2011. október 31., hétfő

Októberi összegzés

Amikről októberben írtam

Ifjúsági irodalom


Igazán "szenzációnak" számított, amikor 23 felnőtteknek szóló története után tavaly megjelent John Grisham első ifjúságnak szóló krimije, thrillere, a Theodore Boone a kölyökügyvéd (4*). Aranyos, szórakoztató, könnyed ifjúsági krimi, ebben a műfajban tényleg igazi csemege a fiataloknak.
Patrick Ness Chaos Walking trilógiájának első része a Kés a zajban elnyerte a tetszésemet, így izgatottan vártam a Válasz és kérdést (4*). Nem olyan izgalmas, mozgalmas, fordulatos, mint az első rész, inkább elgondolkodtatóbb, de épp emiatt tartalmasabb.
Összességében nézve egy közepes ifjúsági regénynek tartom az Akit egy angyal megcsókolt (3*) c. könyvet. Gyorsan el lehet olvasni, olvastatja magát, na meg nem 400 oldal, hanem csak 184. Igazán úgy érzem, ha itthon hamarabb jelent volna meg, akkor tán jobban megfogott volna, de ma már ennél jobb hasonló történeteket olvastam és ezen átsiklani nem tudok. Nehéz megfogalmazni, mert nem rossz, egyszerűen csak kevés.
Gayle Forman nagyon jól ír, egy percig sem unatkoztam a Ha maradnék (5*) olvasása közben. Tetszett a felépítése is, hogy igazán minden 1 nap alatt játszódik le, de mindeközben Mia folyamatosan visszaemlékszik a múltra. Letenni alig tudtam, elég gyorsan végeztem is vele, de ez annak is köszönhető, hogy nagyon jó a stílusa, magával ragad, belefeledkezel teljesen. Ugyanakkor meg mégis valahogy könnyed. Olvassátok el!
Andrea Cremer: Nightshade- Az őrzők (3*) c. regényével kapcsolatban elég vegyes érzéseim voltak. Egyrészt nem találtam rossznak, ugyanakkor viszont még se fogott meg. Egyszerűen jobbra számítottam.
Az új őszi megjelenések közül Ally Condie: Matched c. (5*) regénye volt az, amit többen nagyon izgatottan vártunk. Nagyon jó a történet, megérte várni rá, mindenkit csak arra tudok biztatni, hogy olvassa el. Olvasmányos, jó a stílusa, jól van felépítve, bele tudsz feledkezni és egyszerűen rossz elszakadni az olvasásától. Én 2 nap alatt befaltam, de mindenhová vittem magammal, ahová csak tudtam. :o)
Az őrzők befejezte után abban reménykedtem, hogy a folytatása legalább kicsit izgalmasabbra fog sikeredni, de eluntam az agyamat rajta. Egyszerűen semmi se történt lényegében A keresőkben (2,5*).

Fantasy/szórakoztató irodalom


Nalini Singh: Angyalvér (5*) c. regénye nagyon bejött. Izgalmas és nagyon szenvedélyes volt, bárcsak hamarabb kezdtem volna neki. Jövő hónapban tuti beszerzem a folytatását, hisz elviekben hamarosan a 3. része is megjelenik magyarul. :o)
Nagyon nagyon vártam, hogy kézbe vehessem a folytatását, el se lehet mondani mennyire örültem, amikor csere révén sikerült szert tennem erre a kötetre és nekieshettem. :o) Ugyanúgy élveztem az Angyalcsók (4,99*) olvasását is, az írónő nagyon belopta magát a szívembe ezzel a sorozatával, viszont azért néha okozott kisebb bosszúságot.
Egy szóval tudnám jellemezni Karen Chance: Megérint a sötétség c. (2,5*) regényét: UNALMAS. Olyan szinten untam, hogy nagy nehezen fel tudnám vázolni miről is szólt, de nagyon meg kéne magamat eröltetnem, mert el is felejtettem már.
Lugosi Viktória: Dafke (3*) c. regényét bár közepesnek tartom, de ettől függetlenül mégis volt benne valami, ami felkeltette az érdeklődésemet az írónő más munkái iránt is.

Ahogy látom, ebben a hónapban műfaj tekintetében a fantasy vezetett és leginkább ifjúsági irodalom kategóriájába tartozó regényeket olvastam.
Az értékelésem elég vegyesek voltak, sajnos voltak olyan könyvek, amikre 2,5*-ot adtam, mert nem jöttek be. Ugyanakkor viszont több könyv is nagyon elnyerte a tetszésemet.
A legnagyobb kedvencek az Angyali vadász sorozat 2 kötete volt, amik pedig leginkább nem jöttek be, azok a Megérint a sötétség és A keresők volt.

És amiket októberben kaptam, cseréltem, vettem, vagyis egyszer majd ezekről is írok (bár az Angyalcsók és a Matched már sorra került):



A blog életét tekintve semmi extra nem történt. Az Olvasók Viadala már a 3. témánál tart, íme a 2. témáról a véleményem.
Hosszabb kihagyás után 2 adaptációt is megnéztem (Vizet az elefántnak- film, Csak tudnám, hogy csinálja- film).
És izgatottan várom a novemberi megjelenéseket, mivel 3 könyvet is nagyon-nagyon várok. Az Angyali vadász sorozat 3. részét, Az Éhezők Viadala trilógia befejező kötetét és a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeit. Erről a könyvről oly sok szó esett a molyon, hogy egyszerűen nem fogom tudni kihagyni. :o)

És hogy mire számíthattok novemberben?
3 bejegyzéssel vagyok még adós, így várhattok bejegyzést a Szellemlányról, a Gyengéd lovagról és a Különleges házasságról.
Most Az aranypárducok ébredését ill. a Kedves Zoe!-t olvasom, ezekkel nagy eséllyel a hónapban végezni fogok, aztán folytatom a hónapban beszerzett könyvekkel. :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése