2010. június 8., kedd

Aranykönyv

Még május 2-án lezárult a Libri Aranykönyv szavazása, amin keresztül különböző kategóriákban keresték az elmúlt 10 év legjobb könyveit.
Kíváncsian vártam az eredményt, leginkább a szórakoztató, szépirodalom és a gyermek kategóriában.
Volt bólogatás, és értetlen fejvakargatás is a lista láttán, de íme.

Szórakoztató irodalom
Nem bántásból mert nem volt rossz az Állítsátok meg Terézanyut!, de én azért megdöbbentem ezen az első helyezeten, nem is számítottam rá. Viszont annak örülök, hogy A tizenhárom kristálykoponya a listán van és az Örülj, hogy fiú! is még belefért. ;o)
Hiányosságom viszont a Mesemaraton (még 1 Fable könyvet se olvastam amúgy), és a Vesztegzár a Grand Hotelben.






A külföldi szerzős listával egyetértek, bár 3 könyv annyira nem jött be nekem (Durell, Harris, és az utolsó Christie), de végülis szerintem tényleg jók, amik itt szerepelnek.
A lényeg számomra a Twilight, A katedrális, Angyalok és démonok. Ezek a kedvenceim innen. :o)








Szépirodalom
Bár a Sorstalanság mély hatást nem tett rám, olvastam már ezerszer jobban megírt ilyen témájú regényt, ami akkor jobban megérdemelte volna az elismerést, de annak örülök, hogy az Egri csillagok, Abigél, Édes Anna azért ott van.









És igen, a legtöbb kedvencem fent van! :o)
Száz év magány, Monte Cristo grófja, Efújta a szél, Büszkeség és balítélet. Éljen! De azért az Exodus hiányzik nekem. :o(









Gyermek
Hát igen, szép lista. És éljen, itt a Tüskevár! Imádom! :o)
A Vuk pedig az első elolvasott regényem. :o)










Így ahogy van, tökéletes, bár nekem nem az első HP könyv a kedvencem (hanem a 4., 6., 7. rész), de jó lista lett.
Nils Holgersson. ... Annyira szerettem a mesefilmet, mindig néztem. :o) Hm, szép emlékek, de rég is volt.;o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése