Most pedig eljött az idő, hogy sorra kerüljön a második, a Musing Mondays (ami nálam mellékcímként Kérdezz! Felelek!-ként fog szerepelni). Ez az esemény a Should Be Reading blogról indult. Lényege az, hogy minden Hétfőn a blog írója -MizB- feltesz egy kérdést, amire aztán válaszolhatsz a blogodban, majd pedig a linkeled a bejegyzésedet az adott bejegyzéséhez. Íme akkor a mai:
Azt azért szeretném kiemelni, úgy fordítottam le a kérdést, hogy szerintem a legmagyarosabb legyen. Előfordulhat, hogy más másként fogalmazta volna meg. Az eredeti ITT olvasható.
Választanál olyan könyvet, aminek a tartalma érdekesnek tűnik, de a borítója rettenetes? |
Sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, végül tán úgy tudom legjobban megfogalmazni a véleményemet róla, ha két szituációt vázolok fel:
- Ha sok jót olvastam már egy könyvről, olyanok is elismerően nyilatkoztak róla, akiknek bízom az ízlésében, akkor hidegen hagy, hogy milyen a borítója. Ebben az esetben akár lehet az egész hupilila, rikító rózsaszín betűkkel rajta, mert tudom, nagy eséllyel tetszeni fog a "belseje" és ez a lényeg.
- De ha pl. könyvtárban bóklásznék a sorok között, leemelnék két olyan kötetet a polcról amikről még sose hallottam és csak a fülszövegre, illetve a borítóra hagyatkozhatnék (tegyük fel, hogy mind a kettőnek a fülszövege nagyon kecsegtető, de az egyiknek szörnyű a borítója, a másiknak viszont nagyon szép), akkor nagy eséllyel a szép borító mellett döntenék.
Te hogy döntenél? Téged befolyásol?
Fogós kérdés. Nálam is kettő lehetőség lehetséges:
VálaszTörlés1. Valaki ajánlja a könyvet, és ha kellően sokáig rágja a fülem, akkor előbb vagy utóbb biztosan elkezdem majd olvasni.
2. Régi kiadású a könyv: rettenetes a borítója és sárgák a lapok. Ha új kiadású a könyv, de béna a borítója, akkor az számomra nem olyan taszító.
De azért mindent egybevetve, én totál borító mániás vagyok. :)
Jobban belegondolva, ki ne szeretné a szépet? ;o)
VálaszTörlésPont az egyik messzi blogban olvastam és igaza volt a bloggerinának, hogyha a kiadó pénzt, energiát fektet bele egy könyv kiadásába -nyilván a nyereség reményében-, akkor néha miért nem foglalkoznak jobban a borító kérdésével? Hisz a vásárló először mit pillant meg? A könyv gerincét, rajta a címet. Ha sikerült a címmel felkelteni az érdeklődését, akkor leemeli a polcról, másodjára a borítót látja meg. És nagy eséllyel csak utána olvassa el, hogy mi van a hátuljára írva, dönti el ezek után, hogy érdekli-e avagy sem.