2018. március 13., kedd

Julianne Donaldson: Edenbrooke ​örököse


Most komoly, hogy ez csak ennyi volt? Miért? Miért nem írta tovább az írónő? Miért épp ott kellett abbahagynia, ahol? És komolyan 70 oldalért képes elkérni a kiadó 1.800 Ft-ot, míg a 320 oldalas kötet kerül 3.000 Ft-ba? Hol itt az arányosság?

Mielőtt nekikezdtem az olvasásának, újra elolvastam az Edenbrooke-ról szóló bejegyzésemet, hogy kicsit képbe kerüljek, mert nem nagyon rémlett, hogy miről is szólt a történet.

Forrás
Ez a kis 70 oldalas szösszenet remek kiegészítése a fő kötetnek. Megtudhatjuk belőle, hogy Philip hogyan élte meg, hogy ő lett váratlanul az örökös és hogy mindenki csak a partiképes férfit látta benne egészen addig, amíg meg nem ismerkedett Marianne-nel. És igen, csak addig, hogy megismerkedtek, mert ott minden félbeszakadt, legnagyobb szomorúságomra.
Nem értem miért ott hagyta abba Donaldson az írást, ahol! Rettentő hiányérzetem maradt!

"– Szívesen meghallgatnám, mit szokott énekelni a teheneknek.
A hölgynek elakadt a lélegzete a döbbenettől. Biztos voltam benne, hogy én nyertem.
Ám ekkor felemelte a kezét, és az asztalra csapott. Bumm! Bumm! Aztán énekelni kezdett, halkan, hamisan, furcsa, reszketeg hangon:
– Kis tehén – bumm – kérlek én – bumm.
Elkerekedett a szemem. Ámulva meredtem a hölgyre.
– Adj tejet – bumm – édeset – bumm."

Imádtam!
Nagyon tetszett az ötlet, hogy most Philip szemén keresztül olvashattuk a történteket egy bizonyos pontig. Azt viszont nem értem, hogy miért nem vitte végig az írónő az egész történetet, örömmel olvastam volna végig az Edenbrooke-ban már megismert történetet csak Philip szemszögéből. Mert bár a történések ismerősek voltak, de Donaldson mégis olyan kellemesen és humorosan mutatta be a férfi főszereplő szemén keresztül a történteket, hogy egy percig se fordult meg a fejemben az, mint ami mondjuk a Szürke esetében, hogy az írónő csak szeretett volna még egy bőrt lehúzni a történetről.

Imádtam a kis szösszenet minden oldalát. Ahogy a két fiatal találkozott! Vagy ahogy jobban megismerhettük Philipet.
Ha olvastátok már az Edenbrooke-ot és tetszett, akkor ne hagyjátok ki ezt a novellát sem!
Ha pedig még nem olvastátok, de kedvelitek a romantikus sztorikat, akkor pedig hajrá, de mind a két "részt" olvassátok el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése