2018. január 20., szombat

Marie Kondo: Tiszta ​öröm

Eredeti címe: Spark Joy (2012.)
Kiadta: Bookline Könyvek (2016.)
Oldalszám: 300
Forrás: saját
Értékelésem:

A rendteremtés művészete

Miután befejeztem a Rend a lelke mindennek-et, azonnal nekikezdtem ennek a könyvnek. Kondo felhívja a figyelmet arra, hogyha az olvasó nem olvasta az első könyvét, akkor kezdje azzal és csak utána folytassa a Tiszta örömmel, de szerintem senki se lesz kevesebb annál, ha egyből ezzel a könyvvel kezdi. Ugyanis az elején Kondo ugyanúgy kitér a módszere lényegére, mint a Rend a lelke mindennek esetében.

A Tiszta öröm sokkal kidolgozottabb, sokkal praktikusabb kötet, mint az előző volt, egyszerűen imádtam! Míg az első kötet nem volt rossz olvasmány, találtam benne pár érdekességet, ez a könyv teljesen beszippantott az elejétől a végéig. Nagyon tetszett, hogy illusztrálva van, hogy kitér a ruhák helytakarékos hajtogatására, nálam ez volt benne a legjobb. Bár ennél a gondolatnál tartva lehet, hogy tényleg célszerűbb az olvasást az első könyvvel kezdeni, mert a kettő kiegészíti egymást. Az első az elméletet nyújtja, alapot ad, míg ez a kötet már a megvalósításról szól. Hogyan hajtogassunk, hogyan rendszerezzünk, miket tartsunk meg és miket nem. Zseniális kötet!

" A rendrakásban nem az a fontos, hogy mit dobsz ki, inkább az, hogy mit akarsz megtartani, hogy az életed része maradjon."

Újra kitért az írónő a könyvektől való megválás témakörére. Bevallom, hogy bár nem gyűjtöm mániákusan a könyveket, minden lelki mizéria nélkül cserélek, adok el egy már olvasott példányt, de jó pár olyan "porosodik" a polcaimon, melyeket szerintem sose olvasnék el újra. Így elhatároztam, hogy összeszedem ezeket és megválok tőlük. 

"A leggyakoribb oka, hogy valaki képtelen rávenni magát, hogy megváljon egy könyvtől, az az, hogy esetleg még egyszer elolvasná. De ha egy könyv most sem tölt el örömmel, akkor szinte garantált, hogy sosem fogod újra elolvasni. Azért olvasunk, mert élményeket várunk az olvasástól. Ha egyszer elolvastad, akkor már megkaptad az élményt."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése