2010. február 23., kedd

Rejtő Jenő: Piszkos Fred, a kapitány (e-book)

Először Rejtő Jenő eme könyvet 2005-ben A Nagy Könyv játék alatt vettem a kezembe.
Annyira tetszett ez a "játék", izgatottan vártam az eredményt, néztem a műsort a TV-ben is, olyan jó lenne, ha így 5 évvel később újra indulna, kíváncsi lennék, változna-e az eredmény.
Lehetett kapni a könyvtárakban egy szép kis kartonpapírt, a top100-as listáról, kipipálgattam amit már olvastam, a maradéknak pedig nekiálltam.
Ekkor estem neki először a Piszkos Fred, a kapitánynak.

Hosszan írni nem tudok róla, haláli egy történet. Olyan beszólások vannak benne, hogy nem egyszer a vihogásomra ébredt a Gyerkőc. ;o) Szenzációs, nagyon humoros.
Képregényben viszont még nem olvastam, de remélem, hogy egyszer lesz majd lehetőségem rá. ;o)

A sztori lényege 2 fiatal férfi helycseréje és az emiatti bonyodalom.
Hisz az egyik uralkodó, akit épp meg akarnak buktatni; a másik meg egy csavargó, aki bejáratos az ottani alvilágba.
Gondolhatjátok, milyen jó kis szituációk kerekedhetnek.
A csavargóból lett uralkodó naplójának helyesírása, fogalmazásai meg csak hab a tortán. :o)

"És jőtt: Egy másodpercig farkasszemet néztünk. Azutág szóla:
- Kész van az államtanácshoz?
- Igen. Csak... megfürödtem éppen.
- Röviden: ha a mai államtanács nem pikkelyezi a trónöröklési törvényt, akkor gyámság alá jön, és a Citag Ella várja magát.
Bisztos egy öreg nő, hogy így ijeszt vele. Mostan baj volt aszonban a gyámság miatt.
- Nézze Egmont... eszt... úgy áll a dolog, hogy adjon időt még... mondjuk...
- Hiába 5-öl 6-ol. Esz fiksz! Esz hadüzenet. Áll Timátum!
Ez valami bentszülött átok lehet. De mingyár elment."
Ez volt az első e-bookos olvasmányom.
Hááááát. El nem tudom képzelni, hogy mi lenne, ha egyszer csak így elektronikusan lehetne könyveket olvasni.

Rejtő Jenő (született Reich Jenő) 1905-ben született és 1943-ban munkaszolgálatosként Ukrajnában halt meg.
Úgynevezett légiós regényeket írt P. Howard néven. Ő maga is rövidebb ideig a francia idegenlégió tagja volt, de egészségügyi okok miatt leszereltették.
Humoros és /vagy bűnügyi regényei közé tartozik pl. a Piszkos Fred, a kapitány is.
De westernregények írója is volt G. Lavery álnéven.
forrás: wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése