2009. október 22., csütörtök

Stephenie Meyer: Twilight- Alkonyat

A csapból is mostanság a Twilight-saga folyik (már 30 hete vezeti a New York Times betseller listáját), így időszerűnek láttam, hogy végre én is belevessem magamat.
Nem csalódtam, szenzációsan megírt könyv. (Így ezzel is kezdem a blogot.) Szinte olvastatja magát, csak úgy faltam a sorokat, el se tudtam hinni, hogy milyen rövid időn belül, milyen sokat elolvastam belőle.
Ráadásul az első vámpíros könyvem (na jó, a Drakulát leszámítva). De gondolom nem az utolsó, mivel teljesen magával ragadott a vámpírvilág és ahogy látom, ez az éhségem ki is lesz elégítve, mert most sorra jelennek meg a vámpíros könyvek, mint anno a varázslós könyvek a Harry Potter mintájára.


"Mersz szeretni? Az életed árán is?
Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik.
Hanem Ő...
Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik..."

Twilight - A földkerekségen mostantól az Alkonyat a szerelem napszaka!


A film is elnyerte a tetszésemet, bár a problémám ugyanaz volt vele, mint a Harry Potter filmeknél. (És igen, Edward Cedric a HP-ből.)
Átírva, kimaradva a részek, így számomra nem az igazi, de így is maximálisan élvezhető, magával ragadó.
Itt az előzetese.
És nagyon várom már a második rész vetítését, de addig is folytatom a molyolgatást a New Moon-nal.

A szerzőnőről sokat nem tudtam meg.
73-ban született, angol szakon diplomázott, férjnél van és van 3 gyermekük.
Az Alkonyat ötlete álmában fogant 2003-ban.
Eredetileg a könyv címe Forks volt.
A sorozat 4 kötetes.
Eddigi művei magyarul:
- Alkonyat
- Újhold
- Pokolbéli éjszakák
- A Burok



2 megjegyzés:

  1. Amint könyvesboltba jutok odakint, beszerzem angolul, mert ezt a könyvet muszáj elolvasnom!!!
    (vagy talán már a reptéren sikerül megvennem...:))

    VálaszTörlés
  2. Kilinkeltem oldalra, bele tudsz olvasni. :)
    De készülj fel rá, ha megveszed, egyszerűen nem fogod tudni letenni. ;)

    VálaszTörlés