2013. november 18., hétfő

Karen Erickson: Játék a házassággal

Game for It #1

Az utóbbi időben nem épp a legjobb erotikus könyvekbe botlottam bele, amiket kis hazánkban kiadott a Kiadó, így egyszerre voltam kíváncsi a Játék a házasságal-ra a műfaja miatt, ugyanakkor szkeptikus is, hogy silány erotikus történethez lesz szerencsém. Aztán kiderült, hogy az írónő nem más, mint a Heti csaj szerzője, az pedig bejött, így érthető, hogy mégis csak jobban billent a mérleg nyelve, az "érdekel" felé.

Végül megkaptam és egy nap alatt befaltam. Nem csak a rövidsége miatt lehetett vele gyorsan haladni, hanem a stílusa miatt is. Egyáltalán nem olyan, mint amiket eddig ebben a műfajban tapasztaltam. Nem volt vulgáris (egy-két esetet leszámítva, de még az se olyan hű de nagy szám volt), és bár maga a történet tucattörténet, meg már lehetett ilyenről olvasni csak más körítéssel és nevekkel, de mégis jó volt. Olvastatta magát, egyszerű volt, kellemes, és érdekelt, hogy mi lesz a szereplőkkel. Elsodorja őket az élet egymás mellől, vagy boldogan élnek, míg meg nem halnak? Nyilván, mivel romantikus történet, számítottam a boldog végkifejletre, de azért ott volt bennem a kérdés: biztos így lesz?

Sheridan 25 éves festőnő. Egy galériája van Carmelben, az Ocean Avennen, de sajnos nem megy neki valami jól. Lényegében ott tart, hogy az üzlete szépen döglődik. Csinos fiatal nő, világosbarna hullámos hajjal, és persze olyan formákkal, amilyennek lennie kellett a történetben. ;o)
Kisebb-nagyobb mellékszerepet kapott a barátnője, Willow is, akiről a második rész majd szólni fog.
Jared Quinn (nekem a nevét látva mindig Julia Quinn és a Bridgerton család ugrott be) még nincs 30 éves, több mint 190 cm magas, izmos, szívdöglesztő, hullámos barna hajú, nagy nőcsábász. És nem mellesleg a San José-i Sólymok hátvédje. (Amerikai fociról van szó.)

A két fiatal egy rendezvényen találkozik és ahogy lenni szokott, a pasi szeme azonnal megakad a fiatal nőn. Tetszik neki, hogy Sheridan nem játssza meg magát előtte, és nem fut utána. Így a rendezvény után meghívja egy italra, amit aztán egy légyott követ egy motelban.


"Sheridan megtorpant a motel recepciója előtt, és megragadta a férfi ingét, mintha a támogatására lenne szüksége

– Egyetlen éjszaka – suttogta. – Semmi kötelezettség. Csak… szórakozás.

Jared elmosolyodott. Gyengéden végighúzta ujját a lány alsó ajkán. Keresve se talált volna tökéletesebb nőt.

– Rendben."

És akkor itt jön a fordulat.
Jared előélete nem valami fényes, ezért kitalálták a sajtósai, ügyvédje, stb. hogy meg kéne nősülnie, mert ez jó fényt vetne rá. Jared pedig, Sheridan mellett dönt. Először a nő nem akar belemenni az álházasságba, de vonzónak találja, hogy 1 évig a férfi felesége lehet (mert hát azért megmozgatja benne a dolgokat, értitek), na és persze tudja, hogy ez a döglődő üzletének is jól jöhet (célzok a reklámra). Így aláírja a szerződést, de beleveteti, hogy szexuális kapcsolat nem lehet köztük (ezt nagyon nem értettem, de mindegy), mert különben bukta az egész.
Igen ám, de ugyebár izzik a légyott óta a levegő köztük. Vajon kibírják az 1 évet mindenféle szexuális kapcsolat nélkül?


"Egyszer volt, hol nem volt, gyermekeim, hajdanában volt egy rövid randim egy nagyon híres, kupagyőztes futballjátékossal. És, fiaim, hogy tudott csókolni, de az már egy másik történet, egy másik korban…"

Az írónő nem lacafacázott, egyből ott kezdjük a szereplőkkel az ismerkedést, hogy először találkoznak. Lényegében a történetben, nincsenek felesleges körök, felesleges oldalak, mindig történik valami. Aláírják a szerződést, gyorsan összeházasodnak, élik az érdekes házasságukat, majd persze nem hiányozhat a fordulat a történetből, amikor elkezdenek elsiklani egymás mellett. De vajon mi lesz a vége?

Szimpatikusak voltak a szereplők, a történet is kellemes volt, sőt, mondhatni már aranyos, de még se éreztem azt, hogy a szívemhez nőttek volna a karakterek. Valami hiányzott, valahogy nem volt az igazi. Egyszerűen csak amíg velük voltam, amíg róluk olvastam, addig jó volt, de kétlem, hogy hosszabb távon megmaradnának bennem. Viszont pozitívum a szememben, hogy bár Sheridan "csak" 25 éves, mégis egy olyan fokú érettséget éreztem a karakterében, ami jó pár évet dobott rajta a szememben. Nem egy tipikusan fiatal, bohókás, a húszas évei elején/közepén levő nő volt, hanem egy érett gondolkodással rendelkező, felnőtt, igazi NŐ. Az persze más kérdés, hogy normális dolog-e, ha valaki belemegy egy álházasságba, és volt-e értelme a szexmentességet belevenni a szerződésbe, na de semmi se lehet tökéletes, nehogy már. :oP És azért a szexmentesség dobott rajta, fokozta az izgalmakat.
Jared pedig nem a megtestesült őstulok, akiket előszeretettel vesznek bele a szerzők az ilyen történetekbe, hanem lényegében egy teljesen átlagos, hétköznapi férfi, csak hát igen, az aki, megspékelve a gyönyörű testtel és a vastag pénztárcával.

A cselekményen nem akadtam fenn, sőt, nekem bejött valamilyen szinten az álházasság, sőt, még a szexmentesség is (bár érteni nem értettem, de izgis volt). Izgalmas volt, bár így utólag visszagondolva, húzhatták volna egymás agyát jobban, szenvedhettek volna még jobban a szex hiánya miatt. 

Röviden: bejött úgy, ahogy volt. Persze lehetett volna túlfűtöttebb, lehetett volna még a karaktereken dolgozni, lehetett volna csiszolgatni, akár magát a cselekményt még izgalmasabbá tenni, de mégis mindezek ellenére, elnyerte a tetszésemet. Igaz, nem annyira, hogy újraolvassam, de annyira igen, hogy élveztem a történetet, amíg olvashattam. Amolyan egyszer elolvasós, kellemesebb romantikus-erotikus történet.

Milyen is akkor összességében a Játék a házassággal? Egy könnyed romantikus-erotikus történet. A szereplők összegabalyodnak, majd úgy döntenek, hogy házasságra lépnek, de szex nélkül, na de hogy ez betartható-e egy évig, az ugyebár a jövő zenéje. ;o) Inkább érzem romantikusnak a történetet, mint erotikusnak, pusztán csak több erotika van benne, mint a sima romantikus regényeknél ez tapasztalható. Viszont nem esett át az írónő a ló túloldalára. Kellemes volt, olvasmányos, aranyos. Semmi extra, nem okozott meglepetést, kiszámítható, de ebben a műfajban pont az lenne fura, ha nem így lenne. Ugyanakkor hiányérzetem is van. Lényegében tipikusan olyan könyv, amit jó olvasni, de másodjára már nem esnél neki akkora hévvel.

Kiknek is ajánlom a figyelmükbe? Nos, egyértelműen a romantikus-erotikus műfaj kedvelőinek, és azoknak, akik kíváncsian Monica Murphy másik oldalára.

Most megrendelhető a Kiadó webshopjában 25% kedvezménnyel!
_________________
Eredeti címe: Game for Marriage (2013.)
Kiadta: Ulpius-ház Könyvkiadó (2013.)
Oldalszám: 302
Sorozat: Game for It #1
Ára: 3499
Forrás: kiadó
Értékelésem:

 
Képek forrása: 1. 2.  

A sorozatról:

A Game for It jelenleg 2 kötetből áll. A játék a házassággal 2013. januárjában jelent meg angolul, és jelenleg a Goodreadsen, több mint 2000 értékelés alapján, egy hajszálnyival csúszott csak le a 4 egészes értékelésről.
A második része, Game for Trouble c.-mel októberben jelent meg angolul. Sheridan barátnőjéről, Willow-ról és Jared csapattársáról, Nick-ről szól. Mind a ketten kaptak kisebb szerepet A játék a házasságal-ban. Amolyan előrevetítés volt benne, hogy köztük tuti lesz még valami. ;o) Nos, Karen Erickson meg is oldotta ezt egy új kötettel.

Nyereményjáték

Most nyerhettek 1-1 példányt az alábbi regényekből. Nincs más dolgotok, mint like-olni az Ulpius-ház YANAF oldalát! a Rafflecopter giveaway

A blogturnéról

November 12-én 10 állomásos Blogturné vette kezdetét, melynek a célja az, hogy bemutassuk nektek Karen Erickson "Játék a házassággal" c. regényét. Az írónőről azt kell tudni, hogy nem más, mint Monica Murphy, vagyis a "Heti csaj" szerzője.
Szóval, ha a "Heti csaj" elnyerte a tetszéseteket, akkor ne hagyjátok ki az írónő álneves, erotikus történetét sem! ;o)

A Blogturné állomásai:
1.) nov. 12. Deszy könyvajánlója
2.) nov. 13. E-book Klub
3.) nov. 14. Kristina blogja
4.) nov. 15. Ariadne olvasmányai
5.) nov. 16. Angelika blogja
6.) nov. 17. Szennycímlap
7.) nov. 18. Könyvesem
8.) nov. 19. Adri könyvmoly könyvei
9.) nov. 20. Magnolia
10.) nov. 21. Könyvek erdeje


14 megjegyzés:

  1. ;) Jópofa történet ... olyan Heti csajos ... úgy látszik most ez a menő kamufeleség, kamuférj, kamubarát/nő :-))

    VálaszTörlés
  2. @mayertimi: És a sportoló vagy zenész srác. :o)
    Épp olvasók egy könyvet (holnap majd megtudjátok, hogy mit is), és most jött ki nagyon bennem, hogy annyira egy kaptafára íródnak az NA történetek is.

    VálaszTörlés
  3. Sajnos igen :-( nem véletlen, hogy úgy felkapjuk a fejünket, ha van valami különlegesebb könyv. Valami szokatlan téma ... stb. Persze akkor meg arra cuppannak rá az írók és abból csinálnak millió másolatot :-)

    Sejtem mit olvasol :-))

    VálaszTörlés
  4. @mayertimi: Tán ez is közrejátszik abban, hogy Reisz ennyire bejön sokunknak. Mármint amiről ír, az néhol durva, de jól csinálja és van benne valami különleges, amit az itthon eddig kiadott könyvek közül, más még nem tudott überelni.

    Egyfelől megértem a szerzőket, hogy sémákat követnek, mert azzal más már sikert ért el, bejön az olvasóknak, tán könnyebb is, mint egyedinek lenni, mert abban buktató van, ugyanakkor egy idő után a 100. ilyen könyv, már baromi unalmas tud lenni. Szóval szükség lenne az egyediségre.

    Sejted? ;o) Hát, ha követed az adott FB oldalt, akkor ott már olvasható a hír a Blogturnéról. :o)

    VálaszTörlés
  5. Igen-igen követem az oldalt és onnan tudtam. Egyébként azt is sejtem, hogy mire gondolsz amikor azt írod, hogy sok a hasonlóság. Viszont azt ne felejtsd el, hogy a "könyvvel" baromi sokat csúszott a kiadó. Majdnem 1 évvel később olvassák a magyar olvasók, mint ahogy eredetileg megjelent. Azóta elég sok író koppintott ezt-azt. :-))

    De tény és való, könnyebb követni egy bevált sémát, könnyebb járni a kitaposott ösvényen, mint gondolni egy merészet és valamit újat alkotni.
    Tiffany Reisz pedig ... áááááááá ... rá nincsenek szavak. Imádom. Megőrülök, hogy még nem olvastam a folytatást, de igyekszem ... csak közben volt 1-2 befejezetlen könyvem és azokat kellett pótolnom.

    Tényleg akartam már kérdezni, hogy Te olvastad már az Örökké a csajom c. könyvet? Az is ulpius-os. Pl. mindenki annyira istenítette, hogy ilyen jó, olyan jó. Aztán rájöttem, hogy az a bajom, hogy ezt a könyvet, ha 1 évvel ezelőtt olvasom akkor nagyon oda lettem volna érte, (végre érett normálisan gondolkodó szereplők) de ma már nem esem tőle hanyatt (körítés, rocksztár fiú ... stb). Szóval jó, meg kellemes olvasmány, de semmi több.

    VálaszTörlés
  6. @mayertimi: Nem tudom mennyit csúsztak vele, bennem csak az van, hogy valahogy nyár környékén hallottam róla. De itt a fő probléma nem is az, hogy sok elem felfedezhető más NA történetekben, de vannak hasonlóságok erotikus történetekkel is. Lazán tudnék mondani 3-4 könyvet, mintha azokból lennének lecsippentve dolgok. Aztán persze ki tudja, most nem nézek utána, hogy azok mikor jelentek meg angolul, de ezek zavarnak.
    Sőt, jelenleg ott tartok, hogy nagyon jól indult, de már jó ideje unom, és kevesebb, mint 100 oldal van már csak hátra. Egyáltalán nem olyan, mint amilyennek vártam, és nem értem a nagy felhajtást körülötte. Szerintem egyáltalán nem egy nagy szám történet, jelenleg közepes.

    Nem, még nem olvastam az Örökké a csajomat, de megrendeltem, szóval megvan már, de azt nem tudom mikor fog sorra kerülni. :o)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem az utóbbi könyvvel is így fogsz érezni majd.
    Ha újra olvasnám az "R"-t valószínűleg már nekem sem tetszene annyira. (szerintem túl sokat vártál tőle, kár, mert csak egy szimpla NA ... ezektől sokat nem szabad várni :-))

    VálaszTörlés
  8. @mayertimi: Lehet, ezért nem is érzek még akkora lázat, hogy minél előbb olvashassam. Most egy kicsit pihentetni szeretném a NA történeteket. Régebben voltam így a YA-val is. Faltam-faltam őket, majd csömöröm lett. Tartottam egy kis szünetet, aztán újult erővel faltam tovább. ;o)

    VálaszTörlés
  9. Én szoktam mást is olvasni pont emiatt. Most is egy olyan könyvről fogok írni, amit úgy nagy általánosságban nem falnak a fiatal bloggerek (most nem ez a téma a trendi), mégis az érdeklődés nagy volt a könyv iránt a világban.

    VálaszTörlés
  10. Neeem :-)))
    A Csontszüretről már írtak a lányok, de nem fogom kihagyni az olvasását, mert érdekel. Szeretem az ilyen könyveket, tele misztikummal, különleges emberekkel :-))

    Az Infernoról fogok írni ... ;) De ne kérdezd, hogy mit, mert még fogalmam sincs. Holnap és holnapután egész napos fotózásaim lesznek, és most teljesen máshol jár az agyam :-))

    VálaszTörlés
  11. @mayertimi: Ó, arra én is kíváncsi vagyok! ;o)

    VálaszTörlés
  12. Ha szereted az összeesküvés-elméleteket, konspirációs thrillereket akkor tetszeni fog :-)

    VálaszTörlés
  13. @mayertimi: kedvelem DB stílusát. Eddig legalábbis 4-et olvastam tőle, és 3 bejött. :o)

    VálaszTörlés