2012. szeptember 6., csütörtök

Sarah Dessen: Altatódal

Eredeti címe: This Lullaby (2002.)
Itthon kiadta: Könyvmolyképző Kiadó (2012.)
Oldalszám: 399
Ára: 2.999 Ft
Forrás: kiadó
Sarah Dessen az az írónő, akiről emlékeim szerint rosszat még nem olvastam és nem is én fogom megtörni ezt a "hagyományt". ☺

Az Altatódal főszereplője Remy, aki épp főiskolára készül. Az édesapja zenész volt, de nagyon korán meghalt, így a lánynak egyetlen emléke van csak róla, egy zeneszám, amit neki írt, az Altatódal. 
Az édesanyja írónő és házasságtól házasságig sodródik. Most épp az ötödik esküvőjére készül, amihez Remy és a bátyja segítőkészen asszisztál.
A fiatal lány csinos, sok pasi odáig van érte, több kapcsolata is volt már, de amint kezdene komollyá alakulni az egész, ő azonnal visszahúzódik és szakít.
"... akkor is jobb brutálisan őszintén elismerni, hogy az érzéseid valaki iránt sohasem lesznek elég erősek ahhoz, hogy érdemes legyen tovább rabolni az idejét."
Aztán egy napon megismerkedik a szintén zenész Dexterrel. A fiú sem külsőre, sem belsőre nem olyan, mint amilyen pasikat eddig a lány szeretett, de valami mégis a fiú karjai közé űzi. Jól érzik magukat, de aztán kezd komolyra fordulni a dolog és Remy legszívesebben újra menekülőre fogná. ...

Érdekes karakter volt Remy, egyszerűen nem tudtam megérteni őt. Néha sajnáltam amiért nem tudott szembe nézni a saját félelmeivel, néha meg legszívesebben kupán vágtam volna, hátha attól észhez tér és végre úgy viselkedik, ahogy szerettem volna.
 "... én sohasem mutatom ki a gyengeségeimet, én sohasem függök senkitől."
Dexter viszont az elejétől kezdve csúcsfazon, imádtam. Inkább kisfiús, mint pasis, de az a fajta, akit legszívesebben elkapott volna anyai szívecském és úgy-de úgy meggyömöszöltem volna. Ha lányom lenne, akkor örülnék annak, ha ilyen barátja lenne.
"- Ó, istenem!- nyögtem fel.
- Nem, Dexter vagyok ..." 

Persze a történetben az anyuka új házassága is kapott egy jelentősebb szerepet, amiben aztán lett egy csavar amire nem is számítottam. Érdekes volt olvasni az ő történetének a folytatását is.

Olvasmányos, amolyan aranyos történet. Hétköznapi, hétköznapi "problémával".

Más még az írónőtől: Figyelj rám!

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm ezt a beszámolót. Most hozta a Jézuska, és már bele is kezdtem, de így, elolvasva az Ön gondolatait, nagyon szimpatikusnak tűnik a könyv.Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  2. @Névtelen: Ó, a Jézuskának sikerült szerintem egy nagyon jó könyvet választania, jó olvasást hozzá! És persze utána kíváncsi lennék a véleményre is. ;o)
    Utólag boldog karácsonyi ünnepeket és boldog új évet!

    VálaszTörlés