2016. április 15., péntek

Werner Holzwarth: Mese a vakondról, aki tudni akarta, hogy ki csinált a fejére

Hogy ne csak mindig olyan gyermekirodalomról írjak, amit tudok ajánlani a figyelmetekbe is, most jöjjön egy olyan, amit messzire kerüljetek el. :oS
Történt velem, hogy épp játékboltban voltam, amikor elsétáltam a könyvespolc mellett és egyenesen rám kacsintott a könyv. Először elsétáltam mellette -de úgy ahogy mondom, úgy képzeljétek el-, ahogy mentem, rápillantottam a borítóra és bár a lábam ment tovább, de az agyam már leadta a jelzést a címével kapcsolatban, hirtelen megtorpantam a Mi van? nézésével és fordultam vissza. Mese a vakondról, aki tudni akarta, hogy ki csinált a fejére? Anyám borogass, hogy lehet ilyen címe egy mesekönyvnek? És arról szól, amire gondolok? Arról. ... Egy darab szarról. Már megbocsásson mindenki. És a könyv minősége is kb. ennyi.

Mely korosztálynak szól leginkább a Mese a vakondról, aki tudni akarta, hogy ki csinált a fejére?: óvodásoknak. Óvodásoknak mesekönyv egy darab szarról? Próbálom pozitívan nézni Isten bizony.


Mi az, ami tetszett nekem benne?: jó-jó próbálok pozitív maradni. A gyerek megismerkedhet a különféle állatok ürülékével. Mármint így lapokon keresztül.

Mi az, ami nem tetszett benne?: hol is kezdjem?
1. történet: az a történet, amiről szól, egy darab szar. Vakond arra dugja ki a buksiját, hogy valaki lekakilta és sürgősen ki akarja deríteni, hogy ki volt az. Egész álló nap a kupaccal a fején rohangál állattól állatig, majd persze a végén rájön, hogy ki volt a tettes. Ennek a könyvnek tényleg csak az a pozitívuma, ami a negatívuma is: a gyerek megismerkedhet az állatok kupacaival.
2. illusztráció: semmilyen.
3. ár: majdnem 2.000 Ft! Meg ne vegyétek, max a könyvtárban vagy könyvesboltban kukkantsatok bele!

Gyerkőc véleménye a könyvről: még nem tud a létezéséről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése