2012. február 26., vasárnap

2. blogszülinap + játék

Statisztika (Google Analytics alapján):
  • 143. 223 oldalmegtekintés
  • 46. 577 látogató
  • 32. 556 teljesen egyedi látogató.
  • augusztus 22-e: legtöbb letöltés (968), 
  • december 24-e: legkevesebb letöltés (132)
  • 102 rendszeres olvasó
  • 106 FB-s like-oló
Hihetetlen, hogy ma 2 éves lett a blog. 2 év! Néha egyszerűen nem tudom hova tenni az idő múlását, rohan előttem, én meg igyekszem utána loholni, de utolérni jó ideje egyszerűen nem sikerül.
Na de akkor egy kis összefoglalás. ;o) Nem kis dolog volt összeszedni, tuti, hogy 2-3 órát szórakoztam vele, már csak amiatt is, mert mire sikerült mindent összeírnom, naná, hogy a végén vettem észre, hogy február helyett januártól néztem a statisztikát, kezdhettem mindent elölről. Amire pedig hagyatkoztam, az a Google Analytics.

2011. február 26.- 2012. február 25.
Bár teljesen abban a hitben éltem, hogy idén több könyvről írtam, mint tavaly, ez nem így van, ugyanis az elmúlt 12 hónapban 151 könyv került terítékre, míg tavaly ez a szám 174 volt.
15 könyvet cseréltem a molyon, 15 olyanról írtam, amit vettem (mondjuk azt nem számoltam össze, hogy összesen mennyit vettem, csak azt néztem, hogy azok közül mennyiről írtam), 10-et kaptam kölcsön, 5 volt könyvtári. A többi pedig már vagy évek óta porosodott a polcon vagy pedig recenziós példány volt.

Amikor írtam össze, hogy mely műfajból mennyi került a kezeim közé, kíváncsian vártam az eredményt. Míg tavaly 36 könyvvel a szépirodalom vezetett, idén 37-el az ifjúsági. Utána jött a sorban a romantikus regények ill. a gyermekirodalom 31-31 db-bal. Utána a történelmi regények (30), szépirodalom (27), fantasy (27), szórakoztató irodalom (25), chick lit (11), életmód/stb. (11), erotikus (10), paranormális romantikus (6), sci-fi (5), végül pedig a képregény (2).
Ami a tavalyival összehasonlítva kicsit szembetűnő lehet, hogy kevesebb fantasyt olvastam (fura, mert úgy éreztem, hogy többet, holott 5-el kevesebbet), chick litből is 10-el kevesebbet, képregényből pedig 4-el. Viszont 9-el több történelmi regényt és 16-al több krimit/thrillert végeztem ki.
Tavaly 26 hazai szerző munkáját vettem a kezembe, idén 24-et, ebből 10 volt gyermekirodalom, míg a tavalyi 26-ból 15 volt az.

Most különösen nehéz volt választani, főleg a TOP3 kedvenc kategóriájában.
A TOP 3 kedvenc: A szabadulás (pedig nem épp felhőtlenül indult a "kapcsolatunk"), Jumurdzsák gyűrűje, ... és egyszerűen nem tudok 3.-at beírni ide, mert akkor a szívem szakadna meg a többiért, akiket szintén nagyon szerettem. :o) Jöhetne ide Az Éhezők Viadala vagy az Angyali vadász sorozat, a Párizs fehér fényei, A Szent Johanna gimi és még sokan mások.
Az a 3 regény, amiről azt hittem, hogy nagyon-nagyon tetszeni fog, de annyira nem: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei, Adrian Mole és a tömegpusztító fegyverek, Nyakunkon a boldogság
Ami pedig nagyon nem tetszett: 26 éjszaka- Erotikus kalandok, Hamis gyönyör, Megérint a sötétség
Amiről pedig azt hittem, hogy nem (nagyon) fog tetszeni, de még is: 13 1/2 (sima kis ifjúsági irodalomra gondoltam, aztán tessék, földhöz vágott), Az éhezők viadala (a Battle Royale után azt hittem, hogy ezt a sorozatot is gyorsan szeretném majd elfelejteni, de valahogy mégis más volt), A sündisznó eleganciája (mivel "mindenki" odáig volt érte, biztos voltam benne, hogy "Na, majd én leszek az, akinek meg tuti nem fog bejönni!". Nem lett igazam.) :o)

És akkor a statisztika:
A legolvasottabb 10 bejegyzés: 3096 nap (9382), 13 okom volt (4862), A katedrális- film (2428), Tudorok 1. (2273), Breaking dawn (2031), Hamis gyönyör (1815), Szuperdada (1367), Rubinvörös (1363), A Szent Johanna Gimi 1. (1163), Büszkeség és balítélet- film (1019).
A lista érdekességi, hogy a rajta szereplő bejegyzések közül 4, a tavalyi TOP15-ben is benne volt. A 13 okom volt tavaly a legolvasottabb bejegyzés lett 3081 olvasással. Tavaly a Braking dawn a 3. legolvasottabb lett 646 olvasással. A Tudorok 1. a 13. legolvasottabb volt 461-el, a Büszkeség és balítélet-film pedig a 14., 454 olvasással. Arról nem is beszélve, hogy a könyves bejegyzések közül csak 3 született meg az elmúlt 12 hónapban.
A legtöbb látogatás a Googlen keresztül érkezett (26413), utána jött a blogger (2985), moly (2668), startlap (728), Facebook (613), miner (603), Könyvmoly blogja (306), egy babablog (264), Bobo blogja (222). Könyves blogok szempontjából idén és tavaly is Könyvmoly blogjáról érkezett a legtöbb látogatás.
Idén se tudok vicces keresőkifejezésekről beszámolni, a legolvasottabb bejegyzésekre kerestek rá a legtöbben ilyen-olyan keresőkifejezésekkel.
A legtöbb látogatás kis hazánkból érkezett az oldalra (39.728). Utána jött Románia (1039), Szlovákia (661), Franciaország (578), Németország (519), Brazilia (403), Nagy Britannia (354), Belgium (304), Szerbia (253), Lengyelország (240). A tavalyi listához képest lemaradt az USA és Spanyolország.

Köszönöm szépen a látogatásokat! :o)

És akkor ünnepeljünk, köszönhetően a CorLeonis Kiadónak, aki felajánlott egy példányt a már emlegetett 13 1/2 c. regényükből! ITT írtam róla, ez a könyv kapta meg tőlem az év legnagyobb pozitív csalódása díjat. Nagyon jól felépített, borzongató történet, jóval több, mint amit első körben gondolna róla az olvasó, amikor kézbe veszi a kötetet.
Sokat agyalgattam, hogy mi legyen a játék, remélem, hogy tetszeni fog nektek, íme:

nagyobb képért katt a képre!

A feladat nagyon egyszerű. A START-tól kell értelemszerűen eljutnotok a CÉL-ba és a nyilak ill. a számok mutatják az irányt. Annyit segítséget adnék, hogy az 1. bubiban emlegetett könyvről ebben a hónapban írtam.
Ebben a bejegyzésben kommentelni nem lehet, nehogy valaki beírja véletlenül a megfejtést ;o), de ha esetleg valakinek kérdése lenne (persze a megfejtés megadásán kívül) :oP, akkor mailben kérdezhet.
Egy könyv címét kell megkapnotok a CÉL-nál és ezt kell elküldenetek a konyvesem@freemail.hu címre március 10. 24:00-ig. A tárgy mezőbe kérlek titeket írjátok be: 2. blogszülinapi játék
A sorsolás a Random segítségével fog megtörténni, a nyertest e-mailben is értesítem, de a blogban is közzé teszem a nevét. A nyereményét pedig postán juttatom el hozzá!

Jó játékot! :o)