2011. augusztus 14., vasárnap

Jo Nesbo: Hóember

Miután befejeztem a Három másodpercet, gondoltam maradjunk a skandináv krimiknél, így került sorra a Hóember. Még nem olvastam más regényét az írónak, de sok jót hallottam róla, ezek után pedig kíváncsi vagyok más regényére is. Egy biztos, első találkozásom Jo Nesbo krimijével maradandó nyomot fog hagyni bennem. Innentől kezdve ha hóembert látok, eszembe fog jutni a története egy ideig.

2004-et írunk, gyilkosságsorozat veszi kezdetét Oslóban. Harry Hole nyomozónak és társainak sejtésük sincs a gyilkos kilétéről, döbbenten állnak a gyilkosságok előtt, amelyeknek áldozatai családos nők, édesanyák. A legrejtélyesebb, hogy a gyilkosságok tetthelyén mindig található egy hóember, vajon miért? Miközben a rendőrség elkezdi szép lassan felgöngyölíteni az ügyet, bepillantást kapunk több család életébe és egy betegség is előtérbe kerül, de vajon ki lehet a tettes és miért? És mi köze van mindezeknek a hóembernek?

Az 51 éves író Harry Hole sorozata 1997-ben vette kezdetét Flaggermusmannen c. első részével. A Hóember, a széria 7. része, de a történetek nem folytatásosak, az előzmények olvasása nélkül is érthetőek. Leginkább Arnaldur Indridason: Hideg nyomon c. regényéhez tudnám hasonlítani. Ott is a nyomozócsoport azonos a sorozatban, de minden részben más-más bűntényről van szó.

Igazán semmi extrát nem tudok írni a regényről, egyszerűen csak egy jól felépített krimi, ami tán kicsit túlságosan el lett nyújtva épp úgy, mint a Három másodperc.
Ebben a műfajban az olyan történeteket szeretem leginkább, amikor úgy érzem, hogy együtt nyomozok a nyomozóval, van sejtésem, hogy ki lehet a tettes, majd a végén megdöbbenek, hogy mégsem ő volt az és miért is nem tudtam, hogy ő az, hisz annyira egyértelmű. Nos, a Hóemberben még csak sejteni se sejtettem, hogy ki állhat a háttérben- jobban mondva gondoltam valakire, de éreztem, hogy ő semmiképp se lehet-, de a végén annyira logikus volt minden, hogy nem értettem miért is nem láttam tisztán az események összefüggését.
Aki szereti a krimiket, ne hagyja ki ezt se!


Megjelenés: Snømannen (2007)/ Hóember (2011. Animus Kiadó)
Oldalszám: 414
Ára: 3290
Az író oldala ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése