Szubjektíven könyvekről, adaptációkról és miegymásról

Doris Lauer: Oszkár a bilin

"-Gyerünk, Oszkár, ülj rá szépen a bilire."


Már egy ideje szemeztem az Alexandra oldalán a könyvvel, de most, hogy kivettük a könyvtárból, örülök, hogy nem vettem meg. Egészen másra számítottam.

Azt hittem, hogy a gyerekeknek majd játékosan bemutatja a bilit, és ráveszi őket, milyen szuper is, ha pelus helyet azt használják.
Ehelyett, Oszkár mindent csinál a bilivel, amit még értek is, hisz ismerkedik vele, na de a vége!
Csak annyit árulok el, hogy Oszkár pisil, de nem a bilibe. Szó szerint elkerekedett a szemem, hogy milyen ötletet adott ezzel az írónő a kicsiknek.
Pár perc után már mosolyogtam rajta, de azért jobban tetszett volna, ha Oszkárnak a bilibe sikerül alkotnia.

"Vajon ráül Oszkár a bilire? Vagy inkább csak játszana vele? A szükség bizony nagy úr, és Oszkár is hamar rájön, hogy valójában mire való ez a "színes játékszer". A csintalan kisfiú kedves, szeretetteli meséi minden kisgyerekhez szólnak, hiszen ők maguk is hasonló történetek főszereplői - nap mint nap. "


Rövid történet, nagyon aranyos rajzokkal.

És ha már bili.
Pár napja kaptam egy hírlevelet, mikor is jön el az ideje a szobatisztaságnak? Az okosok szerint 2 és 3 éves kor között az ideális megismertetni a kicsit a bilivel. Korábban fölösleges, mert még nem érett rá (ennek ellenére olvastam más tapasztalatokat erről), de később sem, mert vizelettartási problémái lehetnek a későbbiekben.
Mi nem bilizünk, bár beszereztünk egy rém ronda zöld példányt, amit használni használunk, de nem funkciójának megfelelően. Ugyanis zenél a drága (A Jingle bells-t! Egy bili!), így a fürdetéseknél vizet locsolgatunk bele. ;o)

Tartalom: ***
Borító: *****
Megjelenés: 2008/2007
Eredeti cím: Oscar sur le pot

4 megjegyzés:

Lobo írta...

Alona Frankel Bilikönyve nekünk nagyon bejött.

koalány írta...

Juj. EZ az Oszkár :)))

(Védőnénink szerint olyan 20 hós kortól érdemes próbálkozni. De mindenki mást mond. Nálunk is tologatás van még csak, ill. ráül, aztán annyi.)

Kriszta és Zsófika írta...

Dij vár rád nálunk!!! Puszim ;-)

Niki írta...

Lobo: Sokat olvastam már róla, de még nem olvastuk.

koalány: Kezdésnek ez is jó, csak figyelj, hogy a lábasokra ne üljön rá. ;o)

Kriszta: Köszönöm szépen! puszi