2011. augusztus 1., hétfő

Júliusi összegzés

@Francicától kölcsönözve az ötlet. (Köszi!) ;o)

Amikről júliusban írtam

Csajos, könnyed:


A Csokoládéimádók Klubja (4 *) kellemes kis olvasmány volt, de semmi extra.
A mennyország várhatra (3*) nagyon kíváncsi voltam, de nem nyerte el annyira a tetszésemet, jobbat is ki lehetett volna hozni belőle. Aranyos volt, de elég kiszámítható, amolyan egyszer elolvashatós.
Az Angyalokról (4*) meg kiderült, hogy a Görögdinnyében szereplő Claire húgának a története. Utólag nem is értettem, hogy miért vártam ennyit az olvasásával.
A Ki nem mondott szavaink (3*) megjelenését nagyon vártam. Hasonló élmény volt, mint A mennyország várhat. Jobb történetre számítottam, nem volt szerintem kerek és hiányérzetem maradt a végén.

Erotikus:


Nagyon kíváncsi voltam a Hamis gyönyörre (1*), hisz hosszú ideig vezette az Alexandra sikerlistáját. Csalódtam? Igazán nem, számítottam arra, hogy egy jól meglovagolt téma lesz. Ami bosszantott, az egyrészt a stílus és a főszereplő arroganciája.

Krimi:


A kitaszított (4,5*) Alvtegen új regénye és tán jobban kiforrott, mit az Árulás. Pörgős, izgalmas.
Tasha Alexander Gyöngyként hulló könnyek (4*) c. regényét csak "ízig-vérig női krimiként" tudom jellemezni.

Szépirodalom/Kaland/Történelmi:


A könyvtolvajról (4*) sok jót olvastam, így nagyon örültem, amikor csere révén sikerült szert tennem rá. Tán, túl nagy elvárásaim is voltak feléje, maximálisan nem nyerte el a tetszésemet.
A Jumurdzsák gyűrűjéért (5*) viszont odáig voltam, kedvenc született. Azoknak, akik szerették az Egri csillagokat, kihagyhatatlan. Na de persze ettől függetlenül, akik nem szerették, azok is tegyenek vele próbát, hátha.

Ifjúsági:


A szellemidézőre (4*) sokan lettünk kíváncsiak, tán, túl nagy elvárásaim voltak. Jó volt, jó volt, de a többiek értékelése alapján jobbra számítottam.
Az Üvegváros (5*) viszont tarolt. A sorozat eddigi legjobb részének tartom.

Gyermekirodalom:


Gyermekirodalomról mindig nehéz írnom, hisz nyilván mást látok én bennük, mint egy gyerek, így próbálok a Gyerkőcöm reakcióira hagyatkozni. A Szegény Gombóc Artúr napokig a választott esti mese volt, míg A Nagy Ho-ho-ho horgász a nappali alvásánál volt a kiválasztott. A Filc és az Öreg Kút titka inkább nagyobb gyerkőcöknek való felolvasásra vagy önálló olvasásra, Gyerkőcömnek kis részleteket olvastam csak fel belőle, Filc anyukájának pöszés utánzása nagyon elnyerte a tetszését. ;o) Az Öcsi és Bátyó szintén bejött neki. Rövid kis történetek, bár, egyre jobban érzem, hogy a szövegnek inkább a képek alatt lenne a helyük. A Halálkönyv nekem egy kicsit morbid volt, de szerintem az idősebb gyerekek biztos megértik a mondanivalóját, a kisebbeknek másképp kéne azért adagolni. A kékpöttyös elefánt kellemes emlékeket ébresztettem bennem, szerintem 80-as évekbeli hangulata van és nagyon jó ötletnek tartom, hogy a Vivandra Könyvek előszedte a 60-as évekbeli Marék Veronika meséket. A Pötty könyv pedig egyszerűen zseniális, szerezzétek be! :o)

A július többnyire a gyermek- és ifjúsági irodalom hónapja volt és szerencsére többnyire jó könyveket olvastam, olvastunk Gyerkőccel. A legnagyobb kedvenc a Jumurdzsák gyűrűje és a Pötty könyv lett. A legrosszabb olvasmány pedig a Hamis gyönyör.

És amiket júliusban kaptam, cseréltem, vettem, vagyis egyszer majd ezekről is írok (bár a Gyöngyként hulló könnyek már sorra került):



Ami meg a "blog életet" illeti, a szokásos hónap eleji itthoni megjelenéseken kívül lesz bejegyzés a külföldi megjelenésekről és könyves hírek is várhatóak.
Az olvasás 7 hete esemény is kezdetét vette, eddig 4 bejegyzésem született. Ezekről a témakörökről írtam:
Hogy mi várható augusztusban? Mesekönyvek biztos lesznek, de már elolvastam A csíkos pizsamás fiút, a Kémnőket, a Csúfokat Westerfeld-től, így bejegyzések ezekről is várhatóak. Most az Adrian Mole és a tömegpusztító fegyvereket ill. A szamarkandi amulettet olvasom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése