2018. február 4., vasárnap

Geronimo Stilton: A ​névtelen múmia rejtélye

Kiadta: Alexandra (2012.)
Oldalszám: 106
Korosztály: 6+

Geronimo Stilton #43

Bevallom őszintén, hogy mióta megszületett a Kicsi, sokszor háttérbe került a Nagynak az esti meséje. Mert vagy még riszálni kellett a Kicsit, amikor a Nagy aludni ment; vagy olyan hulla voltam, hogy könyvet se akartam látni, csak az ágyat; vagy épp huszadjára is beteg voltam és beszélni se tudtam. Most viszont lekopogom, de úgy tűnik kezdünk helyre állni és jut idő mindenre esténként is, így természetesen az esti mesére is.
Hogy miért épp Geronimo Stilton kötetet választottam és miért ezt? Egyrészt szerettem volna egy kicsit velősebb történetet már. Ami nem olyan, amire azt tudná mondani a Nagy, hogy anya ez ovisoknak való még akkor is, ha nem. Másrészt nagyon érdekli a történelem, így gondoltam, hogy ez a múmiás jó ötvözése lesz a nem dedós és a történelmi témának. Sikerrel jártam nála.

Nem kapkodtam el az olvasását, kb. naponta 20 oldalt olvastam fel neki. Előtte átbeszéltük, hogy miket tudunk eddig és persze mindig megálltunk, ha új kifejezéssel találtuk szembe magunkat és átbeszéltük azokat. Mi is az a hieroglifa? Mi az a szarkofág? A könyv tökéletes ahhoz, hogy szinte játékos módon fejlesszük a gyerekek tudását. A nyomozásról pedig ne feledkezzünk el. A gyerek hamarabb tudta, hogy ki a tettes, mint én. 😝

Nagyon aranyos és bájos volt a történet. Egyszerű cselekmény, nem túl kusza és szerintem nagyon klassz benne, hogy fel van dobva képekkel, különböző szövegelemekkel a történet. Így nem érezte azt a Nagy egy percig sem, hogy ez egy száraz mese lenne,

2 megjegyzés:

  1. Geronimonak ezt a részét még nem olvastuk, de következő könyvtári látogatáskor ki fogjuk venni! ^^ Mikor olvastam a bejegyzést, a fiúk is rácsüngtek a laptop képernyőjére, és itt ujjongtak, hogy az ott Geronimo, és hogy ezt még nem olvastuk :D
    Neked kitartást, próbálj meg kicsit pihenni :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem tetszeni fog nekik! :)
    Köszönöm, igyekszem. ;) Bár most meg fogzunk és gondolom lassan elindul a mászás is, mert már nagyon rajta van az ügyön. :D

    VálaszTörlés