2013. november 30., szombat

Receptkönyvekkel készülve a Karácsonyra

Holnap már december, ó te jó ég, milyen gyorsan elrohant ez az év is! Még csak most volt, hogy elkezdődött az ovi, aztán tessék, decembert írunk, jöhet a visszaszámlálás.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekünk az év két részre oszlik. Lényegében az Új évtől már a nyaralást várjuk, a nyaralás végétől pedig a Karácsonyt. És ez az időszak, az ünnepi készülődés, a hangulata, számomra az év egyik fénypontja, imádom! Vannak, akik szerint ilyenkor túlzásokba tudok esni a készülődéssel, de van mentségem a karácsonyi lázamra: van egy Gyerkőcöm, akinek minél varázslatosabbá szeretném tenni ezt az ünnepet. :oP
December első hétvégéjén (vagyis jelen esetben szerintem még ma vagy holnap) feldíszítjük a lakást (már vagy 2 hete gyártom az SK díszeket és a saját készítésű adventi koszorút), és még akkor megtörténik az első adag sütemény sütése is. És innentől kezdve nincs megállás, minden hétvégén sütök több tepsi süteményt (leginkább egyelőre aprósütiket, a gyorsan elfogyasztósakat majd csak az ünnep előtt konkrétan ► gondolok a habosakra, krémesekre, romlandókra). Ebből kiindulva gondolhatjátok, hogy bizony nem vetem meg a receptkönyveket sem, az év eme időszakában. ;o)

Most 2 ünnepi receptekkel elhalmozott könyvet szeretnék nektek bemutatni, de a bejegyzés folyamatosan frissülni fog az ünnepi időszak alatt!

Hogy is akadt a kezeim közé a könyv? Nem vagyok oda a bácsi műsoráét (vagy műsoraiért, képben se vagyok), könyvét se fogtam még a kezemben (sőt, így hirtelen azt se tudom vannak-e könyvei ezen kívül, nem néztem utána), ez volt az első próbálkozásom vele. A tesóm nagyon odáig van a pasi receptjeiért és műsoráért, gondoltam adok neki egy esélyt, milyen ötleteket tud adni Karácsonyra.
Nos, a könyv nagyon szép, nagyon igényes, gusztusosak az illusztrációk, de nem a magyar konyha szája íze szerint épül fel. A pulyka, a lazac, a kagyló, stb., ezek inkább az angol/amerikai hagyományokban szerepelnek, itthon kevesen tesznek az ünnepi asztalra ilyen ételeket. Legalábbis szerintem.
Ugyanakkor vannak benne érdekességek, jó ötletek, az ételfotók nagyon szépek, de biztos, hogy ebből a könyvből semmi nem fog Karácsonykor az asztalunkra kerülni. Ennek ellenére érdemes belelapozni, megnézni, hátha találtok benne mégis olyat, ami felkelti az érdeklődéseteket.

A Karácsonyi aprósütemények- Vendégeknek és ajándékba pedig, pont a másik véglet. Azoknak kihagyhatatlan könyv, akik szeretik az aprósüteményeket, de tényleg! Imádtam ezt a könyvet. Egyszerű, semmi extra, de nagyon klassz receptek vannak benne, ráadásul többet nem is ismertem. Idén nálunk, több aprósüti is ennek a könyvnek a receptjei alapján fog elkészülni. Sőt, azt tervezem, hogy az első adagot még a hétvégén megsütöm. Gondolom, sokáig nem fog megmaradni az angyalkás fémdobozunkban (lehet, mutatok, majd képet is). ;o)

A bejegyzés bővülni fog majd, még több ünnepi receptkönyvvel!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon bírom Gordont :-DD Szeretem a stílusát, nem mindig barom, csak 1 műsorában szívatja halálra a játékosokat :-DDD Ja, és simán elmennék egyet kajálni az egyik Michelin csillagos éttermébe :-DDDD


    Őszintén szólva, még soha nem vettem magamnak szakácskönyvet. Minden ami van ajándékba kaptam :-)) Mióta van net, igazából nem is használom azokat sem. Na jó, van egy-két bejáratott receptem amit havi egyszer előveszek, mert a család szereti (de azok is kinyomizott példányok, barátnők, szülők által leírt tuti receptek). Egyébként mindent a neten keresek ki, imádom. Karácsonyra is így szoktam tenni, az összes sütit, és egyéb főételt kikeresem a netről. Megnézem a kommenteket, ha dicsérik kipróbálom.
    Tavaly csináltam először karácsonyi tojáslikőrt, meg diós kiflit azt is a netről :-D

    VálaszTörlés
  2. @mayertimi: venni még én se vettem magamnak szakácskönyvet. :o) Vagy kapok, kölcsön kapok, vagy könyvtári, de venni még én se vettem. A net pedig nagyon hálás dolog, ha receptekről van szó, többnyire én is ott szoktam keresgélni.
    Ó, évek óta nem ittam tojáslikőrt!

    VálaszTörlés
  3. Akkor csinálj idén :-)) Nagyon itatja magát, nálunk pikk-pakk elfogyott :-)))

    VálaszTörlés
  4. @mayertimi: Á, nem hiszem, hogy csinálnék. Tudod, mi az alkoholtartalmú italokkal úgy vagyunk, hogy nagy ritkán egy kis pohár, aztán annyi is. 1-2 kis pohárért meg nem fogok vele pepecselni. ;o)

    VálaszTörlés
  5. Óóóóóó :)
    Tavaly vittem szép üvegben karácsonyi ajándékba a családnak :-) Hát én sem vagyok nagy ivó, egy Bacardi breezertől is képes vagyok berugni, ha fáradt vagyok :-D

    VálaszTörlés
  6. @mayertimi: :oD Én meg a másik véglet vagyok, még soha nem voltam berúgva, pedig itattak már, elhiheted, de még sem. :o)

    VálaszTörlés
  7. @mayertimi: nem röhög! :oD Komoly. ;o) Alapjáraton ritkán iszok alkoholt, de persze az évek során voltak olyan ünnepségek, események, amikor próbálkoztak leitatni, de nem, egyszerűen nem tudtak. :o) Spicces tudok lenni, de az se vészesen, meg nem olyan szinten.

    VálaszTörlés
  8. Hááááát, ez nem tudom, hogy mázli vagy sem. Talán az előbbi, bár ha nem vagytok nagy alkoholfogyasztók akkor igazából mindegy. Nem? :-D

    VálaszTörlés
  9. @mayertimi: Hát, engem ez tényleg tök hidegen hagy, mert tényleg nem vagyunk nagy alkoholfogyasztók. :o)

    VálaszTörlés