2010. augusztus 6., péntek

Raana Raas: Csodaidők 3.- Árulás

Mikor befejeztem a könyv olvasását, ijedten száguldottam fel a netre, és csak az dörömbölt a fejemben, "Ugye nem halt meg? Ugye nem?". Nem bírtam ki, elolvastam a befejező rész ajánlását, és abból kiderült, hogy szerencsére nem, életben maradt. ;o)

Az első rész elég nehézkesen indult nekem. Írtam már, hogy túlságosan nem vagyok oda az ilyen űrben játszódó történetekért. Lehet hülyén hangzik, de nehezen tudom magam elé képzelni a történetet.
A második rész már könnyebben csúszott, itt már belelendültem annyira az írónő stílusába, magával ragadott annyira a történet, hogy már nem zavart, hol is játszódik.
És a harmadik rész: Zseniális! Izgalmas, fordulatos volt, letehetetlen, az eddigi legjobb.

A könyv címéből sejteni lehet, hogy árulásban nem fog szűkölködni a történet. Szinte mindenki elárul valakit, vagy valamit. Legyen kisebb vagy nagyobb dolog.
Írtam már, hogy utálom Yaan apját? Ha még nem, akkor írom: utálom! Komolyan mondom, legszívesebb nem is tudom mit csináltam volna vele. :oS
Na de persze nem csak ő az, aki nem lopta be magát a szívembe. 2 másik ember is van, akikben reménykedtem, hogy nem fognak árulást elkövetni. Pedig ott voltak a jelek, de akkor is. És hát mégis elárultak valakit. :o(

A történet még mindig 3 részre van osztva. Az egyikben Judy, a másikban Yaaan, és végül Giin szemszögéből olvashatjuk a történteket.
Az idő elrepült a fejük fölött, a könyv vége felé Judy már 30 éves.
"Csillagközi háború" dúl, rengeteg ember meghal, és akkor ott vannak a hatalmi harcok is.
Yaan egyre feljebb kerül a ranglétrán, de a magánélete szomorúan alakul. Olyan árulók veszik körül, akikre sose gondolt volna.
Judy végül megmenekül a 2. részben leírt támadás után, de sajnos az ő élete se vidáman folytatódik. :o( Próbál beilleszkedni, elbújni a külsős világban, tanul, dolgozik, majd kikényszerül a frontra. És ott bizony kapcsolatba kerül Yaan-nal. Igazából, az ő története, még romantikusnak is lenne tekinthető, mert társra lel, örökbe fogad egy kislányt, valahogy a sorsa reménnyel van tele, na de az árulók mindenhol ott vannak sajnos. (Már, ha tényleg árulók. Én már nem is tudom.) És fény derül a származására is. Már az első részben volt egy sejtésem, ki is lehet az anyukája, most beigazolódott. Hacsak az utolsó részben nem fog meglepetés érni.
Giin pedig. ... Giin Giin. Leginkább magával harcol. Az emlékeivel. Remélem, hogy a befejező részben boldog lesz.
Ami nagyon tetszett a történetben, hogy mind a 3 főszereplőnél bekopogtatott egy kis tűz, egy kis szerelem, na de mi lesz ennek a vége?

Számomra olyan, mintha az első rész inkább Judyról szólt volna, ő volt a középpontban inkább.
A második Giinről.
Ez a rész pedig Yaanról. Belopta magát a szívembe, kíváncsi vagyok, hogy fog alakulni a sorsa.

Tartalom: 5
Megjelenés: 2009.


Az első részről itt írtam.
A másodikról pedig itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése