2018. január 19., péntek

Marie Kondo: Rend ​a lelke mindennek

Eredeti címe: The Life-Changing 
Magic of Tidying Up (2011.)
Kiadta: Kiskapu (2014.)
Oldalszám: 234
Forrás: saját
Értékelésem:

A varázslatos japán módszer, amellyel örökre száműzheted a rendetlenséget az otthonodból

Miután befejeztem Sarah Knight Nagy ívbenjét, szinte azonnal kézbe is vettem Marie Kondo könyvét. Már akkor elhatároztam, hogy ezzel fogom folytatni az olvasást, amikor a Nagy ívbent olvastam, mert Knight nagyon sokszor felhívta rá a figyelmemet és kíváncsivá tett.

A Nagy ívben után nagyon röviden össze lehet foglalni a Rend a lelke mindennek lényegét: ami nem tesz boldoggá, szabadulj meg tőle.

"…nem azt kell néznünk, hogy mitől akarunk megszabadulni, hanem azt, hogy mit szeretnénk megtartani!"

Míg Knight a lelki szemetesláda kiürítését vette célba, Kondo a felesleges tárgyaktól való megszabadulást szorgalmazza, valamint a rendszerezést.

Bevallom, hogy én eddig se voltam túlságosan gyűjtögető, mindenféle lelki mizéria nélkül váltam meg eddig is a megunt dolgaimtól. Viszont pl. a férjem teljesen más tészta. Ő szeret szinte mindent eltenni mondván, hogy majd egyszer jó lesz valamire. A falra tudok ettől mászni, úgyhogy kb. évente amikor épp rám jön, lényegében kikényszerítem, hogy itt-ott tegyen rendet, selejtezzen. Így a selejtezéssel kapcsolatos részek a könyvben nagyon meghatni nem tudtak.

A rendszerezéssel kapcsolatos részeket viszont érdeklődni olvastam, ugyanis nagyon szeretek rendszerezni és kíváncsi voltam, hogy ezzel kapcsolatban az írónő milyen ötleteket fog adni. Túl sok újdonságot nem tudott nyújtani, egyedül tán a ruhákkal kapcsolatos gondolatai voltak újdonságok. Kondo ugyanis úgy gondolja, hogy a ruháknak lelkük van és tisztelettel kell bánni velük. Babusgatni, simogatni őket, hogy szép fényesek legyenek, élénk színűek maradjanak és puhák. Hát bevallom, nem nagyon szoktam babusgatni a ruháimat és sose fordult meg a fejemben, hogy sajnáljam a zoknikat, amiért olyan sok mindenen mennem keresztül a nap folyamán. A ruhák rendszerezését viszont egyenesen furának találom. Kondo szerint ugyanis csak azokat akasszuk fel, melyeket az anyaguk miatt tényleg kell, amúgy meg hajtogassunk, mert az sokkal praktikusabb. Nem is ez volt a fura ötlet hanem az, hogy a ruhákat ne egymásra fektetve tegyük el a szekrényben, hanem oldalukra állítva, mert így többet tudunk ugyanabban a szekrényben tárolni. Hát ... lehet, hogy csak megszokás kérdése, de nekem fura lenne, ha a szekrényben oldalukra állítva lennének a ruhák.

Ha úgy érzitek, hogy szeretnétek átláthatóbbá tenni az otthonotokat, ha selejtezési, tárolási ötleteket szeretnétek kapni, akkor ajánlom ezt a könyvet a figyelmetekbe.

"…) ha rendet raksz az otthonodban, akkor az ügyeidet és a múltadat is rendbe teszed. Ennek eredményeként pedig világosan fogod látni, hogy mi az, amire szükséged van az életben, és mi az, amire nincs."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése