2010. június 16., szerda

Rangáné Lovas Ágnes: Gyerekcipőben, avagy gyerekek mondták

"A reggeli készülődés közben Xénike így szólt a nővéréhez:
- Ági, jól aludtál az éjjel?
- Igen, miért?
- Na, akkor most már tudom, nem vagy igazi borsószem hercegkisasszony!
- Ezt meg honnan veszed?- mosolygott a nagylány.
- Onnan, hogy lefekvéskor a lepedőd alá tettem egy gombostűt és észre se vetted!"


A jó kis aranyköpések. :o) Milyen édesek a gyerkőcök. ;o)
Ha nevetésre vágysz, akkor ajánlom a könyvet, hatalmas beszólásokat lehet olvasni benne.

"E könyv elsődleges célja a nevettetés. A második: hogy bemutassa, milyen kifinomult nyelvérzékkel rendelkeznek a gyerekek. A gyermek nem csak utánozza, hanem teremti is a nyelvet. A humoros "gyerekszájakat" megható, elgondolkodtató bemondások tarkítják. A könyvből is kiderül, hogy a kicsik másképp látják magukat és környezetüket, mint mi.
Előfordulhat, hogy az ön gyermeke is mondta az aranyköpések valamelyikét. Ez az egybeesés nem a véletlen műve: a tipikus gyermeki észjárást mutatja. Néhány sztori olyan, hogy egy másik fejezetbe ugyancsak beillik: ilyenkor döntenem kellett, hová írjam. A gyerekek szókincse meglehetősen eltérő az első hat évben, utána lesz hasonló összetételű. A könyvben található bemondások nagy része a valóságban beszédhibásan, esetenként névelő nélkül hangzott el.
Közel 200 gyerek szerepel a könyvben. A gyerekek monogramja utáni szám az akkori életkorukat jelzi. (Ha a gyerek pontos nevét nem kaptam meg, akkor az "Ism.." rövidítést írtam monogram helyett.) Hálás vagyok barátainknak és ismerőseinknek, akik támogattak az anyaggyűjtésben.
Ha kedvet kapnak hozzá, nyugodtan ragadjanak tollat, és küldjék el gyermekeik bemondásait a kiadónak! Amennyiben igény van rá, a könyvnek folytatása is lesz.
Az illusztrációkat a Sok-sok új találós kérdés és a Különös Állattár című könyvek ifjú grafikusa, Radván Simi kilencéves kisfiú készítette."
Nálunk még aranyköpések nem nagyon vannak, de azért Gyerkőc próbálkozik már.
A kánikula alatt történt, hogy nagyon leizzadt este, reggel letusoltam őt, és mondtam neki, hogy megmossuk most a haját, és akkor este nem kell. Ugyanis utál hajat mosni. Este elfelejtettem ezt mondani Apának, ő pedig nekiállt a hajmosásának, mire Gyerkőc felháborodottan rászólt:
- Nekem nemkej, nekem nemkej! :o)
17 hónapos lesz a Kincsem.

12 fejezetre vannak osztva az aranyköpések. Ilyen pl. a Kisbaba érkezik, Kérdez a gyerek, Átköltött szavak gyűjteménye, stb.

Tartalom: *****
Megjelenés: 2001.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése