2017. november 24., péntek

Végre itt van az ősz! Book Tag

Mint már észrevehettétek, az utóbbi időben minden hónapban jelentkezek egy-egy book taggel. Épp a novemberin agyaltam, amikor Dorka meghívott egy őszire, amit ezúton is köszönök neki. 😉 Őszi hangulat, őszies kérdések, tökéletes! Amúgy múlt hónapban írtam arról, hogy ez az évszak most nagyon nem az én évszakom.

Ősszel a levegő friss és üde 

Egy érdekes, friss világban játszódó könyv  

Soman Chainani: Jók ​és Rosszak Iskolája
"Én még ilyen különleges, varázslatos, megkapó, szeretnivaló könyvet sose olvastam még. Viszonylag lassan csúszott az első 100 oldal. Vontatott, unalmas volt számomra, de aztán minden felpörgött és egyszerűen letehetetlenné vált. Sőt, a végére fájdalmat éreztem, hogy ennyi volt és a folytatás olvasására még várni kellett. Annyira szerettem volna olvasni! Annyira szerettem volna tudni, hogyan folytatódik a Hercegnő és a Boszorkány élete!
A Jók és Rosszak iskolája remek tanmese is lehet a XXI. században. Ebben a Világban, amikor minden a külsőségre épül, a szerző megmutatta, hogy mi az igazi jóság és mit jelent a barátság."
molyos értékelésem

A természet gyönyörű... de egyúttal haldoklik is 

Egy könyv, ami gyönyörűen van megírva, de egy nagyon nehéz témát dolgoz fel, például betegség, gyász 

Ruta Sepetys: Árnyalatnyi ​remény
"Döbbenetes, sokkoló olvasmány, amit egyszerűen nem tudtam letenni. Olvastatta magát, beszippantott, olvasni akartam minden percben, minden órában és tudom, hogy nem tudom szavakkal visszaadni, mennyire is tetszett. Így csak annyit jegyeznék meg: olvassátok el! Ne hagyjátok ki! Ha meglátjátok a könyvtár, könyvesbolt polcán a kötetet, jussak eszetekbe és ne hagyjátok ott árválkodni szegény."
molyos értékelésem 

Az ősz egyet jelent az iskolakezdéssel

Egy non fiction könyv, amiből valami újat tanultál 

Marie F. Mongan: Szülés, ​ahol én irányítok!
Ez a könyv nálam a nyáron nagyon aktuális volt ugyebár. 
"Érdekesnek tartom a benne leírtakat és szerintem minden kismamának érdemes elolvasnia. Nem hipnotizálásról szól, hanem egyszerűen különböző légzéstechnikák bemutatásáról és a vajjúdás, szülész szakaszainak nagyon jó bemutatásáról. Érdemes elolvasni."
molyos értékelésem

Hogy ne fázzunk annyira, legyünk a szeretteink közelében 

Egy könyvbéli család/háztartás/baráti társaság, aminek szívesen lennél a tagja 

Helen Fielding: Bolondulásig
Nem olyan rég olvastam a könyvet és a végére érve annyira, de annyira szerettem volna Bridget barátnője lenni.

Mindenütt hegyekben állnak a színpompás falevelek 

Mutass egy képet egy őszies színekben játszó "könyvhegyről"! 


Egyre hamarabb sötétedik 

Egy sötét, félelmetes történet 

Nyiszli Miklós: Dr. ​Mengele boncolóorvosa voltam az auschwitzi krematóriumban
"Döbbenetes, sokkoló, lelkileg teljesen kiborító könyv, de mégis nem tudtam letenni. Olvasni akartam, tudni akartam, még akkor is ha minden sejtem lázadozott az ellen, amit a lapokon olvasott.
Elgondolkodtam azon is, hogy miért nem az ilyen visszaemlékezéseket adják kötelező olvasmányként a középiskolákban? Nem bántom én a Candide-ot, bár gyűlöltem -és mondom ezt úgy, hogy magyar tagozatos voltam, vajmi közöm és kedvem volt az irodalomhoz-, de úgy érzem, hogy az ilyen könyvek nagyobb hatást, eredményt tudnának elérni a diákságnál. "
molyos értékelésem

Egyre hidegebb van 

Egy rövid, szívmelengető olvasmány, ami felvidít egy hideg, esős napon 

Tracy Brogan: Crazy ​Little Thing – Egy kis őrültség
Rövidnek nem rövid, de szívmelengető. 
"Ó, hogy én ezt a könyvet mennyire imádtam! Pedig első pillantásra olvasva a fülszöveget nem is gondoltam volna, hogy ekkora szerelem lesz, de ez van. ;o) Csak egy kis tingli-tangli, romantikus, könnyed sztorira számítottam, erre kaptam egy humorzsákot, imádnivaló szereplőkkel és könnyed, bájos, aranyos, romantikus történettel."
molyos értékelésem

Az ősz minden évben újra eljön 

Egy könyv, amit szívesen újraolvasnál 

Ritkán olvasok újra könyveket (hisz annyi az új, friss megjelenés olyan rövid az élet!) és így hirtelen egy se jut eszembe, amit újra szeretnék valamikor olvasni.

Az ősz tökéletes arra, hogy bekuckózzunk valahova és olvassunk 

A kedvenc kellékeid egy kényelmes, kuckózós olvasáshoz 

A kényelmes fotelom, a pöttyös bögrémben egy pohár kakaó vagy forró csoki, a piros plédem és az a bizonyos könyv. 

Kinek küldöd tovább ezt a taget?

Örülnék annak, ha lenne kedvetek a kitöltéséhez. ;)

2 megjegyzés:

  1. Köszi a kitöltést ^^
    A Jók és Rosszak Iskolájával én is így voltam, ahogy Te is :)

    Az őszi képed pedig gyönyörű *-*

    VálaszTörlés
  2. Dorka: ha tudnád meddig kellett keresgélnem, mire sikerült pár "őszies" színű borítójú könyvet összeszednem. ;) Tudni kell, hogy nekem a könyveim jelentős része dobozokban van és nem sok van kitéve. Nincs sok polcom még. :)

    VálaszTörlés