan rég - bár relatív, hogy kinek mit jelent ez - fedeztem fel és iratkoztam fel rá rendszeres olvasónak. Hogy miért is térek vissza újra és újra az oldalára? Mert többnyire olyan könyvekről ír bejegyzéseket, melyeket én is olvastam vagy épp a várólistámon szerepelnek. Az oldala letisztult, üde, jó rákukkantani, csak ajánlani tudom a figyelmetekbe. Amúgy egy korosztály is vagyunk, tán emiatt is kedvelem az írásait és követem figyelemmel az olvasmányait. ;o)

A Könyvesem blogról:

  1. A blog 2010-ben jött létre, azóta írok könyvekkel kapcsolatos bejegyzéseket ide.
  2. Jelenleg több, mint 1600 bejegyzésem jelent már meg az oldalon. 
  3. A blog indulása óta a legolvasottabb bejegyzésem a 3096 nap, több, mint 13 ezren kattintottak rá.
  4. Magyarország után a legtöbb látogató az USA-ból érkezik, utána pedig Romániából.
  5. A blogot egyedül vezetem és ezen nem is fogok változtatni.
  6. Több rendszeres rovatom is van.
  7. Az oldalra 99%-ban csak hétvégente van időm, így hétköznap előre időzített bejegyzések jelennek meg.
  8. A rovatokkal előre dolgozom. 1 hónappal előre megírom a bejegyzéseket hozzájuk és csak időzítem őket.
  9. Nagyon változó, hogy mennyi időbe telik egy-egy bejegyzés megírása, van hogy pár perc alatt elkészülök, van, hogy órákat töltök el a megírásával.
  10. Az évek alatt több féle sablonnal működött már, nagyon szeretem cserélgetni őket.
  11. Igyekszem nyereményjátékokkal is rendszeresen jönni, eddig 30 könyvet sorsoltam ki az oldalon, melyek egy részét a könyvkiadók, a szerzők ajánlották fel, valamint természetesen én is.
  12. A címkék szerint leginkább romantikus könyveket olvasok.

A kérdések, melyeket kaptam: 

1. Ki a kedvenc bloggered és miért? 
Nincs kedvenc bloggerem. Minden blog egyedi, melyeket követek és mindegyik valamiért a kedvencem.

2. Kedvenc kritikád, amit egy könyvről írtál? 
Nehéz kérdés és nehéz rá válaszolni is, de tán ez: Mi lehet az Ötven árnyalat trilógia sikere mögött? 
(És mielőtt valaki megjegyzi, igen Romana, csak utólag már nem akartam javítani a bejegyzésen. Na meg valamiért bennem Ramona maradt meg és így is fog már.)

3. Mi alapján döntöd el, mi legyen a következő olvasmányod? 
Csak egy dolog számít: épp mely könyvet szeretném olvasni. :o) 

4. Hányadik blogod a jelenlegi? Ha nem az első, mi lett az előzőekkel?
Harmadik. A Könyvesem előtt volt egy ego blogom, majd egy kismama-babablogom. Ezek törlésre kerültek.

5. Példaképed? 
Nincs példaképem.

6. Miért szeretsz írni? Milyen pluszt ad neked? 
Hm, Andi jó kérdéseket tett fel. :oD Mindig szerettem írni, már kislányként is. Ez is egyfajta kikapcsolódás, mint az olvasás. Jó érzés írni egy-egy olvasott könyvről, jó érzés a bejegyzésekkel foglalkozni és jó érzés visszajelzést kapni tőletek.

7. Honnan a blogod neve? Elsőre lett ez, vagy már keresztelted át korábban? 
A blog neve könyves blogként mindig Könyvesem volt, bár az url nem erre utal, hisz az meg azajtom.blogspot.hu. Tudom, hogy sokan furának találják, hogy nem konyvesem.blogspot.hu vagy ilyesmi vagyok, de így jött össze. Amúgy meg erre a Coelho idézetre utal az url:
"Az embereknek meg kell érteniük, hogy senki sem játszik cinkelt lapokkal, egyszer nyerünk, másszor veszítünk. Ne várd, hogy visszakapj valamit, ne várd, hogy észrevegyék az erőfeszítéseidet, hogy felfedezzék a tehetségedet, hogy megértsék a szerelmedet. Minden egyes ciklust le kell zárni. Nem büszkeségből, nem azért, mert nem bírsz tovább harcolni, nem is gőgből, hanem egyszerűen azért, mert már nem része az életednek. Zárd be az ajtót, cserélj lemezt, takarítsd ki a házad, rázd ki a porrongyot. Felejtsd el azt, aki voltál, és legyél az, aki vagy."

8. Melyik volt a 3 eddigi leglátogatottabb bejegyzésed?
Natascha Kampusch: 3096 nap, E. L. James: A szabadság ötven árnyalata, Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1.

9. Melyik oldalakat látogatod leggyakrabban? 
Nincs olyan oldal, ahová többször néznék vissza, mint máshoz. Mint ahogy már írtam, többnyire hétvégente van időm leülni és a bloggal foglalkozni. Ilyenkor pedig végigmegyek azokon az oldalakon, melyekre fel vagyok iratkozva és visszaolvasom, hogy azon a héten miről írtak. Igen, attól még, hogy nem kommentelek állandóan, mindenki oldalát hetente 1X tutira megnézem. ;o)

10. Melyik témát unod már a könyvekben, és melyik áll a legközelebb hozzád? 
Nincs olyan, amit unnék. Ha egy szerző egy adott témát jól ír meg, akkor tőlem lehet kivesézett téma már, nem fogom unni. De ha persze siralmasat alkot, akkor unni fogom.
Melyik áll legközelebb hozzám? Aminek köze van a II. vgh.-hoz, a koncentrációs táborokhoz, vagy épp a babaváráshoz, ezeket nagyon kedvelem. És persze jöhet a romantika, sőt az erotika is, egyiktől se fordulok le a székről. ;o)

11. Csalódtál már egy-egy oldalban? 
Nem. Persze olyan előfordult már, hogy kedveltem egy oldalt, visszajártam, majd valamilyen oknál fogva ez a "kedvelés" megváltozott bennem és nem látogattam egy idő után az illető blogjára. Változunk mindannyian és ez befolyásolja azt is, hogy mely blogokat kedvelünk éppen vagy nem.

12. Ha te írnál egy könyvet, milyen címet adnál neki?
:oD Jó kérdés, nyilván függne attól, hogy miről szólna, így erre válaszolni most nem tudok.

A kérdéseim a díjazottaimnak:

(Egy részük Andi kérdései, mert tetszettek.)
  1. Miért azon a néven írod a blogodat, amilyenen?
  2. Hogyan tudnád magadat jellemezni 5 mondatban? (külső, belső tulajdonságok, stb.)
  3. Heti szinten mennyi időt fordítasz az oldaladra?
  4. Mely általad írt bejegyzésed a kedvenced?
  5. Melyik a leglátogatottabb bejegyzésed, mióta az oldalt vezeted?
  6. Hogyan képzeljünk el bejegyzés írása közben?
  7. Mi a legnagyobb sikerélményed a blogoddal kapcsolatban?
  8. Mi volt a legnegatívabb élményed a blogoddal kapcsolatban? (visszajelzés, stb.)
  9. Az ismerőseid, hozzád közel állók tudják, hogy könyves blogot vezetsz?
  10. Éves szinten kb. mennyit költesz könyvekre?
  11. Jársz rendszeresen könyvtárba?
  12. Átlagban milyen tanuló voltál magyarból (irodalom, nyelvtan)?

És akiknek a díjat tovább adnám:

(ha valaki nem szeretné tovább vinni, no problem)

6 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, nagyon örültem a díjnak! Már ki is került a blogra a bejegyzés. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a díjat! :) A kérdéseid nagyon jók. Válaszolni fogok, de ehhez mindenképpen kérném a türelmed, mert mostanában nagyon ritkán kerülök gép elé. Talán az ünnepek alatt kicsit nyugisabb lesz a helyzet, előtte biztosan nem. :( Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, megtisztelsz!
    Hamarosan válaszolok. Nálam is zsúfolt lesz a következő hét, és az ünnepek alatt tuti lesz időm. A legérdekesebb, hogy még tegnap az Andi oldalán elolvastam, de a vége nem tűnt fel.
    Köszönöm és szép ünnepet!

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük szépen! Igyekszünk minél hamarabb megválaszolni.:)

    VálaszTörlés
  5. Kicsit megkésve, de köszönöm szépen a díjat! :)
    Meg is hoztam a válaszaimat: http://tejszinhabzsolo.blogspot.hu/2015/12/dorothy-blog-award.html

    VálaszTörlés
  6. @Kritta, @S.Bea: köszönöm, hogy válaszoltatok a kérdéseimre. :o)

    VálaszTörlés