2010. július 12., hétfő

Mi jöhet még a vámpíros lázban?

A napokban fejeztem be A. M. Jenkins Night Road c. könyvét. Különösebben nem fogott meg a történet, de ebben a nagy vámpíros lázban egy új nézőpontból mutatta be a vámpírokat. Úgy érzem, hogy kellett egy ilyen történet is.

De akkor lássuk, nálam hol kezdődött, mivel folytatódott, hol tart és mivel fog folytatódni ez vámpíros mizéria.

Kezdődött minden Elizabeth Kostova A történész c. regényével 3 vagy 4 éve. Ennek a hatására olvastam el Bram Stoker legendás Drakuláját, ami nem jött be éppen.
Aztán szünet, majd jött a Twilight és azóta nincs megállás.

Ezeket olvastam már (remélem egyiket se hagytam ki):



























































És ezeket néztem már ki. A lista nem teljes, mert pl. kíváncsi vagyok Ward sorozatának többi részére, és Kresley Cole könyveire is:



























































És újdonság a Kelly Kiadótól:

"Várható megjelenés: Ősz 2010

Oké. Szóval tizenöt éves korodban megtudod, hogy vámpír vagy. Hirtelen minden megváltozik körülötted. Magányos lúzer helyett menõ csaj válik belõled. A legkúlabb divatcég arca leszel, a legfelsõbb körökben forogsz, õrületes képességeid fejlõdnek ki, és egy olyan fiú is észrevesz, aki eddig fütyült rád. Elég király, nem?
Csakhogy... ott vannak azok a bizonyos titkok…"




"Várható megjelenés: Ősz 2010

Oké. Túl vagy az első sokkon. Nem elég, hogy vámpír vagy, hogy a legjobb barátod a Vezetőd, hogy a pasinak, akibe belezúgtál, nem jössz be, hogy sorra halnak meg körülötted a sérthetetlen, fiatal, életerős Kékvérűek. Az is kiderül, hogy neked kell felkutatnod és megállítanod az Ezüstvérűt, aki a vámpírokra vadászik.
De mi van, ha tényleg nincs segítség? Ha kiderül, hogy mindentudó nagyapádra nem számíthatsz? Ha az egyik legnagyobb hatalmú Kékvérű hirtelen ellened fordul ?
Ha eddig azt hitted, veszélyes dolog vámpírként élni, jobb, ha most összekapod magad..."


Kíváncsi vagyok, meddig fog folytatódni ez a vámpír láz, mikor fog lecsengeni, és mivel fog folytatódni? Mert, hogy láz mindig lesz, az tuti. ;o)
Tán a tündérekkel?

"Várható megjelenés: Szeptember 2010

A tündérek kedvesek és bájosak?
Épp ellenkezőleg: erősek, veszélyesek, s az emberek világában élnek.
Hol láthatatlanok, hol pedig álcát öltenek, és nem sokan tudják, kik ők valójában. Ám a 17 éves Aislinn tudja: a tündérlátás képességével született, amely számára inkább teher, mint áldás. Mindig ott vannak körülötte, látja a kegyetlenségüket, de a nagyanyján kívül senkivel sem beszélhet róluk. A legjobb stratégia elkerülni őket…
Egyes számú szabály: Soha ne hívd fel magadra a figyelmüket!
Kettes számú szabály: Ne beszélj a láthatatlan tündérekkel!
Hármas számú szabály: Ne bámuld a láthatatlan tündéreket!
Már késő. A nyomába szegődtek. Egy halott lány és a farkasa, valamint egy félelmetes, ugyanakkor ellenállhatatlan vonzerőt sugárzó fiú, Keenan. Vajon mit akarnak tőle?"


"Várható megjelenés: Ősz 2010

Századokon át tartó stabilitás és béke után felborul a tündérudvarok közötti egyensúly. Irialnek, a Sötét Királynak új kihívással kell szembenéznie. Ha kudarcot vall, vérontásra és brutális erőszakra kell számítani.
A 17 éves Leslie semmit sem tud a tündérekről és a viszá-lyaikról. Egy nap megtetszik neki egy hátborzongatóan gyönyörű, szemeket és szárnyakat ábrázoló tetoválás. Meg van róla győződve, hogy ez a szimbólum hozza el számára a változást, amelyre kétségbeesetten vágyik.
A tetoválás valóban megváltoztatja, de nem úgy, ahogy remélte. Különös dolgokat és baljós változásokat tapasztal: Leslie és Irial sorsa összefonódik. A lány egyre mélyebbre merül a tündérek világába, képtelen ellenállni a csábításnak."

5 megjegyzés:

  1. Hű, jó kis lista; és nagyon jó könyvek!:) Én vámpírok tekintetében most Anne Rice Vámpírkrónikáira vagyok kíváncsi.
    Ja, és ha már itt tartok, látom olvastad P.C. Cast-től az Éjszaka háza első kötetét: hogy tetszett? csak mert már egy ideje szemezek vele, de valahogy mindig lebeszélem magam.

    VálaszTörlés
  2. Igen, 2 részt olvastam Az éjszaka házából.
    Itt a Megjelölve
    http://azajtom.blogspot.com/2010/01/pccast-kristin-cast-megjelolve_12.html
    Itt meg az Elárulva
    http://azajtom.blogspot.com/2010/03/pccast-kristin-cast-elarulva.html
    Nekem tetszettek. Igazából 3 olyan sorozat van, ami ebben a vámpíros mizériában ifjúsági kategóriában bejött. Az A Twilight saga, Az éjszaka háza és a Vámpírakadémia. :o)

    VálaszTörlés
  3. Upsz:), nem vettem észre, h már írtál róla, pedig már a korábbi bejegyzéseidet is olvastam. sorry
    A Twiligh-ot meg a Vámpírakadémiát már én is kivégeztem.:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj olyan szépek a borítóik. Nekem a True Blood jött be még a vámpíros sorozatokból. Azt előszeretettel vásárlom, olvasom :) Twilight az alap, a Rettegésre meg nagyon kíváncsi vagyok Melissa de la Cruz miatt mert a Beach Girlt imádtam tőle :) A vámpírnaplókat csak sorozatban kezdtem el, az Éjszaka háza pedig még várat magára. Wardtől az első 4 itt áll a polcomon de valahogy nem bírok nekikezdeni, pedig mindenki imádta eddig. Remélem én is fogom :)

    VálaszTörlés
  5. Szanik: Most pedig kivettem a 3. részt is. ;o)

    zakkant: Ott áll a polcodon 4 Ward és még nem kezdtél neki? Nem tudod, mit halogatsz. ;o) Én tuti rávetném magamat. :o)

    VálaszTörlés