2018. február 20., kedd

V. E. Schwab: Egy ​sötétebb mágia

Eredeti címe: A Darker Shade 
of Magic (2015.)
Kiadta: Ventus Libro (2017.)
Oldalszám: 446
Forrás: saját
Értékelésem:

Egy sötétebb mágia #1

Miután egy olyan könyves blogos áradozott az Egy sötétebb mágiáról, akinek a véleményére nagyon adok, kihagyhatatlanná vált számomra is az elolvasása. És hogy én is ugyanannyira odáig voltam-e érte, mint ahogy ő? Legnagyobb döbbenetemre nem. Igazából nem is értem, hogy miért lett számára kedvenc ez a könyv. Jónak jó volt a történet, de valahogy engem nem sikerült megbabonáznia és őszintén szólva többször eljutottam arra a pontra, hogy a félbehagyását terveztem, mert nem tudott mindig lekötni.  

Lehet, hogy csak rossz időpontban kezdtem el olvasni a kötetet és ezért nem sikerült maximálisan ráhangolódnom, máskor meg lehet befaltam volna. ... Ki tudja. ... Most csak az biztos, hogy jóval jobb történetre számítottam, mint amilyen volt most számomra.

Egy olyan világban játszódik a történet, amikor párhuzamosan több London is létezik. Így van Szürke London, Vörös London, Fehér London és elfeledve, de van Fekete London is. 
Sok-sok évvel ezelőtt az emberek szabadon járkálhattak a Londonok közt, de aztán a mágia ami addig uralta őket, elkezdett átalakulni. Szürke Londonban a mágia elfelejtődött, Vörös Londonban virágzott, Fehér Londonban próbálták kiírtani és ott van Fekete London, amit elzártak, mert a mágia sötét uralomra tört ott.

"Néhányan úgy vélték, a mágia az elméből fakad, mások szerint a lélekből, a szívből vagy az akaratból. 
De Kell tudta, hogy valójában a vérből származik. "

Kell egy antari, vagyis egy olyan mágikus képességgel rendelkező emberek kevese, aki képes a Londonok közt utazni és ezzel az uralkodóknak ide-oda üzeneteket szállítani.
A származását nagy homály fedi, gyermekkorában Vörös London uralkodócsaládja fogadta maguk közé. Vajon miért? Honnan érkezett és kicsoda ő? Kik voltak a szülei? Ezekre a kérdésekre a trilógia első részében válaszokat még nem kapunk.
Aztán ott van Lina, aki Szürke Londonban tolvajlásból él. Nincs se kutyája, se macskája, egyik napról a másikra próbál túlélni. A sors úgy hozza, hogy Kell kezébe akad valami, ami nagyon veszélyes és az útjába sodorja a lányt is. Lina és Kell pedig együtt vág neki a feladatnak, hogy megsemmisítsék a gonoszt, de ez nem olyan egyszerű, mint amilyennek első körben tűnik, ugyanis Fehér London uralkodói ügyködni kezdenek a nagyobb hatalomért.

Forrás
Maga a történet nagyon izgalmas így összességében, de valahogy ennek ellenére mégis többször azt éreztem, hogy nagyon nyögve-nyelősen haladtam az olvasással. Ráadásul szinte a történet végéig kevertem a különböző Londonokat, hogy ki honnan is származik és amiben épp vagyunk az melyik is. 

Úgy érzem, hogy igazán sem Kell, sem Lina karaktere nem volt rendesen kidolgozva. Mintha még elég nagy homály fedné őket, amiket egyrészt értek én, hisz trilógiáról van szó, nem lehet már az első kötetben minden poént lelőni, de valahogy még csak kerekedni sem éreztem a karakterüket. Egyszerűen csak voltak, elvoltak, de valahogy nem voltak készek.
És ami picit még zavart - de lehet, hogy a következő kötetekben ez a problémám orvosolva lesz -, hogy nagyon számítottam arra, hogy Kell és Lina romantikusan összejönnek majd. Erre a történet legvégén Lina nem elsétált úgy, hogy még vissza se fordult! Ugyanakkor meg az a gondolat is cikázik bennem velük kapcsolatban, nem lehet, hogy rokoni szálak kötik őket össze?

Egy szó, mint száz, nem volt rossz a történet, de jobbra számítottam. Hogy el fogom-e olvasni a folytatást? Őszintén szólva nem hiszem. A róla szóló értékelésekre, blogbejegyzésekre kíváncsi vagyok, de magára a teljes könyvre nem nagyon. Az első kötet nem tudott meggyőzni arról, hogy folytatnom kellene a trilógia olvasását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése