2013. szeptember 6., péntek

Svetlana Chmakova: Dramacon 1-3.

Igen-igen, Niki mangát olvas, nocsak! ;o) Az az igazság, hogy kedvelem ezt a műfajt, de ennek ellenére nem sokszor szoktak a kezeim közé kerülni ezek a kis könyvecskék. Ennek egy oka van: a könyvtárunkban nem lelhető fel nagyon belőlük, annyira meg nem vagyok oda, hogy kiadjak 1-2000 Ft-ot értük.
Kb. 1-2 hónapja teljesen véletlenül botlottam a Dramacon első részébe, a könyvtár ifjúsági részlegén. Ami miatt megakadt a pillantásom rajta, az a szerzője neve miatt volt. Egyből beugrott az Esti tagozat és az, hogy mennyire tetszett, így nem volt kérdéses, hogy kiveszem-e. Belelapoztam, tetszettek a képek, hazavittem, majd nekiestem. Gondoltam, hogy írok róla egy bejegyzést, de aztán úgy voltam vele, hogy majd inkább akkor, ha mind a 3 kötettel végeztem. Ennek pedig most jött el az ideje, ugyanis tegnap szerencsém volt, benn volt a könyvtárban a 2. és a 3. rész is. Otthon egymás után gyorsan be is faltam őket, most pedig olyan vagyok, mint egy jól lakott kiscica. :oP

Mivel a 3 kötetet egy bejegyzésbe vettem, így spoiler található benne!
A főszereplőnk a 11.-es Christie, aki anime találkozóra megy a barátjával (aki egyben az alkotótársa is), hogy népszerűsítsék a mangájukat. A srácot az első pillanattól kezdve nem bírtam, ahogy haladtunk előre a történetben, egyre inkább nem értettem mi a fenét is keresnek egymás mellett, de szerencsére hamar feltűnik a színen egy rejtélyes ballonkabátos, napszemüveges idegen, aki felkavarja egy kicsit az állóvizet. ;o) Ahogy sejteni lehet, lájtosan szerelem szövődik közöttük, de aztán véget ér a találkozó, és Christie hazatér. Úgy, hogy semmit se beszéltek meg Matt-at, hogy akkor most mi van velük. {Itt van vége az első kötetnek.}
Egy idő után Christie összeszedte a bátorságát, és mivel anno Matt húga megadta neki a tesója számát, így felhívta őt, de egy lány vette fel a telefont. Gondolhatjátok, hogy ezzel végleg letett a fiúról.
Eltelt 1 év, új rajzolóval újra nekivágott a találkozónak. És naná, hogy Matt is ott volt. Csakhogy a barátnője is ott virított mellette. Christie próbálta az érzéseit elnyomni magában, kisebb-nagyobb sikerrel. Végül ez a találkozó is úgy ért véget, hogy a szerelmeseink már megint szépen elsodródtak egymás mellett. {Itt van vége a második kötetnek.}
A folytatásban viszont Matt felvette a lánnyal a kapcsolatot, kiderült, hogy szakított a barátnőjével és onnantól kezdve kapcsolatban maradtak.
Eltelt egy újabb év, kezdetét vette az újabb találkozó. Amin természetesen Christie és részt vett, a második kötetben már megismert rajzolójával, aki sikeresen masírozik előre a célja felé, hogy híres rajzoló legyen, de megvan a maga baja. Ugyanis az édesanyja nem ilyen jövőt szán neki, a lány pedig küzd önmagával és a vágyaival. Meghajol az anyja akarata előtt, vagy pedig az álmait követi?
Na de visszatérve a találkozóra, Matt is természetesen ott van, Christie azonnal a nyakába ugrana amikor újra találkoznak, de ekkor megpillantja a volt barátnőt a színen. Megsúgom előre, a vége a történetnek természetesen happy end lesz. ;o)


A mangákban az a különleges, hogy nem a kis bubis mondatokkal gyakorolja az olvasókra az igazi hatást, hanem a rajzokkal. A rajzokon keresztül kell átadnia az érzelmeket, a gondolatokat, a szöveges rész másodlagos. Néha tán épp emiatt is, elég bénák amúgy. Svetlana Chmakova remekül át tudta mindezt adni az illusztrációival. Szerethető szereplőket alkotott, akikkel ugyanúgy izgultam végig a történetüket, mintha regényt olvastam volna.
Nagyon tetszett a Dramacon, csak ajánlani tudom a figyelmetekbe, sajnálom, hogy vége lett. ;o)
_________
Eredeti címe: Dramacon Vol. 1- 3 (2005.-2007.)
Kiadta: Athenaeum Kiadó (2007.-2008.)
Oldalszám: 172 - 198- 205
Ára: 1490
Forrás: könyvtár
Értékelésem:


Képek forrása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése