2011. augusztus 14., vasárnap

Jonathan Stroud: A szamarkandi amulett

Amikor legelőször találkoztam a könyvvel, épp nagy Harry Potter láz égett, úgy gondoltam, biztosan csak egy egyszerű varázslós történet, ami próbálja elérni a HP sikerét. Nos, bár tényleg varázslós, de teljesen más kategória. Nem tartom olyan szórakoztatónak, annyira magával ragadónak, de mégis nagyon kellemes olvasmány volt, a fiatal tizenévesek biztos még jobban élveznék az olvasását, mint én. Ha egy szóval kéne jellemeznem a történetet, akkor a "bájos" jelző lenne az.

Nathaniel varázslótanonc, akit egy alkalommal egy nagyhatalmú varázsló megszégyenít. Bosszút akar rajta állni a fiú, ezért megidéz egy dzsint, Bartimaeust, hogy lopja el a varázslótól a szamarkandi amulettet. Hogy az izgalom fokozódjon, a varázsló rájön, ki is a tolvaj és a nyomok a kis varázslóinashoz vezetnek.

Az írónak sikerült nagyon jól felépíteni a regény világképét, rápillantást kaphattunk a varázslók életére. Nagyon tetszettek a kis lábjegyzetek, mint amolyan odavetett megjegyzések, igazán feldobták a történetet.


A Bartimaeus trilógia 35 nyelven sikert aratott, szerintem olyan 9-10 éves kortól a fiatal tizenéveseknek kedvence lehet. A sorozatot az Animus Kiadó új köntösben idén újra kiadta.



Megjelenés: The Amulet of Samarkand (2003.)/ A szamarkandi amulett (2011. Animus Kiadó)
Oldalszám: 470
Ára: 2980

2 megjegyzés:

  1. Nem csak tizenéveseknek jöhet be.
    Én 32 éves létemre odavagyok ezért a sorozatért, de a velem egykorú párom és egyik barátnőm is :P

    VálaszTörlés
  2. @Borostyán: Nem írtam, hogy CSAK tizenéveseknek jöhet be. :oP Egyszerűen csak úgy érzem, hogy igazán a tizenéveseknek jöhet be leginkább, de kizárni nem lehet persze az idősebbeket sem. Nekem is bejön jó pár olyan könyv, amire rányomták a bélyeget, hogy gyermek vagy ifjúsági irodalom és tessék, 20onakárhány évesen is odáig voltam értük. :o)

    VálaszTörlés