2011. augusztus 22., hétfő

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1.

Kicsit szkeptikus vagyok a mai "új" magyar írókkal szemben, de Leiner Laura sorozatáról sok jót olvastam. Úgy gondoltam, hogy biztos egy olyan gimis sorozat lesz, amiben a főszereplővel mindenféle hihetetlen kalandok történnek, amik mostanság divatosak, de nem. A Szent Johanna gimi teljesen mindennapi.

Reni 14 éves és most kezdi az első évét egy francia magángimiben Budapesten. Igazán kilóg a kortársai többsége közül, mert nagyon szeret olvasni, a mostanság menő zenével komolyabb barátságot nem kötött, szeret tanulni, az öltözködése teljesen átlagos. Röviden egy nem kirívó szereplő, inkább egy kis könyvmoly. Most persze ezek alapján lehet, hogy magatok elé képzeltek egy SZTK szemüveges fiatal lányt, de RR nem ilyen. Az egész könyvecske az ő naplójáról szól, az első félévéről a suliban. Milyen az osztálya, kikkel barátkozott össze, ki milyen, kit lehet szeretni és kit nem, deákcsínyek stb. Szóval lényegében semmi extra és pont emiatt volt jó olvasni. Annyira természetes, annyira mindennapi volt, hogy emiatt szórakoztatott. Tipikusan olyan könyv, amit szívesen látnék a 10-14 éves lányom kezében. Semmi "durva" nincs benne, egyszerűen csak a mai fiatalok élete szerepel benne, de az is úgy, ahogy ennek a korosztálynak szerepelnie kell. Csínyek, szerelmek, de ártatlanul. :o)

Nosztalgiázva gondoltam a saját gimis éveimre, amikor mi voltunk elsősök és remegve, szinte rohanva mentünk minden reggel a termünkbe, mert a negyedikesek olyan nagyok voltak és félelmetesek. :o) Ráadásul a szereplőkben egy-egy volt osztálytársamat is kacagva ismertem el. Pl. Arnold egy az egyben egy osztálytársamra emlékeztetett, teljesen ilyen volt. Negyedikben kijelentette, hogy parlamenti képviselő lesz, egyelőre még nem hallottam róla. :oP Kinga karakterét is felfedeztem, de azért ennyire "durva" nem volt az osztálytársam, inkább mintha 2-ből gyúrták volna össze. Természetesen megvolt a mi Cortezünk is, és bár sokban nem hasonlítok Renivel, de olvasni már akkor is szerettem és rajzból elsőben engem is majdnem meghúzott a tanár. :oS
Ilyen gimibe szívesen járnék újra és nagyon sajnálom, hogy anno nekünk nem voltak olyan óra utáni foglalkozások, mint a könyvben Reniéknek. Imádtam volna olvasószakkörös lenni. :o)

Nagyon tetszett, hogy az írónő sok könyvre felhívta a figyelmet, hátha ezek hatására a "régebbiek" is előtérbe kerülnek. Nagyon jól megírt regény, jól kidolgozott karakterekkel, élvezhető és szórakoztató volt még nekem is, közel a 30-hoz. :o) Így is lehet regényt írni az ifjúságnak, nem kellenek vámpírok, vérfarkasok, stb., csillagos ötös!
Gimi előtt álló lányomnak tuti beszerezném!


Megjelenés: A Szent Johanna Gimi- Kezdet (2010. Ciceró Könyvstúdió)
Oldalszám: 386
Ára: 2990
Az írónő oldala ITT.

8 megjegyzés:

  1. Annyira tudtam hogy neked is tetszeni fog :))) Tényleg nem kell hogy telerakják egy gimisekről szóló regényt mindenféle botrányos dologgal. Teljesen jól olvastatja magát ez is, és érdekesebb sztem. Jó hogy más is így látja! :)

    VálaszTörlés
  2. @zakkant: Jaja, nem kellenek vámpírok, szellemek, átbulizott éjszakák, szex, stb. feltétlenül, ezek nélkül is jó történeteket lehet írni, az írónő ezt bebizonyította. :o) (Mindjárt meg is keresem, te mit írtál róla, de gondolom akkor hasonló a véleményed neked is.)

    VálaszTörlés
  3. Ezt majd én is el akarom olvasni egyszer. :) Így meg pláne, hogy neked is tetszett. ^^

    VálaszTörlés
  4. @Mónika: Szerintem nagy eséllyel neked is be fog jönni. ;o) Sőt, el birom képzelni, hogy meg is fogod szerezni a teljes sorozatot. :oD

    VálaszTörlés
  5. Lehet, hogy ez lesz a következő amit beszerzek ;)
    Csak néha elgondolkozom, hogy 31 évesen ezek a könyvek nekem szólnak?! :-D

    VálaszTörlés
  6. @Timi és Blanka: Az az igazság, hogy nem vagyok abban biztos, hogy neked is tetszene, ez most csak egy érzés veled kapcsolatban. :o) Aranyos, tündéri, de ez tényleg ifjúsági regény. Nagybetűs ifjúsági. :o)

    VálaszTörlés
  7. @Timi és Blanka: Te írtad valamelyik könyvnél, hogy az annyira ifjúsági irodalomért nem vagy oda és ez olyan. :o) Látod, megjegyeztem. :oP

    VálaszTörlés