2011. július 5., kedd

Kelley Armstrong: A szellemidéző

Míg Diana Gabaldon: Outlander-je (legutóbb ugyanis ezt olvastam a kiadótól) nagyon megosztotta az olvasókat, azon kaptam magamat, hogy Kelley Armstrong: The Summoning-A szellemidéző c. regénye csak elismerő visszhangra lelt nálunk. Emiatt rettentő kíváncsi lettem és tán túl nagy elvárásokat is tápláltam iránta. Vártam, hogy teljesen odáig leszek majd érte, -zök meg -zok, az államat kapargatom fel a padlóról és örömtáncot lejtek majd, hogy milyen zseniális történetet olvashattam.
Röviden összefoglalva: ezt a hatást nem érte el nálam az írónő.
Jó volt a történet, élveztem az olvasását, bár néha untatott. Kicsit lassú, vontatott volt. Vártam, hogy jöjjön már az a plusz, amitől majd én is elájulok, de nem akart jönni, egyszerűen csak egy jó történet volt, de nem az a 100%-osan odáig vagyok érte típus. Tetszett, a vége tényleg zseniális lett, alig várom, hogy olvashassuk a trilógia második részét, de nem vagyok elájulva, egyszerűen csak egy jól megírt, olvasmányos, élvezhető ifjúsági regény.

Chloé 15 éves, az édesanyja meghalt, az édesapja nem nagyon foglalkozik vele, a munkájába temetkezik. A lánya nevelését leginkább a házvezetőnők és Chloé nagynénje látja el. Hétköznapian telnek a napjai, majd egyszer csak minden megváltozik.
Egy reggel iskolába menet mintha szellemet látna, majd az iskolában megjön az első menstruációja (szerintem fontos lesz ez az "időzítés"), na meg újra lát egy szellemet. Ez akkora pánikkal tölti el, hogy rohamot kap és beköltöztetik egy "zavaros" fiataloknak fenntartott otthonba.
A történet szempontjából rajta kívül 5 fiatal fontos még: Rachelle, Simon, Victoria, Derek és Liz.
A csapatban megtalálható az elkényeztetett, gazdag kislány, a szépfiú, a titokzatos fiú és így tovább.
Kezdetben minden hétköznapinak tűnik, kezelik őket, barátságok köttetnek, na meg ellenséget is talál magának. De aztán Chloé furcsaságokat észlel a társaságban, ráadásul az otthonban is szellemet lát, aki valamit akar tőle.
De vajon mit? És miért vannak a többiek az otthonban? Mi az ő titkuk? És mi az otthoné?

A történet végére semmi sem olyan mint az elején volt, a lány élete darabokra hullik.


Összességében igazán semmi se történt ebben a részben, inkább csak egy felvezető szakasznak tartom, ami a vége felé kezdett kibontakozni, feszültséget kelteni az olvasóban, majd a következő részekben remélhetőleg robbanni fog.
Nagyon titokzatosak a szálak. Az, hogy Chloé sokszor úgy nézi a történteket, mintha filmet rendezne, azt az érzést keltette bennem, hogy teljesen normális és elfogadható, hogy ő szellemeket lát, mert tudja, hogy ilyenek csak a filmekben szerepelnek, de ő mégis látja őket, ergo tényleg vannak. :o) (Niki fantasztikus gondolatmenete.)
Van egyfajta misztikus légköre is a történetnek, amire rátesz még egy lapáttal a szereplők kiismerhetetlensége, titokzatossága.

Fura, mert az első pillanatban azt hittem, hogy a fiúk közül Simon lesz a kedvencem. A jó és szépfiú, de nem így lett. Derek lett a legszimpatikusabb és a viselkedése ellenére úgy érzem, hogy ő a legmélyebb érzésű szereplő a történetben.
A legtitokzatosabb pedig Victoria, róla igazán semmit se tudhattunk meg ebben a részben és Liz szerepe is érdekes, hogy mi a helyzet vele.
Tetszett hogy amolyan vegyesfelvágott a szereplők összeválogatása, ebből is egy kicsit- abból is, ez igazán feldobta a szálakat. De mégis hiányzott belőle valami.
Viszont sikerült Kelley Armstrongnak úgy befejezni a trilógia első részét, hogy az olvasó nagyon kecsegtetőnek találja a folytatást, el akarja olvasni.

Bár, nálam nem érte el, hogy azt mondhassam szenzációs regény, ennek ellenére mindenkit arra buzdítok, hogy olvassa el, mert JÓ. Izgalmas, titokzatos, olvasmányos. Néhol kicsit lassú, de az utolsó oldalak nagyon ütősek lesznek.


A Darkest Power trilógiáról tudni lehet, hogy The Summoning c.-mel 2008-ban jelent meg az első része, majd pedig 1 ill. 2 évre rá a második és a harmadik. De ezen kívül a 43 éves írónőnek jó pár regénye, sorozata van még.



Megjelenés: Darkest Power Trilogy 1.- The Summoning (2008.)/ Sötét erő trilógia 1.- A szellemidéző (2011. Könyvmolyképző Kiadó)
Oldalszám: 344
Ára: 2999
Az írónő oldala ITT.
A kép forrása ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése