2013. szeptember 26., csütörtök

Tiffany Reisz: A herceg

Sokszor hangoztattam már, hogy IMÁDOM Tiffany Reisz Eredendő bűnösök sorozatát. A második rész az írónőhöz méltóan olyan csattanóval ért véget, hogy a hajamat téptem kínomban: mikor-mikor jelenik már meg A herceg? Nos, ha akkor téptem a hajamat, A herceg után már szavakkal se tudom kifejezni mit éreztem, amikor olvastam a történet utolsó sorait, és fogalmam se volt arról (még most sincs), mikorra várható magyarul a 4. rész. Mert hát Reisz megint olyan pillanatban és úgy hagyta abba, hogy én már komolyan törvénybe foglalnám, hogy TILOS legyen egy sorozatot a tetőponton félbehagyni, amikor amúgy is pattanásig feszülnek az olvasó idegei. Ez nagyon káros ám az egészségre. ;o)
Na de visszatérve Tiffany Reiszre, egyszerűen zseniálisan ír ez a nő! Fantasztikusan fogalmaz, és ami számomra a legnagyobb csoda a történeteiben, hogy azokat a dolgokat úgy tudja megfogalmazni, átadni, amik alapjáraton zavarnak (BDSM pl., vagy egy 17 éves fiú homoszexuális kapcsolata egy felnőtt férfival, stb.), hogy olvasva a sorait, nem botránkozom meg rajtuk. Sőt, teljesen elfogadom ezt a külön világot, ahol mások abban lelik szexuális örömüket, ha megverik, megalázzák őket. Elfogadom. És szerintem ez hatalmas dolog, hogy ezt Reisz el tudja érni egy olvasónál.

Az angyal ott ért véget, hogy a számomra nagyon hiányolt Wes, újra felbukkant a porondon. A herceg pedig ott veszi kezdetét, hogy Nora ott hagy csapot-papot, és elutazik Wesel az otthonába. A fiatal fiú továbbra is odavan a nőért, Nora továbbra se nagyon tud dönteni közte és Soren közt. Szerintem, számára az ideális férfi, a kettő egyvelege lenne. De vajon be fog végre teljesedni a kapcsolatuk? Nora eljut arra a pontra, amikor képessé válik választani a két férfi közt?
Maga a történet 3 szálon fut. És bár a címből kiindulva Wes szálának kéne lennie a leghangsúlyosabbnak, mégis úgy érzem, hogy a kötet igazi főszereplője, maga Soren.
Az egyik szálon ott van Wes és Nora, Wes szüleinek birtokán. A másik szálon Soren és Kingsley, akik valaminek/valakinek a nyomába erednek. Történik ugyanis, hogy feltámad a múlt és szép sorjában mindenkit próbál "levadászni", akinek köze van Sorenhez. Soren és Kingsley pedig a nyomok után ered. A harmadik szálon a múltban találjuk magukat, amikor is tizenévesen Kingsley és Soren megismerkedett. Hogyan ismerkedtek meg? Milyen volt a kapcsolatuk? Egy furcsa szerelmi kapcsolat bontakozik ki a múltból.
És persze Reisz nem tagadta meg önmagát, megint úgy-de úgy hagyta abba, hogy hihetetlen! A hajunkat tépve várhatjuk a 4. rész megjelenését, ami The Mistress c.-mel idén jelent meg angolul.
Milyen volt a történet? Izgalmas, fordulatos, szenvedélyes, tökéletes! Fantasztikus, zseniális, ahogy ezt Reisztől már megszokhattuk. Nem sok könyvre írtam/mondtam ezt eddig, de ezt a sorozatot ne hagyjátok ki!
És amennyire vártam, hogy ez majd Wes kötete lesz és jaj de jó lesz, mert végre olvashatunk róla bővebben is, meg így imádom-úgy imádom a srácot, magam is megdöbbentem amikor rájöttem, még sem a Wesel kapcsolatos oldalak érdekelnek legjobban. Számomra Soren, mindig is egy semleges szereplő volt. Nem mozgatott meg, igazán semmit se éreztem iránta. Se szimpátiát, se haragot, semmit. Egyszerűen olyan távoli szereplő volt, hogy totál nem mozgatott meg. De ebben a kötetben közel került. Lecsupaszodott és megmutatkozott emberi mivolta. Ez pedig megdöbbentett és szimpátiával töltött el. Sőt, azt kell mondanom, hogy tán már jobban érdekel az ő szála, mint Wesé, és higgyétek el, ez akkor nem piskóta, mert amúgy tényleg nagyon odáig voltam, vagyok a fiú karakteréért.

És ha már szóba került Soren és Kingsley. Az angyalban már olvashattunk egy homoszexuális kapcsolatról, Michael és Griffin párosán keresztül. De míg az a kapcsolat érezhetően romantikus volt és úgy szenvedélyes, addig Soren és Kingsley kapcsolata a nyers erőről szól. Egy csepp romantika nincs benne, csak a másik megtörése, összetörése, ugyanakkor még is érzi az olvasó, hogy a felszín alatt nagyon komoly érzelmek munkálkodnak Soren részéről is, amit elfojt magában. Most jutottam el arra a pontra, amikor rádöbbentem arra, hogy Soren mennyire is érdekes és összetett szereplő.

P.S.: a hazai borító szerintem szebb, mint az eredeti, ráadásul tetszik benne, hogy megmaradt a fehér vonulat. Az eredetinél csak az első rész volt fehér, utána a fekete kezdett el uralkodni rajtuk, és ez nem tetszik. Túl nagy a szélsőség, holott a kötetek közt ezt nem létezik.
_____________
Eredeti címe: The Prince (2012.)
Kiadó: Egmont Kiadó (2013.)
Oldalszám: 459
Sorozat: Eredendő bűnösök #3
#1 Tiffany Reisz: A szirén
#2 Tiffany Reisz: Az angyal
Ára: 3999
Forrás: kiadó
Értékelésem:

30 megjegyzés:

  1. Alig várom, hogy olvashassam ezt a sorozatot. Még a postodat sem olvastam végig, ne hogy valami olyat tudjak meg idő előtt amit nem kéne :-DDD

    Nagyon felcsigáztál ... :-)

    u.i: én imádom a függővégeket, tudom hogy kiborulok tőlük, de akkor is sokkal jobb, minthogy úgy érjen véget egy sorozat aktuális része, hogy nem várod tűkön ülve a folytatást ...

    VálaszTörlés
  2. Ez az az a könyvsorozat, ami a részek olvasása után mindig napokra ... elvarázsol, magába szippant. Reisz egy zseni, hihetetlen módon tud írni, szeretnék még Tőle sokat olvasni, de a következő részt minél előbb!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Zseniális ez a sorozat! Teljesen levett a lábamról, és minden részletében imádom. Sokat vártam vele, hogy elolvassam, így a két könyvet egymás után kivégeztem, és most pedig erre megyek rá. Tehát csak bátran kezdjen neki mindenki aki kíváncsi erre a "témára"!:))))

    VálaszTörlés
  4. @mayertimi: Remélem az utánad következő két komment, még jobban felcsigázott. ;o) Tényleg jó sorozat, hidd el!

    VálaszTörlés
  5. Annyira felcsigáztatok, hogy már be is szereztem a könyvet (1részt) :-D

    VálaszTörlés
  6. @mayertimi: Á, nagyon izgulok, hogy fogod neked tetszeni! :o) De én merek arra fogadni, hogy fogni fogod majd a fejedet a végén, hogy csak az első részt vetted meg. ;o)

    VálaszTörlés
  7. Igen ez elképzelhető, de az a szerencse, hogy mind3 már megjelent :-D

    VálaszTörlés
  8. @mayertimi: 3 igen, na de a többi? ;o) A 4. magyar megjelenéséről sajnos még nincs hír, de bízom abban, hogy idén az is megjelenik majd. Mert hát úgy lett vége a 3.-nak, hogy a falat kaparom. :oD

    VálaszTörlés
  9. Jaaaaaaaaaaaj, azt utálom!
    Bevallom őszintén, nem tudom hányadán állok ezzel a könyvvel. Mert tegnap este egy jelenet után fogtam és letettem a könyvet. Annyira ideges lettem, egyszerűen hiperventilláltam ... Persze folytatom, nem azért tettem le, mert nem érdekel, sőt egy nagyon jól megírt könyv és olvastatja is magát. Csak úgy gondoltam, hogy most aludnom kell és megnyugodnom. Nem fogom fel ép ésszel, hogy képes valaki ennyire férfit szeretni. Imádom a férjem, de nem tudnám elviselni, hogy így megalázzon. És még akarjam is. Ááááááááááá

    VálaszTörlés
  10. @mayertimi: Soren és Nora. Hát igen, az ő kapcsolatuk nem egyszerű, de idővel annyira nem is az ő kapcsolatuk kerül majd a középpontba. Elhiszem, hogy emésztened kell, nekem is kellett az elején, de elég gyorsan elfogadtam az egészet, bár nyilván ez az írónő stílusának volt köszönhető.

    VálaszTörlés
  11. Egyelőre utálom Sorent ... és azt hiszem ez nem is fog változni!

    VálaszTörlés
  12. @mayertimi: Ne kiabáld el! ;o) Szerintem A herceg olvasása közben, fel fog majd engedni a szíved. ;o)

    VálaszTörlés
  13. Gondolod??? Na majd meglátjuk, jelen pillanatban sok a kérdés a fejemben. Csupa "miértek" ... és Nora sem válaszol normálisan a szerkesztő kérdéseire (amiket egyébként én is feltennék, ha velem szemben ülne ez a nő) csak rébuszokban beszél. Eddig Wes a legszimpatikusabb.

    VálaszTörlés
  14. @mayertimi: Az elején bár utálni nem utáltam S.-t, de nekem se volt a szívem csücske, eléggé hidegen hagyott a karaktere. Viszont a 3. részre ez változott. Nem azt mondom, hogy meg fogod őt szeretni (én se szeretem), de sok minden ki fog róla derülni, és egyre kíváncsibb leszel rá. Legalábbis én így voltam vele. ;o)
    Amúgy A szirén kicsit más, mint majd Az angyal lesz, mármint így Z.-el kapcsolatosan. A lényeg, hogy remélem a végén azért azt fogod majd mondani, hogy "ide gyorsan Az angyallal." ;o)

    VálaszTörlés
  15. Jelentem elolvastam, de még nem tudom, hogy imádom vagy utálom ezt a könyvet. Egyik pillanatban nagyon élveztem, másik percben a falhoz vágtam volna, mert a romantikus énemnek egy-egy történés nagyon betett. Mond, hogy az Angyal jobb lesz ... ;) Vagy legalábbis egy hajszállal több lesz benne a szerelem és a romantika :-)))

    VálaszTörlés
  16. @mayertimi: :o) Nos, Az angyalban az igazi főszereplő nem N., hanem valaki teljesen más és hát MÁS lesz az a kötet. Érdekes bizonyos szempontból. ;o) Ne hagyd abba a sorozatot, mert Az angyal tényleg más, Nora egy kicsit háttérbe kerül, S. szintén. Jó lesz, hidd el! ;o)

    VálaszTörlés
  17. nagyon titokzatos tetszik lenni :-)) ... nem hagyom abba a sorozatot ...

    VálaszTörlés
  18. @mayertimi: Mivel nem tudom, hogy utána olvastál-e, hogy miről fog szólni, így igyekszem titokzatos lenni, nehogy lelőjek bármilyen poént. ;o)
    Örülök, hogy folytatod, majd írj, ha már olvasod, nagyon kíváncsi vagyok! *izgi-izgi*

    VálaszTörlés
  19. @Niki
    Egyet értek Sorennel kapcsolatban. Én is megkedveltem. Mondjuk tisztes távolságból :)De Kingsley.t is. :) Annyira várom a következő részt... alig bírok magammal. :)

    VálaszTörlés
  20. @a képzelt barát: Én is kíváncsian várom, remélem nem kell sokat várnunk rá. ;o)

    VálaszTörlés
  21. Végre elolvastam ezt a posztodat is, mert míg nem voltam túl a 3 könyvön addig nem mertem. Érdekes, hogy mennyire másképp látod ezt a könyvet. Én bizonyos dolgokat másképp értelmeztem ... de ez nem baj. Ja és nagyon jó volt a Herceg. Imádtam. És tényleg így van vége? Van ilyen? Kész vagyok :-D

    VálaszTörlés
  22. @mayertimi: Mire gondolsz, hogy másképp értelmeztem? :o)

    VálaszTörlés
  23. Hát pölö én ezt a könyvet egyértelműen Kingsley könyvének gondolom. A múlt idézés és a jelenben való események is többnyire az ő szemszögéből nézve voltak ismertetve. Fura, mert a Herceg cím miatt először én is azt hittem ez Wes könyve lesz. Csalóka is, hiszen Kentucky hercegének hívják. De a könyv címszereplője szerintem tuti King, Soren nem is egyszer kijelenti, hogy ő egy herceg. Egy elkényeztetett herceg, akinek soha sem kellett semmit sem csinálni. Aztán a Kis Herceg említése amit felolvastak neki gyerekkorában ... stb.
    Wes-t én még jobban megkedveltem mint előtte. A tökéletes társ. És fogalmam sincs, hogy még hova csűri csavarja majd az írónő a szálakat, de remélem "összecsiszolódnak" Noraval. Mert van rá esély. Remélem King kis nővérkéje a múltból azért meghagyja nekünk ezt az örömöt befejezésnek :-DDD
    Sorennel kapcsolatban pedig már tudod, hogy megkedveltem. Egyértelműen van benne valami szerethető. Igaz jó mélyen, de van benne :-)) Szerintem Isten igazából King neki a nagy Ő és nem Nora ...

    VálaszTörlés
  24. @mayertimi: Ühm, értem amit írsz, bár nekem eddig meg se fordult a fejemben, hogy K. lenne a Herceg. :o) Én nem érzem úgy, hogy ez az ő könyve lenne. Hiába kapott egy nagyobb szerepet, a cím ellenére én inkább S.-t érzem a történetben hangsúlyosnak, azt mondanám, hogy ez inkább S. könyve, és utána jön a sorban W. K.-re nem is gondoltam.
    A címszereplő meg szerintem W., viszont van abban valami, amit írsz. Nem is tudom. Én úgy gondolkodtam, hogy "herceg", meg visszatér, nagyobb szerepet kapott, így ő a címszereplő. :o) De érdekes a felvetésed, kíváncsi lennék arra, hogy más "rajongók" kit éreznek a címszereplőnek.
    Az meg, hogy ki a tökéletes társ N.-nak. Nem tudom. Bízom abban, hogy W.-el lesz közös a jövője, ugyanakkor bennem van, hogy N. más, az igényeit S. tudja igazán kielégíteni. Szóval vagy N.-nak vagy W.-nek kell változnia a másikhoz, hogyha egymás mellett fognak kikötni.
    Azzal viszont egyetértek, hogy S.-nek K. az igazi. ;o)

    VálaszTörlés
  25. :-D
    Nem baj, hogy nem értünk egyet. Ezért jó ez a könyv, mert 10 féleképpen lehet értelmezni ;) ... és gondolkodásra késztet. Ez mondjuk nincs így egy mezei YA és NA könyvvel :-DD
    Soren fontos szereplő, mindig hangsúlyos, mint Nora is. Nélkülük nem lenne igazi a könyv. De azért is érzem ezt a könyvet igazán Kingének, mert nagyon keveset tudtunk volna meg Sorenről, ha King nem mesél, nem emlékezik ... Mindent Kingtől tudunk, hogy bánt vele Soren, milyenek voltak az együttlétek. Milyenek voltak a csókok ... És, hogy ki az igazi szerelem? A végén egyértelműen megmondja Kingnek, hogy azért vesz el egy nőt feleségül, hogy King örökre vele maradjon.

    VálaszTörlés
  26. @mayertimi: Persze, S. mindig hangsúlyos (mondjuk Az angyalban nem így volt), de ebben a részben valahogy más. És lehet, hogy K.-nek köszönhetően tudhattunk meg róla többet, de én úgy voltam vele, hogy S.-nek köszönhetően ismerhetjük meg K.-t. Szóval pont a másik irányból közelítettem meg a sztorit. ;o)
    Igen, S. kimutatta azért, hogy mit érez K. irányába, de a kapcsolatuk még sem az érzelmekről szólt (mármint nem olyan értelemben, mert természetesen voltak érzelmek), hanem szerintem a nyers, brutális, a másikat "térdre kényszerítős" vágyról, a legyőzésről.

    VálaszTörlés
  27. Ez tény, nem a klasszikus érzelmekről szólt, de talán mégis az volt ott érzelem, csak Soren így mutatta ki. Másképp nem is nagyon megy csórikámnak :-)Meg itt még nagyon fiatal is volt mindkettő. Csak puhatolóztak, hogy vajon mit is csinálnak valójában ...
    Nekem nagyon tetszett, de néha eléggé átéreztem a King fájdalmát. Fura kettősség volt benne is.

    Áááá, egyszerűen imádom ... azon agyalok, hogy tudnék erről posztot írni. Visszaolvasva az első posztomat a Szirént, olyan naiv voltam ezzel az egész könyvvel kapcsolatban. Ma már mást írnék arról is.

    VálaszTörlés
  28. @mayertimi: Na jó, én se tudnám elképzelni S.-t, ahogy pl. rózsacsokorral rohangászik és rózsaszirmokkal hinti tele az ágyat, majd epret és pezsgőt készít elő, és bekapcsol valami lassú, romantikus számot. :oP

    VálaszTörlés