2017. december 20., szerda

5 kipróbált tuti sütemény recept Karácsonyra

Az ünnepek közeledtével a legtöbb háziasszony nekiáll a sütögetésnek. Előkerülnek a féltve őrzött nagyi receptek vagy épp nekiállunk újabb ötletek után böngészgetni a neten. 
Nálunk nincsenek olyan sütireceptek, amikhez Karácsonykor ragaszkodom, mindig az dönti el minek állok neki, hogy mennyi időt tudok erre szánni. Na meg beosztom, hogy melyik héten épp mit készítek el (nyilván azokkal kezdem a hónap elején, amik fémdobozban sokáig elállnak és azokat majszolgatjuk az ünnepig, ha nem fogynak el azonnal), így ténylegesen az ünnepre csak 1-2 sütinek az elkészítése marad.

Ebben a bejegyzésben összeszedtem pár olyan receptet, melyeket kipróbáltam és bátran tudom a figyelmetekbe ajánlani. Még van pár nap Karácsonyig, van idő az elkészítésükhöz. Van, aminek én is csak 23-án fogok nekiállni. 😆

saját fénykép
ITT már írtam arról, hogy én is elkészítettem ezt a bögrés mézeskalácsot idén és nagy sikere volt nálunk. Fele adagot készítettem csak, de bőven elég is volt, még mindig van belőle a dobozban pár darab. 
Észrevétel: nekem nagyon folyékony maradt a tészta, így a recepttől eltérően több lisztet kellett hozzáadnom. 

Forrás
Nagyon szeretem Margó receptjeit, egyszerűen tökéletesek. Ez a helyzet ezzel a túrós pitével is. Egyszerűen mennyei! Lágy, kellemesen túrós, habos, imádom. Többször elkészítettem már, nálunk szerintem örök sláger fog maradni.
Észrevétel: a recepttől eltérően nem 1 kg túróból szoktam készíteni, hanem csak fél kg-ból. Amire figyeljetek oda, amennyiben ti is csak fél kg-ból készítenétek el, hogy a túróhoz keverendő tojáshabot is felezzétek, elég bele a 2 tojásfehérjéből vert hab. Elkészítettem 4 tojásfehérjéből is - finom lett -, de túlságosan habos és a túró szinte elveszett a habban.

Forrás
Beigli nélkül nincs Karácsony, ha időm engedi akkor én sütöm, időhiányban pedig vásárlok, de a házi mégis csak más, mint a nagyiparban készült. Tökéletes receptet találni viszont nagyon nehéz. Mert vagy a tészta nem jó vagy a töltelék vagy egyik sem vagy épp minden jó lenne, de szétdurran sülés közben az egész. 
Ez a második olyan év, amikor ennek a receptnek az alapján készítettem el a beigliket és idén se csalódtam. Mivel nekünk nem kellett 6 rúd, így feleztem az adagokat, 2 gesztenyéset és 1 mákosat sütöttem. Tökéletes lett.
Észrevétel: tényleg hagyjátok pihenni egy éjszakát és figyeljetek oda a kenegetésére. Így másnapra nagyon szép márványos lesz már a sütés előtt is.

Tán a mézeskalács és a zserbó az, amit ha törik, ha szakad, de bizony minden évben elkészítek. Mikor megláttam ezeket a kis zserbó "kekszeket", azonnal kedvet kaptam az elkészítésükhöz.
Nos, nem volt rossz, finom, de azért nem hozta az igazi zserbó ízét, azt el kell ismerni.

Forrás
Hólabda- receptneked.hu
Imádom a hólabdát. 😋 A puha tésztát, közötte a finom krémet, majd a kókuszt, szinte érzem is a számban az ízét, pedig majd csak 23-án fogom elkészíteni. A recept tökéletes. Igaz, a szívem picit összeszorul a 8 tojás láttán a mai tojásárak mellett, de megéri, higgyétek el.

Remélem kedvet kaptatok valamelyik recept kipróbálásához. Ha van nektek is bevált sütis receptetek, akkor osszátok meg velem is. Szeretek újdonságokat kipróbálni. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése