2017. szeptember 23., szombat

Allison Pataki: Sissi- Az ​ifjú császárné

Eredeti címe: The Accidental Empress
Kiadta: Helikon (2015.)
Oldalszám: 492
Forrás: könyvtár
Értékelésem: 5

Sissi #1

Nem sokat gondolkodtam azon a könyvtárban, hogy a kosaramban landoljon-e ez a könyv avagy sem. Azóta rajongok a Sissi történetekért mióta kislányként először láttam Romy Schneider főszereplésével készült mini TV sorozatot, amit többnyire minden Húsvétkor jó ideig vetítettek a TV-ben évről évre. Én pedig minden alkalommal meg is néztem. Sőt, nézném jelenleg is, ha újra adnák.

A könyv szerzője magyar származású, a volt New York-i kormányzó lánya. Már csak emiatt is hajtott a kíváncsiság, vajon egy "külföldi" hogyan tudja a lapokon keresztül feleleveníteni a "mi királynénk" alakját.

A kötet 1853 júliusában veszi kezdetét és 1867 júniusában ér véget. Bár csak 14 évet ölel fel az első kötet, ennek ellenére a császárné a szemünk előtt nő fel. Amikor megismerkedünk vele, akkor még csak 15-16 éves és épp a nővérét kíséri el az Udvarba, akit a fiatal osztrák császár feleségül kért. Vagy jobban mondva akit az édesanyja (aki amúgy Sissi nagynénje is) kiszemelt a fiának. A császár viszont nem a visszafogott, szótlan, kicsit sótlan Ilonába lesz szerelmes, hanem a cserfes, kislányos Sissibe, akit feleségül is kér. Sissi pedig szerelmes lesz és boldogan mond igent.
A házasság kezdetben boldog annak ellenére, hogy Zsófia főhercegné minden lépésükbe beleszól, de ahogy sorra születnek a kis hercegnők, majd a trónörökös, a házaspár fokozatosan eltávolodik egymástól.
Sissi szenved, magányos, boldogtalan. Elvették tőle a gyermekeit, a férje félrelép, az anyósa minden lépését követi, ráadásul az egyik gyermekét el is veszíti.

"Ifjan még oly gazdag voltam,
Vággyal és reményekkel telten.
Erőmet gondtalan szórtam,
S a világ nyitva állt előttem." 

A történet akkor ér fordulópontjához, amikor Sissi találkozik Andrássyval és abban a pillanatban a sorsuk megpecsételődik. Bár kezdetben a császárné és a gróf között csak szimpátia van, azt már a legelején érezni lehet, hogy a férfit azonnal megbabonázta a szépséges császárné.

Sissi az, aki azonnal megnyeri a magyarok szívét. A császárné tanulja a magyar nyelvet, a legbizalmasabb udvarhölgye magyar és jó hatással van a császárra, aki nyitni kezd az ország irányába.
A történet ott ér véget, amikor Ferenc Józsefet és Sissit Magyarország királyává és királynéjává koronázzák.

Bár több, mint 400 oldalas a könyv, ennek ellenére nem éreztem soknak és vontatottnak sem. Sőt, pozitívan csalódtam, mert nem gondoltam volna, hogy ennyire olvasmányos történethez lesz majd szerencsém.
Kíváncsi vagyok a folytatásra, A birodalom úrnőjére is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése