2017. november 10., péntek

Fahájas szilvás-mascarpones muffin

Mi sül a sütőben? 12.

A rovatról ITT olvashattok bővebben!

Ennek a muffinnak a története ott kezdődött nálunk, hogy idén nagyon finom fahéjas szilvás lekvárt főztem -amit csak úgy magában is szívesen eleszegetek (nesze neked kalóriabomba)- és eldöntöttem, hogy továbbfejlesztem valamilyen süteményben, ami nem amolyan hagyományos féle süti nálunk. Így jött létre ez a lekváros mascarpones muffin, ami egyszerűen mennyei lett, higgyétek el.

Muffin alapreceptnek EZT használom, csak természetesen oreo nélkül. Egyszerűen tökéletes! Mint a receptben, a tészta egyik fele marad sima, a másik feléhez hozzákeverem a kakaót és a fahéjas szilvalekvárt, majd formába kanalazom őket (először értelemszerűen a simát, majd rá a kevertet) és készre sütöm.
Amikor kihűltek a muffinok, akkor jön a mascarpones krém. Egy 250 grammos mascarponét habosra keverem ízlés szerint cukorral és 1-2 kanál fahéjas szilvalekvárral. A lényeg, hogy ne legyen folyós, hanem kemény maradjon a krém. Kicsit torkoskodom amíg sikerül eltalálnom a megfelelően édes ízt, majd habzsákba töltöm (ami nekem mindig sima zacskó, kilyukasztva a végén) és próbálom szépen a muffinok tetejére kanyarintani, ami sose jön össze. A díszítés az nem megy nekem -tudom, ez is olyan lett, mint egy kupac izé-. :P Az íze viszont isteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése