2012. november 15., csütörtök

Varró Dániel: Akinek a lába hatos

Kiadta: Manó Könyvek (2010.)
Oldalszám: 31
Ára: 1990

Korszerű mondókák kisbabáknak

Nos, nem is tudom mit írjak. Ugyanis negatív véleménybe még nem botlottam az Akinek a lába hatosról, de bizony nekem nagyon nem tetszett.
Korszerű mondókák kisbabáknak- olvasható a könyvecske elején. Korszerű is volt az "Uncsi a téma?", "Mi a szitu?" mondatokkal, de engem a víz is kivert tőlük, meg ezektől is:
"Dörgöld ki szemedből az álmocskát,
meg a csöppnyi csipák minimál-mocskát!"
Mocskát? Nem lehetett volna szebben megfogalmazni a gyerekeknek?
"Mind a három te vagy, Misi!
Egyáltalán
nincs is nekem kiskakasom,
üknagymamám."
Mi van?
A mondókák jelentős része igazából nem szól semmiről. A megfogalmazása ... hát ... ezt tényleg csak úgy lehet megfogalmazni, hogy korszerű, de én inkább maradnék Weöres Sándornál és Füzesi Zsuzsánál.
És hogy Gyerkőcömnek elnyerte-e a tetszését? Hát nagyon nem! Az első mondókát még végighallgatta, de a másodiknál már közölte, hogy nem kér belőle. Viszont amint elővettem Füzesi Zsuzsa Mondókáskönyvét, majd kiugrott a bőréből. Ennyit erről. :oS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése