2012. november 6., kedd

Fábián Janka: Virágszál

Kiadta: Ulpius-ház Könyvkiadó (2012.)
Oldalszám: 378 (a többi előzetes)
Ára: 3499
Forrás: kölcsön kapott
"Az 1900-as évek fordulóján kezdődő fordulatos történetben két nem mindennapi nő sorsa fonódik össze elválaszthatatlanul. Az első részben egy többszörös tragédiába torkolló szerelmi háromszög lezárásaként Urbán Flóra, a gazdag budai ügyvéd lánya kénytelen megszökni otthonról, és a Monarchia egy távoli szögletében világra hozni házasságon kívül fogant gyermekét, és új életet kezdeni a kicsivel. A második rész főszereplője Virág Nelli, az árva lány, akit egy hideg, téli napon tesznek ki egy kolostor küszöbére. A lányt az apácák nevelik fel, és később ápolónőként dolgozik, amikor váratlanul, álmai "szőke hercege" képében rátalál a szerelem. A fiú, Miklós nevelőanyja, a keserű és bosszúálló Flóra azonban intrikáival megakadályozza a fiatalok boldogságát. Ám Nelli nem adja fel, és a magára hagyott, megcsalt lánynak végül sikerül egyenesbe hoznia életét, annak ellenére, hogy Flórának továbbra is a legfőbb célja, hogy tönkretegye őt. Ám egy napon súlyos titokra derül fény az asszony múltjából, és ez mindannyiuk életét megváltoztatja."



Fábián Janka az a hazai írónő, akinek az összes megjelent regényére kíváncsi vagyok és mindig érdeklődve figyelem az újabb megjelenéseit. Így amikor megláttam anyukámnál a Virágszálat, azonnal kaptam is utána. Kész szerencse, hogy ő már olvasta. ;o)

Bevallom, hogy miután elolvastam a fülszöveget, a történet utolsó pár mondatát is megnéztem és ezzel lelőttem magam előtt minden poént, összeállt az egész történet, hogy miről is lesz majd szó. Ettől függetlenül lelkesen kezdtem neki az olvasásnak és nem csalódtam.
Fábián Janka megint jó kis történetet hozott össze. Nem mondhatom azt rá, hogy csillagos ötös, mert elég átlátszó volt az egész, kiszámítható, a vége eléggé összecsapott, egyes párbeszédek meg annyira szappanoperásak, hogy nevetségesek lettek a szereplőink szájából, de összességében jó kis történet.

Magáról a cselekményről nem írok semmit, a fülszöveg egész jól összefoglalta, de a két főszereplőre, Flórára és Nellire kitérnék pár sor erejéig.
Nem mondhatom, hogy Flóra negatív szereplő volt a szememben, de nem lehet szemet hunyni afölött hogy Sándornak miben segédkezett, ugyanakkor nagyon sajnáltam a vele történteket.
Ebből tán egyenesen következne, hogy Nellinek viszont a szívem csücskének kellett volna lennie. Komolyabb problémám nem is volt vele, de valahogy nem sikerült megérintenie. Nem sikerült belopnia magát a szívembe, megmaradt könyvbéli szereplőnek és ennyi. Ez viszont igaz minden szereplőre. Egyiknek se sikerült közel kerülnie hozzám.

No de akkor: ha szereted Fábián Janka regényeit, akkor ajánlom a Virágszálat is a figyelmedbe. Ha még nem olvastál semmit az írónőtől, akkor is, de tán nem ezzel kezdeném a helyedben. ;o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése