2016. április 21., csütörtök

Katarina Mazetti: A pasi a szomszéd sír mellől

A pasi a szomszéd sír mellől #1


Igazából már nem is tudom miért tettem fel a listámra ezt a könyvet, amikor a Várólista csökkentéshez válogattam össze az olvasnivalókat. Tán amiatt, mert olyan sok pozitív véleménybe futottam a könyvvel kapcsolatban. Vagy csak a pozitív vélemények és a szörnyű borító általi felkeltett érdeklődésem miatt? A fene se tudja már, a lényeg úgy is csak annyi, hogy feltettem és el is olvastam.

Hosszú hétvégére utaztunk Húsvétkor és kellett egy nem túl hosszú olvasmány a 3-4 órás útra. Így került a kezeim közé a könyv. Megbántam-e? Egyáltalán nem. Maximálisan lekötött, néhol kellemesen megmosolyogtatott vagy épp összefacsarta a szívemet. Szerettem olvasni.

Desirée a harmincas évei közepén járó könyvtáros kisasszony, de a szó legszorosabb értelmében. Szürke egérke, mindene a könyvek, a kultúra, a bio életmód és társai. Frissen megözvegyült, de a házassága koránt sem volt heves és élvezetes, inkább beletörődő langyos lábvizes. Kötelességtudóan kijár a férje sírjához elmélkedni az életén és azon, hogy a szomszédos sír mennyire bántja a szemét.
Benny a harmincas évei vége felé jár, egyedülálló gazda. Mindene a gazdasága, az állatok és a munka látástól mikulásig. Nem érdeklik a könyvek, a kultúra, a bio életmód és társai. Az édesapját még tizenéves korában elveszítette, ezt követően az édesanyjával átvették a gazdaság irányítását. Igen ám, de azóta az édesanya is elhunyt, a férfi pedig egyedül maradt. Kötelességtudóan kijár a szülei sírjához elmélkedni az életén és azon, hogy mennyire is bántja a szemét a szomszéd sírhoz rendszeresen kijáró semmilyen külsejű nő.
Ahogy lennie kell Desirée és Benny egyszer csak beszélgetni kezdenek, sőt, a beszélgetésből szerelem, kapcsolat lesz. 

"- Nincs kedve, izé ... kijönni velem a temetőbe?
Jól megnézett.
- Minden nőnél ezzel kezdi?"

De vajon milyen párost alkothat egy farmer és egy könyvtáros kisasszony? Van közös jövőjük? Vagy eleve halálra van ítélve a kapcsolatuk?

 "Úgy összeillünk, mint a szar meg a zöld gatya, ahogy nagyapám mondta mindig."

Eredeti címe: Grabben i graven bredvid (1998.)
Kiadta: Park (2012.)
Oldalszám: 208
Sorozat: A pasi a szomszéd sír mellől
Forrás: könyvtár
Értékelésem:
Fájdalmasan egyszerű és szép a történetük. Egy olyan szerelemé, amikor a két fél egyszerűen nem illik össze, annyira mások, de mégis valahogy vonzzák egymást, szükségük van egymásra, nem akarják felfogni, hogy semmi közös nincs bennük. Kapálóznak, küzdenek és hatalmas sebeket ejtenek közben egymáson. Majd jön a vég, amikor kitisztul a fejük és meghozzák a döntést akármennyire is fájó.
Aztán gondolt egyet az írónő és csavart egyet, hogy folytatni lehessen a történetet egy további kötetben. ;o)

Kedveltem Desiréet és Bennyt. Annyira fájdalmas volt a történetük. És ahogy egyre inkább haladtam a kötet vége felé, úgy haladtak ők is a kapcsolatuk vége felé. Egyre jobban összeszorult a szívem az elkerülhetetlen miatt. Majd jött az utolsó oldalak fordulata és pici szívem nagyot dobbant. Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, mert hát igen, az írónő nem akárhogy fejezte be! ;o)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése