2010. március 25., csütörtök

Tudjátok milyen nap van ma?

A 2. Nagy Könyvelhagyó nap. :o)

A BookCrossing ötlete alapján az orosházi Justh Zsigmond Városi Könyvtár indította el a magyar változatát.
"A játék nagyon egyszerű: keress egy könyvet a könyvtáradban, amelyet szerinted más szívesen olvasna; ragaszd bele a mozgalom sárga logóját ábrázoló matricát, amin egy jókedvű könyv szaladgál a pálcikalábain; majd pedig hagyd el valahol a kötetet. Ottfelejtheted egy parkban a padon, egy kávézóban vagy a vonaton. Annyi a dolgod, hogy regisztrálod a honlapon a matricán található azonosító (BCID: BookCrossing-ID) kód segítségével. Aki megtalálja a könyvet, szintén regisztrálja, hogy hozzá került a könyv, és miután elolvasta, ő is elhagyja valahol, és így a könyv elindul vándorútjára, amelyet a honlapon követni lehet."
forrás: http://www.origo.hu/programajanlo/20090323-veszits-el-egy-konyvet-nagy-konyvelhagyo-nap-egyeves-a-bookcrossing.html

Információ még: Könyvtárosháza
Itt pedig nyomon lehet követni az elvesztéseket és a megtalálásokat: Veszíts el egy könyvet!

Tavaly én is belefutottam egy ilyen könyvbe az egyik lépcsőháznál a reklámújságok dobozánál. :o)
Christopher Ciccone
: Íme a nővérem, Madonna c. könyve volt az.
De mivel esélyem se volt akkor még a Gyerkőc miatt, hogy gyorsan elolvassam és elhagyjam újra, így lemondtam róla. ;o)
Most viszont nagyon boldog lennék, ha belefutnék teljesen véletlenül az egyikbe. :o)

3 megjegyzés:

  1. Erről a könyvelhagyós dologról még vmikor tavaly olvastam a Nők Lapjában, és azóta folyton lestem én is, hátha rábukkanok egy ilyen "elveszített" csemegére! :)
    Szerintem fantasztikus és kreatív ötlet, támogatom!!

    VálaszTörlés
  2. Hagyj el akkor te is egyet, hátha valaki megtalálja. ;o)

    VálaszTörlés