2012. november 30., péntek

Novemberi összefoglaló

Novemberben ezekről írtam:

Mióta a blog létezik, ez a hónap hozta a legtöbb könyves bejegyzést. Igyekeztem a lehető legtöbbet bepótolni, a következő évre nem szeretnék egy pluszt se átvinni, de hogy ez fog-e sikerülni?

Gyermekirodalom terén se fogtam vissza magamat, 13 ilyen bejegyzésem született és elárulom, hogy piszkozatban is jó pár van még. 
Marék Veronika az egyik kedvenc írónőm ebben a kategóriában. Két könyvéről írtam. A csúnya kislányról, ami szerintem kihagyhatatlan kis történet -jövő hónapra meg a fiús "párja", a Laci és az oroszlán van betervezve- és az Annipanni, hull a hó!-ról, ami szintén kihagyhatatlan kategória, főleg, így a tél közeledtével.
Janikovszky Éva se maradhatott ki, szintén két könyvével jöttem, a Jó nekem!-mel és a Felelj szépen, ha kérdeznek!-kel. Tudom, unalmas lesz már, meg csak magamat ismétlem, de ezeket se hagyjátok ki, Janikovszky Éva utánozhatatlan!
A Bori sorozatról már többször is írtam, most folytatódott Bori kalandjai a Bori a lovastanyán-nal. Ebben a könyvecskében Bori már kisiskolás, így ez már a nagyobb gyerekeknek szól.
Töreky Katalin: Szívünkből születtél c. könyvecskéje egy másik oldalról, az örökbefogadás szemszögéből mutatja be a babavárást.
Varró Dániel: Akinek a lába hatos c. mondókás könyvecskéje sokakkal ellentétben, nekem egyáltalán nem jött be, sőt, néhol a víz is kivert a mondókáktól.
Morvai Elvira- Csics Emese: Pilla Pali, Lepke Lili és a számok nem tudott újdonságot mutatni, de ennek ellenére a számok tanulásakor hasznos könyvecske lehet.
Az egércirkusz bájos kötetecske, kimondottan őszi és téli mesékkel.
A Helló, Brub vagyok! egy zokni és a barátai kalandjait meséli el, nagyon aranyosan és finoman beleszőve a tanításokkal.
Az Ekete pekete ...-ben ötleteket találhatunk évszakokra bontva, hogy mikkel tudjuk lekötni gyermekeinket, ha már semmi se válik be.
A Tél meséi most igazán kellemes olvasmány lehet, remek ráhangolódás az ünnepekre.
A tűzoltók egy nagyon aranyos ismertető könyvecske a tűzlovagok munkáiról és hatalmas felelősségükről.
És persze Thomas se maradhatott ki, ebben a hónapban a Thomas és a kisbárányok került a kezeink közé.

Nézzük akkor, hogy ifjúsági irodalom kategóriájában mikről írtam.
Végre szerencsém lehetett A Szent Johanna gimi 5. részéhez. Az már más téma, hogy annyira ez most nem jött be.
Az Aurelia is váratott magára egy keveset, kellemes olvasmány volt. Az írónőnek elég jól sikerült az ókori Rómát az olvasó előtt lefestenie.
Sarah Dessen: Egy felejthetetlen év c. története nagyon olvasmányos és elgondolkodtató volt, mindenki figyelmébe ajánlanám!
A kör szerintem az idei év egyik legnagyobb dobása, kíváncsian várom a folytatását!
Bree Despain: Fekete báránya, hát... Nem jött be és igazán nem is tudom, hogy ajánlanám-e a figyelmetekbe.

Három krimiről is írtam -mondjuk a Mentőcsónak nem kimondottan ez a műfaj, de most mégis ide sorolom-.
Az Ingovány nem tudott ebben a műfajban újat nyújtani, kicsit vontotatott is volt és tán hosszabb is a kelleténél, de akik szeretik a skandináv krimiket, azok ne féljenek tőle!
A Hegek lebilincselő, nagyon olvasmányos könyv, krimi rajongók ne hagyják ki!
A Mentőcsónak nem hibátlan történet, de mégis egyszerűen befaltam, nem tudtam letenni. Röviden csak újra: arról szól, hogy mit tesz 39 túlélő, ha egy mentőcsónakban rekedtek, élelmük, vizük alig van és késik a mentőcsapat.

A következő kategória az amolyan mindent bele, van is benne tényleg minden.
A Sophie összességében egy nagyon jól összehozott történet Sissi legkisebb húgáról. Azt nehéz eldönteni, hogy mennyi a fikció benne és mennyi a valóságtartalma, de mindezektől függetlenül nekem tetszett, olvastam volna tovább is.
A darling szajha olvasmányos történelmi-szórakoztató regény, de a második felétől egyre jobban kezdett ellaposodni. Amúgy szerintem egészen jól bemutatta II. Károly egyik szeretőjének az életét és sorsának alakulását.
A Szépségtapasztól egy kicsit féltem, pedig kár volt. Nekem nagyon sokat jelentett. Emlékeztem és kicsit magamra is ismertem a szereplőkben, szóval nagyon kellemes olvasmány volt. Azt el tudom képzelni, hogy aki még nem édesanya, az igazán nem tudja átérezni amiről szó van benne vagy nem érti meg annyira, de nekem nagyon telitalálat volt.
Bár A vadnyugat a témája miatt annyira közel nem állt hozzám, de azt el kell ismernem, hogy látszott rajta a rengeteg munka, amit a szerzője a könyvbe fektetett és még nekem is sikerült érdekesen és nem unalmasan bemutatnia az indiánok életét, valamint a vadnyugatot.
Az ördögi herceg, na igen. Néha szükségem van a habos-babos romantikus, "történelmi" regényekre, most jól esett.
Nagyon szeretem Fábián Janka regényeit, ebben a hónapban kettő is sorra került. A német lány nem tetszett annyira és a Virágszál se, de jobb, mint A német lány. Az utóbbival inkább az volt a baj, hogy nagyon átlátszó volt a cselekmény, így semmi meglepetést nem tartogatott.
A Csupasz nyulak olyan, mint a csoki reklám: "Ronda és finom." A borító elrettentő, de ami benne van, az nagyon elgondolkodtató, nagyon tetszett.
Szütyiő. Nem is tudok mit írni róla, felháborító, hogy ezt a semmit mennyiért árulják.
A legfiatalabb madám más, mint amire számítottam, nagyon gyorsan felejthető kategória, szerencsére.
Az Egy szép szűz leány szintén kicsit csalódás volt, másra, jobbra számítottam.
A sötét ötven árnyalata továbbra is tetszett és kíváncsian várom a trilógia befejező kötetét.
Sophie Kinsella: A pöttöm boltkórosa volt az utolsó esélyem neki a sorozatból és hát veszített. Így pá-pá Becky.
A Szamuráj a szerelem házában egy kicsit szintén csalódás volt, Az utolsó ágyas után jobbra számítottam volna az írónőtől.

Ami a blogéletet illeti:

Rovatok tekintetében ebben a hónapban nem halmoztalak el titeket egyáltalán.
Az Alkotóműhelyben állatos könyvjelzőket mutattam be nektek, amik szerintem kicsiknek és nagyoknak is nagyon bejövősek lehetnek.
A Kérdezz! Felelek! is csak egy bejegyzés lett, amiben én kérdeztem, hogy Mi az a 10 dolog, ami eszedbe jut az ősszel kapcsolatban?
Számok tekintetében kettő fordulat is bekövetkezett a blogon. Először is 1000 napos lett az oldal, másrészt átléptük a 250.000 látogatást, ami miatt nyereményjátékot indítottam (Nyerd meg a könyvjelzők egyikét!).

Ami a nagyvilágot illeti:

Hű, így hirtelen semmi se jut eszembe. :oS
Adri a könyves blogján elindította "Az év könyves blogja" szavazást, amiben a Könyvesem blog nem vesz részt, de ha még nem tettétek meg, helyette szavazzatok a közös blogunkra, a Könyvfalókra (Szavazz a közös könyves blogunkra!)!
Más nem is jut eszembe. :o( Tervezem, hogy oldalra egy futúablak kerül majd ki, amiben mindig kirakom majd az új híreket, linkelek olyan bejegyzéseket, cikkeket amiket valamiért fontosnak tartok és akkor kiküszöbölöm a feledékenységemet ennél a résznél. ;o)

Mi várható decemberben?:

Mesekönyvek mindenképp, de már ezeket is elolvastam, csak a bejegyzések váratnak még magukra:
  • Harmat Anett: Gólyára várva 
  • Tari Annamária: Z generáció 
  • Jude Deveraux: Madame Zoya, a lélek doktora 
  • Lauren Kate: Fallen- Kitaszítva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése