2013. június 27., csütörtök

Marissa Meyer: Cinder

Csupa jót olvastam megjelenése óta a könyvről, a molyon is jelenleg 94%-os 102 értékelésből. Így tán joggal számítottam arra, hogy én is odáig leszek érte. Még a karácsonyi listámra is felkerült, de kész szerencse, hogy végül nem ezt kaptam, mert nem dobtam el az agyamat tőle.

"Az év ifjúsági bestsellere", olvasható a könyv borítóján. Hm.
No, miről is szól? Megfordítom a könyvet, fülszöveg, megakad a szemem ezeken: Hamupipőke, Terminátor, Star Wars. Ó anyám, mi lesz ebből?!
Hát lényegében az, hogy van egy 16 éves kiborg lányunk (Terminátor, de azért egyáltalán nem Schwarzeneggeresen, vagyis ne képzeljetek el a csaj kezében fegyvert, hogy aztán ő lesz a halálosztó) -Cinder-, és akkor jöjjön a Hamupipőkés rész. Meghaltak a szülei (igen, most kérdezhetitek, hogy egy kiborgnak hogy lehetnek szülei, nem megyek bele, ha kíváncsiak vagytok rá, olvassátok el a könyvet), egy új családhoz kerül, ahol az apuka meghal, anyuka neveli 2 lánytestvérével, szóval ő a mostoha árva, akit kizsigerelnek, dolgozhat látástól Mikulásig. Új-Pekingben vagyunk (vagyis persze a jövőben, 126 évvel a negyedik világháború után, de ne kérdezzétek mikor volt az, mert fogalmam sincs már), ahol császári bált rendeznek és ott lesz a haldokló császár fia is, akiért minden lány odáig van.
Miért is haldoklik a császár? A pestis felütötte a fejét, tizedeli a népet rendesen, és hát ő is megfertőződött.
De ott tartottam, hogy bál. Mindenki erre készül, de Cinder nem. Viszont megismerkedik a herceggel, mert a lány szerelő és a 19 éves fiú hozzá viszi el a robotját, hogy szerelje már meg. A lány megtetszik neki, elhívja a bálba, de Cinder nem meri neki elárulni, hogy egy kiborg, így visszautasítja őt. Aztán megfertőződik a húga, a mostohaanyja meg "eladja őt" kísérleti alanynak. És innentől kezdődnek a furcsaságok. ...

Bájos, aranyos, nagyon modern ifjúsági regény, de semmi extra. Olvastam, hümmögtem közben, de nem szórakoztatott, elálmosított és csalódott is voltam. Ez az a könyv, amit annyira vártam? Egyszerűen nem tudok róla azon kívül mást írni, hogy aranyos volt és ennyi. Nekem kevés volt, meg ráadásul valahogy fura is. Kiborgok, meg Holdbéli királynő, ráadásul pestis is ... nem-nem, nekem valahogy nem. Egyszer elolvastam, de igazából csak azért nem hagytam félbe, mert bennem volt, hogy mennyire vágytam erre a könyvre.

Amúgy egy sorozatról van szó, aminek a második része a Scarlet idén jelent meg angolul (magyarul is várható) és a Piroska és a farkast dolgozza fel. A Cress jövőre várható angolul (ha jól vettem ki, akkor Aranyhajas lesz), a Winter 2015-ben (Hófehérkés). Egyelőre nem tudom kíváncsi vagyok-e a többi részre. :oS

Eredeti címe: Cinder (2012.)
Kiadta: Alexandra Kiadó (2012.)
Oldalszám: 432
Ára: 3499
Sorozat: Holdbéli krónikák #1
Forrás: kölcsön kapott
Értékelésem:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése