2016. április 30., szombat

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve (illusztrált kiadás)

Harry Potter #1


Akik rendszeresen olvassák a bejegyzéseimet azok tudják, hogy nagyon odáig vagyok a Harry Potterért, korom ide vagy oda. ;o) Természetesen nem hagyhattam ki az illusztrált kiadását sem az első résznek, így beszereztem és egyáltalán nem bántam meg. (Szeretném arra fogni, hogy Gyerkőc miatt szereztem be, mert hát mesekönyv meg minden, de ez nem igaz. Magam miatt történt minden, de mentségemre szóljon, hogy nyilván remélhetőleg eljön majd az ideje annak, amikor Gyerkőc is élvezni fogja ezt a kiadást.)

Szerintem már többször elmeséltem, hogyan is kezdődött a kapcsolatom a történettel, de azért gyorsan és röviden az új olvasók kedvéért. ;o)
Még gimibe jártam, amikor megjelent az első rész és az osztálytársaim elkezdték olvasni. Mindenki áradozott róla, még a magyar tanárunk is, de akkor még mereven tartottam magamat: én bizony nem olvasok mesekönyvet érettségi előtt.
Megjelent: Animus (2015.)
Illusztrálta:  Jum Kay
Oldalszám: 256
Értékelésem: 
Aztán egyetemre mentem és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a Harry Potter ott is hódít. 
Az öcsém nem épp könyvmoly, így egy napon elhatároztam, hogy kiveszem neki az első részt a könyvtárból. Gondoltam, hogy a korából kifolyólag neki való, biztos élvezni fogja, ha már ekkora hazai rajongótábora van a történetnek és hátha egy jó könyv hatására megszereti majd az olvasást. Szerencsével nem jártam, még csak kinyitni se volt hajlandó A bölcsek kövét, olvasatlanul visszakerült a szobámba. Én viszont azon az estén úgy gondoltam, ha már kikölcsönöztem, akkor legalább belekukkantok. Elkezdtem olvasni és egyszerűen nem tudtam letenni. Másnap már rohantam is a következő részért. ;o)
Így kezdődött minden és onnantól kezdve nem volt megállás.

Mely korosztálynak szól leginkább a Harry Potter és a bölcsek köve?: szerintem 10-11 éves kortól bátran oda lehet adni a gyerkőcöknek vagy lehet közösen olvasni, mert idősebbek figyelmébe is bátran merem ajánlani. Legyen szó szülőkről vagy nagyszülőkről, szerintem kihagyhatatlan sorozat.

Mi az, ami tetszett nekem a könyvben?: Nem olvastam újra a kötetet -hisz a betűs része az ugyanaz-, de az illusztrációkat aprólékosan és nagyon érdeklődve néztem végig.
Szerintem a rajongók nem hagyhatják ki ezt a verziót sem. Sokkal meseszerűbb lett így a történet, amolyan igazi gyermekkönyves, így tán a fiatalabb olvasókat is jobban meg tudja hódítani, jobban rá tudja venni az elolvasására. Meg vagyok győződve arról, hogy aki egyszer nekikezd a sorozat első részének, az nem fogja tudni félbehagyni, falni fogja a folytatásokat is. ;o)

Mi az, ami nem tetszett benne?: Nem volt olyan. A történet fantasztikus, az illusztráció szintén nagyon szép, részletes, színes, figyelemfelkeltő.

Gyerkőc véleménye a könyvről?: A könyvből készült filmeket nagyon szereti, szerintem már tuti 5X látta a legtöbbet, de ha valamelyiket újra vetítik a TV-ben, hát nem csak magam miatt, de miatta is megvan az esti program akkor. ;o) A könyvvel a korából kifolyólag sehogy se állunk még, de bízom abban, hogy amikor eljön az ideje, akkor el fogja olvasni a sorozatot. Az illusztráció mindenesetre elnyerte a tetszését, bár megjegyezte, hogy nem nagyon hasonlítanak a szereplők a filmbéli színészekre. ;o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése