2016. április 19., kedd

Kitekintő 29.

A Kitekintőben olyan könyvekre próbálom felhívni a figyelmet, melyek kis hazánkban még nem jelentek meg, de jónak tűnnek a külföldi értékelések alapján.

Angolul megjelent: 2016. feb.

Ruta Sepetys: Salt to the Sea

Az Árnyalatnyi remény az egyik megrázóbb történet volt, amit valaha olvastam. Így szerintem teljesen érthető, hogy erre a történetére is kíváncsi vagyok az írónőnek.

1945-ben játszódik a cselekmény. A történetnek 4 főszereplője van és mindegyik főszereplőnk más nemzetiségű. Egyben azonban megegyeznek: felszállnak a Wilhelm Gustloffra.
Olvastam pár külföldi értékelést a könyvről és bevallom őszintén, teljesen megdöbbentem a Gustloff katasztrófájáról olvasva. Egyszerűen nem hallottam, nem olvastam róla és most nem kicsit pironkodok zavaromban. Ugyanis a Titanic katasztrófája megmaradt bennem, de erről még csak nem is hallottam. Pedig a Gustloff elsüllyedésével 6X (!) annyi ember vesztette életét. Megközelítőleg kb. 10.000 ember veszett oda.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése