2019. január 31., csütörtök

Az az igazi könyvmoly, akinek 200 könyve van?

Forrás
Pár napja láttam egy fényképet X oldalon, melynek a lényege az volt, hogy csajszikának van 200 db könyve otthon a polcon és hogy ő igazi könyvmoly akkor. Elég erősen elgondolkodtam, hogy b.sszus, kb 3000 könyvet olvastam eddig és nem vagyok igazi könyvmoly ezek szerint.

9 éves voltam, amikor rákattantam az olvasásra, vagyis 25 éve olvasok. Ha abból indulok ki, hogy 9 év alatt 1000 könyvet olvastam el a blog statisztikája alapján, akkor a 25 év alatt majdnem 3000 könyvet olvastam el! Sőt többet kellett, mert nem épp ez a 9 év volt a legtermékenyebb időszakom ilyet téren. És ebből van kb jelenleg 100-200 közötti, nem tudom, nem szoktam számolgatni őket. Sőt mondok egy nagyon meredeket: nem gyűjtöm a könyveket, nem akarom birtokolni őket és minden szívfájdalom nélkül cserélem vagy adom el őket. Persze vannak olyan példányok, melyekhez emlékek fűznek (pl. egy könyv, amit 13 éves koromban a mamámtól kaptam, stb.), de nem sok ilyen. Kb 10 db. A lényeg, hogy én nem akarok könyveket birtokolni, mégis 3000 elolvasott könyvvel azért szerintem nem lehet azt mondani rólam, hogy nem vagyok könyvmoly. Más szerintem ennyit egész élete során nem olvas el, nem hogy 34 éves koráig. Ha csak még ennyit élek, 68 éves koromra 6000 elolvasott könyv lesz az életemben.
Ne lennék igazi könyvmoly? 😊

2 megjegyzés:

  1. Megértem..Az első költözés után már nem olyan jó buli a nagy magánkönyvtár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hát igen. Emlékszem, hogy amikor legelőször költöztem, minél több könyvet gyömöszöltem be egy papírdobozba mondván, masszív a kicsike, drága is volt, úgy is alul fogják majd, bírja majd. Felemelni is alig tudták ketten, aztán a doboz is megadta magát. :) Végül a költöztető kérte, ha még egyszer költöznék, akkor legyek szíves ne dobozba tenni őket, csak szimplán összekötözni pár darabot.

      Törlés