2018. január 6., szombat

Sabrina Jeffries: Karácsonyi ​csoda

Eredeti címe: 'Twas the Night 
After Christmas (2012.)
Kiadta: General Press (2016.)
Oldalszám: 304
Forrás: könyvtár
Értékelésem:

Halstead Hall bajkeverői #6.

Nem olvastam még az írónőtől, sőt fogalmam se volt arról, amikor leemeltem a könyvtár egyik polcáról ezt a könyvet, hogy egy sorozat 6. részéhez van szerencsém (igen, nem olvastam el a fülszöveget sem). Pusztán csak látva a borítót, olvasva a címét elkapott a karácsonyi hangulat nagyjából 1 hónappal az ünnep előtt és így a kosaramban landolt. Nem bántam meg, hogy kikölcsönöztem, egész kellemes olvasmány volt, bár nem nagy extra.

Pierce Waverlynek, Devonmont jelenlegi grófjának nem volt könnyű gyerekkora. Valamiért a szülei 8 éves korában (1803-ban) kollégiumba adták és a szünetekben se térhetett haza. Évekig nem látta őket, a szüneteket pedig vidéken, a bácsikájáéknál kellett töltenie. Természetesen a kisfiú nem értette, hogy a szülei miért nem viszik haza, de ahogy telt-múlt az idő, a szíve megkeményedett és csak haragot érzett irántuk, ami felnőtt korában se csitult.
Miután elhunyt az édesapja és megörökölte a grófságot, az édesanyját "száműzte" és tudomást se volt hajlandó venni a létezéséről annak ellenére, hogy az asszony rendszeresen leveleket küldött neki, amiket persze el se olvasott.
Aztán az asszonynak lett egy új társalkodónője, Mrs. Stuart. Az olvasó első gondolata bizonyára az, hogy a nő férjnél van. Nos, Camilla özvegy -igen, így már előre tudni lehet, hogy a gróffal tuti összegabalyodnak majd, igen, így lesz- és elhatározza, hogy valahogy megpróbálja kibékíteni Pierceket. Kieszel egy tervet mely miatt a gróf azonnal az anyjához utazik, ahol jó nagy döbbenetben lesz része. Viszont amire a férfi nem számíthatott az az, hogy beleszeret majd Camillaba. Na de hogy semmi se legyen olyan egyszerű, a nőnek van egy nem kicsi titka és természetesen Pierce se hajlandó olyan könnyen megbékélni az édesanyjával


A történet Karácsony környékén játszódik, innen is adódik a címben szereplő Karácsonyi csoda, a csoda meg az lehet a történetben, ki mit vél annak. Én azt, hogy kiderül a történet végére, miért volt olyan gyerekkora a grófnak amilyen és természetesen a végére mindenki összeborul és élnek boldogan, amíg meg nem halnak.
Ráhangolódásnak tényleg tökéletes olvasmány. Könnyed, gyorsan lehet haladni az olvasásával, romantikus és olyan kis aranyos, de újdonságot nem igazán nyújt. Kikapcsol arra  a pár órára amíg olvasod, de valószínűleg pár nap múlva már arra se fogsz emlékezni, hogy miről szólt.

Nagyon sajnáltam Piercet, aki egyszerűen nem érti, hogy egyik napról a másikra a szülei miért bántak vele olyan ridegen és miért száműzték olyan messzire maguktól. Szinte láttam magam előtt szegény összetört pici fiút és annyira, de annyira sajnáltam. Mennyire fájhatott neki és mennyi kérdés motoszkálhatott benne. De aztán a kisfiú felnőtt és felnőve annyira megkeményedett a szíve, hogy az édesanyja hiába próbált közel kerülni hozzá, nem engedett neki. Én pedig ezt megértettem annak ellenére is, hogy tudtam, az édesanyjának biztos olyan oka volt a tetteire, amivel a kisfiúnak akart jót tenni. És természetesen így is lett, hisz ez egy romantikus regény. 😏
A miértek oka annyira nem kacifántos, sejteni lehet, hogy valami hasonló dolog lehetett a "probléma".

Camilla egy nagyon bájos teremtés, aki szereti beleütni az orrát olyan dolgokba, amikhez nincs köze, de csak a legjobb szándék vezérli, mert szívből megkedvelte a grófnét.

"Szerelem nélkül élni olyan, mintha valakit gyönyörű hanggal áldott volna meg az ég, épp csak nem lenne dal, amit elénekelhetne vele."

A lényeg a lényeg, hogy természetesen mindennek jó a vége. Pierce magához tér időben, megbocsát az anyjának és elveszi feleségül Camillat, aztán ...

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése