2013. február 28., csütörtök

Barangolás 10.- Konstanz

Iny Lorentz: A szajha kapcsán


Mi is az a Barangolás?: a Könyves blogok oldalon Zsanó ötlete nyomán jött létre ez a rovat és csatlakoztam hozzá én is. A lényege az, hogy az olvasott valós vagy képzeletbeli helyszíneket mutatnak be a bloggerek egy-egy bejegyzésben. Én annyival egészíteném ki, hogy nálam nem csak helyszínek, hanem életrajzok, bemutatások is feltűnhetnek a bejegyzésben.

Lent, a tó bal oldalán
található a város.
Amikor olvastam a fenti könyvet, már akkor eldöntöttem, hogy Konstanzról fogok egy kis szöszt összeszedni nektek.

Konstanz Németország, Svájccal határos részén található.
Több, mint 80.000 lakosa van napjainkban és itt található a Konstanzi Egyetem is.
A Rajna két részre osztja a várost. Északon találhatóak a lakótelepek, az Egyetem, délen pedig az óváros.
Időszámításunk előtt római telepesek telepedtek le itt, nevét is Constantius Chlorus császárról kapta.
A középkorban virágzott a város kereskedelme, a zsinat is itt ült össze 1414-ben. Az összeülés oka az volt, hogy a bíborosok nem tudtam megállapodni a pápa kilétében. Kezdetben kettő, majd három pápa volt egyszerre. Meglazult az egyház, ellen mozgalmak jöttek létre, új vallások alakultak.
A Bodeni-tó és Konstanz
Az első világháború után Baden tartomány része lett, a második világháborúban pedig mivel közel volt Svájchoz, így nem bombázták.

Ha esetleg a városban jártok, akkor érdemes megnézni a Miasszonyunk székesegyházat, a zsinat épületét, a ferences kolostort és a Rajna tornyot.
ITT tudtok utánuk olvasni.


forrás: wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése