2012. szeptember 23., vasárnap

Matt Forbeck, Jeff Grubb: Ascalon kísértetei

Eredeti címe: Guild Wars Ghosts of Ascalon
Itthon kiadta: PlayOn Magyarország Kft. (2012.)
Oldalszám: 372
Ára: 2990
Forrás: kiadó
"250 évvel ezelőtt Ascalont felégették. Adelbern király kétségbeesésében, hogy megóvja országát a bestiális charrok mindent elözönlő hordájától, megidézte a mindent lebíró Gyiloktüzet, hogy visszaverje a támadókat. Ám a mágia kétélű kard is lehet: a Gyiloktűz elégette mind a charrokat, mind az embereket. A charrok hullái még füstölögtek, amikor a megölt ascaloniak ismét életre keltek. Királyuk haragja azonban kísértetekké változtatta őket, akiknek az a feladata, hogy a birodalmat védelmezzék Mindörökké. Az egykor hatalmas királyság korábbi dicsőségének szellemjárta árnyává torzult. Évszázadokkal később Ascalon leszármazottait, akiket Krytába száműztek, minden oldalról ostromolják. Jennah királynő, hogy megmentse az emberi fajt, megpróbál egyezségre jutni a gyűlölt charrokkal. Ám egy akadály még fennáll: a charr légiók addig nem írják alá a fegyvernyugvást, míg legnagyobb becsben tartott kincsük, Kán-Úr Karma elő nem kerül a bukott Ascalon romjai közül. Így aztán kalandozók szedett-vedett csapata, akiket saját kísérteteik kínoznak, útnak indul a szellemjárta, háború dúlta vidéken, hogy megszerezzék a Karmot. Az ereklye nélkül nincs remény arra, hogy béke legyen az emberek és a charrok között - ám az Ascalont uraló élőholt király nem mond le róla könnyen, és nem mindenki akarja a békét sem" 

 

Már említettem A végzet kardjánál, hogy kicsit nehezen tudtam elképzelni egy olyan könyvet, ami PC játék alapján készült, hát most szerencsém lehetett hozzá. :o)

Nem vagyok nagy játékos, sose voltam képben azzal, hogy épp mik a menő játékok, igazán le se tudtak kötni. A Párom egy időben előszeretettel "nyomatta" a verekedős, háborús játékokat, de nekem 1-2 próbakörön kívül ezek kimaradtak. Amikor próbáltam elképzelni, milyen is lehet egy könyv, ami PC játék alapján készült, mindenféle egyszerű, bugyuta mondatok jutottak eszembe.
Nagyon érdekelt az Ascalon kísértetei (a játékról bevallom még csak nem is hallottam előtte), de a fentiek miatt túl sokat nem vártam tőle. Így viszont kellemesen tudtam csalódni.

A két szerző már nevet szerzett magának a szakmában, így ha egy kicsit is ismertem volna már előbb a munkásságaikat, akkor bátrabban vágtam volna bele a könyv olvasásába.

Kik, mik is az Ascalon kísértetei?
A történet szerinti jelenhez képest 250 évvel ezelőtt harcok dúltak az emberek és a charrok között. Ascalont felégették és szellemjárta hellyé vált.
Telt-múlt az idő, eltelt 250 év, a háború még mindig dúl, de most remény nyílik arra, hogy végre minden véget érjen. Egyszerűen csak a királynőnek toboroznia kell olyan harcosokat, akik elmennek Ascalonba és felkutatnak valamit, ami a charroknak kéne. Ekkor bukkan fel Dougal, aki elindul a csapattal Ascalonba. ...

Ha nem tudtam volna, hogy egy játékból készült történethez van szerencsém, észre se vettem volna, egyáltalán nem lehetett ezt érezni. Nem volt lebutított, unalmas, pont ellenkezőleg. Nagyon izgalmas és olvasmányos történet, ajánlom a figyelmetekbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése