2018. február 17., szombat

Penelope Ward: Stepbrother ​Dearest – Legdrágább mostohabátyám

Eredeti címe: Stepbrother Dearest
Kiadta: Könyvmolyképző (2017.)
Oldalszám: 312
Forrás: saját
Értékelésem:
Na végre! A Legdrágább mostohabátyám élő példa arra, hogy igenis lehet igazán jó YA-nak induló NA-t írni, nem úgy mint pl. a Rohadék volt. Pedig sok dologban hasonlít a két történet, de Wardnak sikerült az, ami Perrynek nem.

Gretát az édesanyja egyedül nevelte az édesapja halála óta, de a nő újra házasodott és történetünk kezdetekor megjelenik a mostohaapa fia - akit a volt felesége nevel -, hogy 1 évig velük éljen.
A 17 éves Elec igazi lázadó. Tetovált, piercing itt-ott-amott a testén, a szájára se tesz lakatot és nem fogja vissza magát, hogy megbántsa Gretát vagy épp a mostohaanyját.

Greta viszont Elec viselkedése ellenére próbál a fiúval barátságos maradni.
Persze az olvasó tudja, hogy a két tizenéves közt azonnal fellobbant valami és Elecnek szimpatikus a lány, hiába piszkosul undok vele. Aztán persze bekövetkezik az, amire számítani lehetett, a két fiatal ágyba bújik, de másnap Elec hazatér és 7 évig nem is néz a lány felé.
Hét év múlva pedig az apja temetésén találkoznak újra, ahol természetesen azonnal fellobban a szenvedély, végül kiderül, hogy mi miért is történt, hogyan is érez a valóságban Elec.

"A szívem még jó pár év múlva is belesajdult, amikor megengedtem magamnak, hogy egyetlen közös éjszakánkra gondoljak. Így mindent megtettem, hogy ne gondoljak rá – amit nem látsz, arról könnyű megfeledkezni, nem igaz? Ez a mottó azonban csak ideiglenesen igaz – amíg hirtelen szemtől szembe nem kerülsz azzal, ami elől addig menekültél. Ekkor a mentális falak, amiket felhúztál, hogy elrejtőzhess mögéjük, egyetlen hatalmas robajjal atomjaikra hullanak."

Aztán persze boldogan élnek, míg meg nem halnak.

Egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni a Rohadék és e között a könyv között, mert tényleg nagyon sok a hasonlóság, ezeket össze is foglaltam egy táblázatban:

De térjünk akkor vissza csak a Legdrágább mostohabátyámra. A Rohadék befejezte után nem sok jóra számítottam, de ennek ellenére mégis nekikezdtem az olvasásának, mert sok pozitív véleménybe futottam vele kapcsolatban. És nem csalódtam egyáltalán.

Kép forrása
Nagyon izgalmasnak találtam a szituációt, ahogy megérkezik a mostohabátyó és Greta egyből odáig van érte. Tetszett, hogy Elec egyszerre volt vele bunkó, ugyanakkor meg mégis óvta és védelmezte. Nagyon szorítottam nekik, hogy kikössenek egymás mellett. Így nem kicsit vérzett a szívem, amikor Elecnek vissza kellett mennie az édesanyjához, de Pilar problémája miatt még se éreztem úgy, hogy cserben hagyta volna Gretat.
Aztán hét év múlva újra találkoztak és annyira, de annyira szorítottam nekik!

"Lélegzetelállítóan festett … főleg egy seggfejhez képest."

Egy percig se éreztem azt, hogy csöpögős lenne a sztori. Élveztem az olvasását, tetszett. Egy igazán jó romantikus new adult történet, amit csak ajánlani tudok a figyelmetekbe, ha szeretitek az ilyen könyveket.

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hasonlóan érzem én is. :) A fülszövege alapján egy klisés, szerelmi történetnek ígérkezett, aztán a 7 év eltelte után ez teljesen megváltozott. Bár sokan szidják, nekem egy nagyon jó könyvélményt nyújtott. Egy ideig szemeztem a Rohadékkal, de ezek után talán messzire elkerülöm.

    Nagyon jó értékelés lett, tetszett az összehasonlító táblázat!

    Puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én még negatív véleménybe nem botlottam ezzel a könyvvel kapcsolatban, de kíváncsi lennék rájuk. :)

      Törlés
  2. Szia!

    Most olvasom a Rohadékot, nekem nagyon tetszik. De, azon gondolkodtam, vajon a szürkéből vette az író a szövegét, vagy ugyan az az író, csak más néven? Ezt nem tudom eldönteni.

    Legyen szép estéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Az biztos, hogy más a szerző, itt rá is tudsz kukkantani: https://www.amazon.com/J-L-Perry/e/B00KZIJWX8)
      :)

      Törlés